دسرهای خنک و تابستانی در کشورهای مختلف!

به گزارش اخبار مشروح، دسرهای کشورهای مختلف

در گرمای طاقت فرسای تابستان هیچ چیز به مقدار یک دسر خوشمزه و خنک و یخی نمی چسبد. وقتی در خصوص دسرهای کشورهای مختلف در تابستان فکر می کنیم اول از همه به بستنی فکر می کنیم. بله، بستنی محبوب ترین دسر خنک و تابستانی است اما در سرتاسر جهان دسرهای دیگری هم وجود دارند که با یا بدون بستنی تهیه می شوند و بسیار خوشمزه هستند. امروز می خواهیم در این مورد صحبت کنیم که مردم کشورهای مختلف جهان برای فرار از گرمای تابستان چه دسرهایی می خورند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص دسرهای کشورهای مختلف در فصل تابستان سرتاسر جهان صحبت کنیم و کمی خنک شویم!

دسرهای خنک و تابستانی در کشورهای مختلف!

فیلیپین: هالو-هالو | Halo-Halo

دسر هالو هالو معروف ترین و خوشمزه ترین دسر فیلیپینی است و برترین راه حال مردم فیلیپین برای رهایی از گرمای تابستان است. وقتی این دسر را می بینید در نظر اول شبیه به بستنی است، اما به هیچ وجه این طور نیست. هالو هالو در واقع از ترکیب مواد مختلف یخ زده تهیه می شود که شاید برایتان عجیب باشد. یخ تراشیده شده را با شیر تغلیظ شده یا همان شیر عسلی و چیزهای مختلف و عجیب مثل لوبیا قرمز، نخود، میوه تازه، سیب زمینی هندی بنفش و پودر کاکائو ترکیب می نمایند تا یکی از زیباترین و خوشمزه ترین دسرهای کشورهای مختلف به وجود بیاید. البته ترکیبات این دسر بسیار متنوع است و گاهی از ژله های رنگی هم در آن استفاده می شود. هالو هالو علاوه بر این که خوش طعم و خوشمزه است ظاهر بسیار زیبایی هم دارد و ترکیبی هنرمندانه از رنگ ها و طعم های مختلف است.

هند: کولفی | Kulfi

بیشتر بخش های هند جزء منطقه ها گرمسیری هستند و در تمام طول سال آب و هوای گرمی دارند، چه برسد به این که تابستان هم باشد! هندی های دسرهای تابستانی زیادی برای فرار از گرمای هوا دارند، اما از برترین و معروف ترین دسرهای کشورهای مختلف در هند، بدون شک کولفی است! اگر در تابستان به هند سفر کنید در بیشتر شهرها غرفه های سیاری را می بینید که به فروش کولفی مشغولند و دور و برشان هم حسابی شلوغ است. کولفی شباهت های زیادی با بستنی دارد اما ترکیباتش غلیظ تر و خامه ای تر است. جالب است بدانید که کولفی در روش سنتی با شیر بوفالو تهیه می شود که چربی به مراتب بیشتری از شیر گاو دارد. کولفی به شیوه های مختلفی سرو می شود اما اغلب آن را در قالب می ریزند و به صورت چوب دار مثل بستنی کیم آماده می نمایند.

دانمارک : کلدسکال | Koldskål

کلدسکال در زبان دانمارکی به معنای کاسه سرد است و به خوبی معرف این دسر است: این دسر در واقع یک سوپ سرد و شیرین است که از باترمیلک به همراه بیسکوئیت شیرین، غلات مختلف و میوه های تازه تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. کلدسکال یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرهای تابستانی دانمارک است و تحمل گرمای هوا را راحت تر می نماید. اگر در تابستان به دانمارک سفر کردید یک کاسه کلدسکال سفارش بدهید و حسابی خنک شوید.

ژاپن: بستنی موچی | Mochi Ice Cream

اگر تا به حال به ژاپن سفر نموده باشید حتما در منوی رستوران ها و کافه ها با موچی روبرو شده اید. موچی یک نوع بستنی است اما به سبک و سیاقی کاملا ژاپنی! این دسر در واقع یک کیک برنج است که به شکل های مختلفی درآمده و بافتی نرم و صاف مثل فوندانت کیک دارد. در فصل تابستان این خمیر برنجی را دور اسکوپ های بستنی می پیچند و به این ترتیب یکی از لذیذترین دسرهای کشورهای مختلف در فصل تابستان به وجود می آید. موچی بسیار خوشمزه است و بافت نرم و هموار کیک در کنار بستنی خنک و شیرین داخل کیک ترکیبی بسیار عالی ایجاد می نماید. معمولا کیک برنجی دور بستنی را با حداقل طعم و بو تهیه می نمایند تا طعم بستنی بهتر احساس شود.

ایتالیا: آفوگاتو | Affogato

ایتالیا به غذاها و دسرهای خوشمزه اش معروفیت دارد اما مطمئنا یکی از برترین دسرهای تابستانی ایتالیا، آفوگاتو است. آفوگاتو طرز تهیه ای ساده دارد و از ترکیب یک شات اسپرسو با یک اسکوپ بستنی جلاتو ایتالیایی وانیلی تهیه می شود؛ اما نتیجه دسری فوق العاده خوشمزه و خوش عطر است که در ایتالیا محبوبیت زیادی هم دارد. ترکیب عطر و طعم قهوه با شیرینی بستنی، دسری بسیار خوشمزه و هیجان انگیز را به وجود می آورد که شما را حسابی خنک هم می نماید.

مکزیک: پالتاس | Paletas

دسر پالتاس در کشور مکزیک یکی از دسرهای کشورهای مختلف جهان است. اگر در فصل تابستان و آب و هوای گرم به مکزیک سفر کردید حتما با بستنی فروش های زیادی را می بینید که پالتاس می فروشند. این دسر در واقع بستنی یخی به سبک مکزیکی است و تفاوتش با بستنی یخی های معمول این است که در ترکیبش علاوه بر میوه، از موادی مثل مغزیجات، ادویه، گل های خوراکی و تکه های واقعی میوه هم استفاده می شود.

در شهرهای مکزیک پالتاس را اغلب از بستنی فروش های دوره گرد می توان خرید. با این حال، شهرهای مهم و بزرگ مکزیک فروشگاه های بزرگی دارند که به فروش این دسر مکزیکی اختصاص پیدا نموده است. در این فروشگاه می توانید ده ها طعم، رنگ و شکل مختلف از این بستنی یخی های خوشمزه را ببینید. پالتاس بدون شک یکی از برترین دسرهای تابستانی مکزیک است و به سرعت شما را خنک و سرحال می نماید.

فیلیپین: ذرت بستنی یخ زده | Mais con Yelo

این دسر فیلیپینی یکی از پرهوادار ترین دسرهای تابستان است که دارای شیر، یخ های میکس شده و ذرت شیرین است. به این ترکیب گاهی خامه هم اضافه می نمایند. این دسر را به راحتی می توانید حتی در خانه درست کنید، با این حال امتحان کردن آن در گرمای شرجی فیلیپین و در مکان های اطراف این کشور زیبا حال و هوایی دیگر دارد.

مکزیک: موز یخ زده شکلاتی | Chocolate Frozen Bananas

یکی از خوشمزه ترین دسرهای کشورهای مختلف که در تمام جهان هم مشهور شد و هواداران فراوانی پیدا کرد، موز یخ زده شکلاتی در کشور مکزیک بود. این دسر کم کم با ورود به آمریکا توانست جای خود را در میان دسرهای تابستانی باز کند. در این دسر موزی را کامل درون مایع شکلاتی غرق نموده و درون فریزر می گذارند تا یخ بزند. سپس روی آن را با مواد دیگری تزئین می نمایند.

کره جنوبی: پاتبینگسو | Patbingsu

پاتبینگسو نام یک دسر کره جنوبی است که شاید در ابتدا از مزه آن خوشتان نیاید اما بعد از امتحان کردن، آن را در فهرست دسرهای تابستانی مقوی خود قرار می دهید. این دسر تابستانی از تیکه های لوبیا قرمز پخته شده به همراه خرده یخ است. در این دسر، طعم هایی از شربت میوه ای، لوبیا قرمز، خرده های ریز شده یخ برفکی و شیر غلیظ شده را با هم ترکیب می نمایند. نام پاتبینگسو به زبان کره ای به معنی لوبیا قرمز با یخ است.

چینی: بائوبینگ | Baobing

دسر بائوبینگ از دسرهای تابستانی کشور چین است که در کشورهایی ماند تایوان، ویتنام و مالزی نیز استفاده می شود. قدمت این دسر یخی چینی به اوایل قرن هفتم بر می شود و انواع مختلفی از آن تا به امروز وجود دارد. با این حال اصلی ترین و قدیمی ترین دستور تهیه این دسر از تیکه های برفکی یخ و میوه به همراه شربت میوه تهیه می شود. دسرهای کشورهای مختلف ممکن است باعث سفر شما به این مکان ها شود.

برزیل: آکای نا تیگلا | Açaí Na Tigela

اگر چه در دیگر کشورهای آمریکای لاتین با طعم های مختلفی تهیه می شود اما در واقع یک دسر برزیلی است که از میوه آکای درخت پالم تهیه می شود. میوه این درخت را به همراه تکه های ریز یخ و برفک به صورت بستنی یخی در آورده و در کاسه سرو می نمایند. گاهی نیز به شکل ناموتی در آورده و به همراه سریال صبحانه یا مغزیجات سرو می شود.

ایتالیا: سمیفردو | Semifreddo

سمی فردو یک دسر یخی ایتالیایی است که از خامه زده شده، ژله و بستنی تهیه می شود. طعم و بافت این نوع دسر همچون موس و خامه یخ زده است. ایتالیایی ها این نوع دسر را به اشکال مختلف تزئین نموده و در بیشتر کافه ها و رستوران ها بعد از غذای اصلی سرو می نمایند.

ترکیه: اسکینیفردو | Skinnifereddo

از دسرهای کشورهای جهان که ظاهری بسیار زیبا و اشتها برانگیز دارد، اسکینیفردو است که در واقع نوعی سمی فردو ایتالیایی اما از نوع رژیمی است و در ترکیه تهیه می شود. این دسر سرد از میوه های طبیعی تمشک یا توت فرنگی و بلوبری بوده که مخلوط و له می شوند، سپس به مواد بستنی اضاه شده و عصاره گل رز نیز به آن اضافه می شود. یک دسر موچای یخی کم چرب!

بلغارستان: مارمالاد گلابی یا گلابی کره ای | Pear Butter

از ساده ترین دسرهای تابستانی در کشورهای شرقی اروپا مانند بلغارستان است که از تنها 3 ماده غذایی تهیه می شود. گلابی، آب و شکر. برای خنک شدن این دسر به آن تیکه های یخ نیز اضافه می نمایند یا اینکه برای مدتی درون یخچال قرار می دهند. گلابی را چه در ماکروفر و چه بر روی گاز می پزند تا له شود، سپس به آن آب و شکر اضافه نموده و در یخچال می گذارند تا سرد شود. در گرمای تابستان یک لیوان از گلابی کره ای حسابی می چسبد. از این مارمالاد سرد در کنار دیگر غذا نیز استفاده می شود.

تایلند: بستنی رولی شده | Thai rolled ice cream

یکی از محبوب ترین دسرهای کشورهای مختلف در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام دسر تایلندی بستنی رولی است که در این سواحل این کشور بسیار هوادار دارد. این نوع دسر ابتدا با طعم هایی مانند طعم چای و توت فرنگی تهیه می شد. روی این نوشیدنی سرد را با یخ پودر شده می پوشانند و امروزه طعم های دیگری نیز به آن اضافه می نمایند. این نوع دسر در واقع همان بستنی یخی یا آلاسکای ما ایرانی هاست.

دبی: نوشیدنی خیار و زنجبیل گاز دار | Cucumber and Ginger Fizz

این نوشیدنی با طبع خنکی که دارد در فصل تابستان و گرمای داغ دبی هواداران بسیاری دارد و بسیار سریع به فروش می رسد. برای تهیه این نوع نوشیدنی سرد گاز دار از ترکیبات آب گازدار به همراه خیار، زنجبیل، لیمو و نعنا استفاده می نمایند تا طعمی خنک را برای شما بسازند. تیکه های یخ نیز در ون این آبمیوه سرد قرار داده می شود.

ایران: بستنی زعفرانی

در خصوص دسرهای کشورهای مختلف جهان در فصل تابستان صحبت کردیم، اما جا دارد به کشور عزیز خودمان هم اشاره ای بکنیم. بستنی سنتی زعفرانی یکی از مشهورترین دسرهای تابستانی ایران است که در سرتاسر جهان هم شناخته شده است. بستنی سنتی از تریکب، شیر، تخم مرغ، شکر و موادی مثل گلاب، زعفران، وانیل و پسته تهیه می شود. استفاده از پسته و زعفران در تهیه بستنی سنتی آنقدر متداول است که اغلب آن را بستنی پسته ای یا بستنی زعفرانی هم می نامند. هرچند در ایران دسرهای تابستانی دیگری هم داریم اما مطمئنا هیچ کدام به مقدار بستنی سنتی زعفرانی محبوبیت ندارد. بستنی زعفرانی را گاهی همراه با فالوده هم سرو می نمایند که به آن فالوده بستنی می گویند.

منبع: plated.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1505

به "دسرهای خنک و تابستانی در کشورهای مختلف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسرهای خنک و تابستانی در کشورهای مختلف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید