نحوه تشخیص بادمجان تلخ از شیرین با 5 روش

به گزارش اخبار مشروح، برای تشخیص بادمجان تلخ از شیرین، باید تکنیک هایی بلد باشید. اگر این تکنیک ها را بلد نباشید، استفاده از بادمجان در غذا می تواند ریسک بزرگی برای شما باشد. درست است که بادمجان می تواند بافت منحصربه فرد، عطر و طعم خوشی به غذا دهد و از یک غذای معمولی یک غذای خوش مزه بسازد؛ اما همین بادمجان اگر تلخ باشد، یک تنه غذای شما را خراب می نماید و تمامی زحماتتان را به باد می دهد.

نحوه تشخیص بادمجان تلخ از شیرین با 5 روش

پس، تشخیص بادمجان تلخ از شیرین، از جمله چالش هایی ست که می تواند انتخاب بادمجان مناسب برای پخت و پز را کمی سخت کند. ما می خواهیم در این مقاله، شما را با برترین بادمجان آشنا کنیم. البته این بادمجان مخصوص شهر خاصی نیست؛ بلکه مشخصات خاصی دارد که آن را به برترین بادمجان ایران تبدیل نموده است.

برای خرید برترین بادمجان، باید با نحوه تشخیص بادمجان تلخ از شیرین آشنا باشید. در ادامه این مقاله، به شرح نحوه تشخیص بادمجان خوب و این که از کجا بفهمیم بادمجان تلخ است خواهیم پرداخت.

از کجا بفهمیم بادمجان تلخ است؟

سوال مهم این است که از کجا بفهمیم بادمجان تلخ است؟ شیوه تشخیص بادمجان تلخ از شیرین کار سختی نیست. شما با در نظر گرفتن چند نکته ساده، می توانید به این تشخیص برسید. در ادامه، نکاتی را که باید به آن ها دقت کنید تا بتوانید برترین بادمجان ایران را بخرید، با شما درمیان می گذاریم.

· اولین مورد تشخیص بادمجان تلخ از شیرین: انسجام و سفتی

یک بادمجان باکیفیت، باید نسبتا سفت و منسجم باشد. به این معنی که وقتی با انگشت آن را فشار می دهید، سریعا به حالت عادی و اولیه خود بازگردد. نرم بودن بافت بادمجان، نشان دهنده کهنگی و رسیده بودن زیاد از حد آن است. پس برای تشخیص بادمجان تلخ از شیرین، در اولین قدم، انسجام و سفتی آن را بسنجید و سپس به سراغ قدم های بعدی بروید.

· دومین مورد تشخیص بادمجان تلخ از شیرین: میزان

دانه های داخل بادمجان عامل اصلی تلخی آن هستند و این مورد بیشتر در بادمجان های درشت دیده می گردد. بنابراین، دومین نکته ای که در تشخیص بادمجان تلخ از شیرین باید به آن توجه کنید، میزان بادمجان است. اگر می خواهید برترین بادمجان ایران را به خانه خود ببرید، بیشتر سراغ بادمجان های کوچک و میانه بروید.

· سومین مورد تشخیص بادمجان تلخ از شیرین: پوست

توجه به پوست بادمجان، یکی از مهم ترین روش های تشخیص بادمجان تلخ از شیرین است. کدری و چروکیدگی پوست بادمجان، از کهنگی یا شرایط نامطلوب نگهداری آن حکایت می نماید. اگر بخواهید بدانید چرا بادمجان تلخ میگردد، باید بگوییم که دلایل مختلفی دارد؛ اما یکی از مهم ترین آن ها، کهنگی ست.

در نتیجه بادمجان هایی که مدت زیادی از زمان برداشتشان گذشته باشد، تلخی بیشتری پیدا می نمایند. با توجه به این نکته، سعی کنید بادمجان هایی تازه، با پوست شفاف و خوش رنگ انتخاب کنید. علاوه بر این، در صورت مشاهده کبودی یا تغییر رنگ روی پوست بادمجان، از خرید آن خودداری کنید؛ چون در این صورت برترین بادمجان ایران را که نه، درواقع بدترین آن ها را خریده اید.

· چهارمین مورد تشخیص بادمجان تلخ از شیرین: رنگ ساقه

برای تشخیص بادمجان تلخ از شیرین، به جز پوست بادمجان، به رنگ آن هم توجه کنید. ساقه بادمجان تازه و شیرین، سبز رنگ است. بعلاوه، وجود کپک یا هر گونه علائم فاسدشدگی روی ساقه را هم آنالیز کنید؛ زیرا وجود کپک بر شیرینی گوشت بادمجان تاثیرگذار است و شما را قدم ها از برترین بادمجان دور می نمایند.

· پنجمین مورد تشخیص بادمجان تلخ از شیرین: وزن

هنگامی که برترین بادمجان ایران را در دست گرفته اید، باید سنگینی آن را حس کنید. این عامل، نشان دهنده تازگی و مطلوب بودن شرایط پرورش آن است. پس، پیشنهاد می کنیم برای تشخیص بادمجان تلخ از شیرین، وزن آن را هم بسنجید.

خواص بادمجان

حال که راه های تشخیص بادمجان تلخ از شیرین را با شما در میان گذاشتیم و شما را با برترین بادمجان ایران آشنا کردیم، قصد داریم از خواص بادمجان هم برای شما بگوییم. بادمجان، به علت دارابودن مواد مغذی فراوان، یک ماده غذایی مفید و مقوی به شمار می رود. بعضی از خواص بادمجان عبارتند از:

· محافظت در برابر سرطان

بادمجان، علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی دارد. آنتی اکسیدان ها، موادی هستند که بدن را از آسیب های ناشی از مواد مضری نظیر رادیکال های آزاد و بعلاوه سرطان محافظت می نمایند. بادمجان، حاوی ترکیباتی ست که پتانسیل مبارزه با سلول های سرطانی را دارند. پوست بادمجان، حاوی میزان زیادی از ترکیبات گلیکوزیدهای رامنوزیل است که خاصیت ضد سرطانی دارد.

مطالعات نشان می دهند که خوردن میوه و سبزیجاتی نظیر بادمجان، به محافظت در برابر سرطان لوزالمعده، روده بزرگ، مثانه، معده، دهانه رحم و سینه یاری می نماید. البته برای بهره بردن از این خواص، نکاتی را که درباره برترین بادمجان گفتیم از یاد نبرید تا بادمجان بی خاصیتی گیرتان نیاید.

· کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

بعضی از مطالعات نشان می دهند که به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در بادمجان، این ماده غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی یاری کند.

· کنترل قند خون

اضافه کردن بادمجان به رژیم غذایی، در کنترل قند خون موثر است. فیبر زیاد موجود در بادمجان، به کنترل قند خون یاری می نماید. فیبر، با کاهش سرعت هضم و جذب قند در بدن، می تواند قند خون را کاهش دهد.

· یاری به کاهش وزن

بادمجان، فیبر زیاد و کالری کمی دارد. پس، یک ماده غذایی ایده آل برای افرادی ست که قصد کاهش وزن دارند. فیبر، به تدریج در دستگاه گوارش حرکت می نماید و می تواند احساس سیری را به فرد القا کند و کالری دریافتی او را کاهش دهد.

باز هم تاکید می کنیم برای بهره بردن از خواص بادمجان و انتخاب برترین بادمجان ایران، حتما هنگام خرید، روش های تشخیص بادمجان تلخ از شیرین را امتحان کنید.

روش هایی برای از بین بردن تلخی بادمجان

ما برترین راه های تشخیص بادمجان تلخ از شیرین را با شما به اشتراک گذاشتیم. با این همه، ممکن است بادمجان شما باز هم تلخ باشد. ممکن است برایتان سوال هایی در رابطه با بادمجان تلخ پیش آمده باشد.

آیا بادمجان تلخ ضرر دارد؟ بادمجان تلخ را چه کنیم؟ در جواب سوال اول شما باید بگوییم خیر، مصرف بادمجان تلخ ضرر عجیب وغریبی ندارد. تنها ممکن است شما را از غذاخوردن زده کند. اما برای رسیدن به جواب سوال دومتان، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

· فریزکردن

بادمجان ها را پوست بکنید و آن ها را به مدت 4 تا 5 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. سپس، بادمجان های یخ زده را بیرون بیاورید. بعد از آن که یخشان آب شد، فشارشان دهید تا تلخی بادمجان ها، همراه با آب اضافی داخل آن خارج گردد.

· بیرون آوردن دانه ها

یکی از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای گرفتن تلخی بادمجان، خارج کردن دانه های داخل گوشت آن است.

· استفاده از نمک

برای این کار، ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید. سپس آن ها را به صورت کامل یا برش زده به نمک آغشته کنید. بعد از نیم ساعت، بادمجان ها را آبکشی کنید تا از این طریق تلخی آن ها خارج گردد. حال بادمجان ها را خشک و برای تهیه غذا استفاده کنید.

· قراردادن داخل آبلیمو

داخل یک کاسه بزرگ آب بریزید. سپس بادمجان هایی را که از قبل پوست گرفته اید، داخل آن قرار دهید. در مرحله بعد، 2 تا 3 قاشق چای خوری آبلیمو داخل کاسه بریزید. اجازه دهید بادمجان ها حدود 10 تا 15 دقیقه داخل محلول آب و آبلیمو باقی بمانند. سپس بادمجان ها را بیرون آورید و فشار دهید تا آب اضافی آن ها خارج گردد و هم زمان تلخی شان از بین برود.

· نمک و آفتاب

در این شیوه، ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید، از وسط برش دهید و دو نیم کنید. چنان چه بادمجان ها دانه های زیادی داشتند، آن ها را خارج کنید. سپس درون یک سینی، یک لایه دستمال کاغذی قرار دهید و بادمجان ها را روی آن بچینید.

سینی را به مدت دو ساعت زیر نور آفتاب قرار دهید و بعد از این مدت، بادمجان ها را آبکشی کنید. همه این روش ها به شما یاری می نمایند تا برترین بادمجان ایران را در خانه خود داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

خلاصه ای از آنچه درباره برترین بادمجان ایران گفتیم

همان طور که در سرتاسر مقاله هم اشاره کردیم، برترین بادمجان ایران بادمجانی نیست که از خطه ای خاص آمده باشد. برترین بادمجان در هر نقطه ای پیدا می گردد؛ فقط کافی ست چند نکته درباره تشخیص بادمجان تلخ از شیرین بدانید تا بتوانید برترین بادمجان ایران را بخرید. بر اساس نکاتی که به آن ها اشاره شد، شناسایی یک بادمجان باکیفیت و مرغوب از روی ظاهر آن به راحتی امکان پذیر است.

مصرف این ماده غذایی خوشمزه، فواید متنوع و مختلفی هم به همراه دارد که آن ها را هم یکی یکی شمردیم. پیشنهاد می کنیم بادمجان را حتما در سبد خرید خود قرار دهید و از فواید آن استفاده کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1514

به "نحوه تشخیص بادمجان تلخ از شیرین با 5 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تشخیص بادمجان تلخ از شیرین با 5 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید