حلزون ها را در آغوش بگیرید!

به گزارش اخبار مشروح، محققان توصیه می نمایند برای یاری به اکوسیستم ها باید یاد بگیریم که موجودات باغ ها را دوست داشته باشیم.

حلزون ها را در آغوش بگیرید!

به گزارش ایرنا از وبگاه دِیلی مِیلی (daily mail)، متخصصان توصیه می نمایند که باغبان ها به جای کوشش برای از بین بردن لیسه ها و حلزون ها، آن ها را بپذیرند. متخصصان انجمن سلطنتی باغبانی لندن معتقدند که این کار استرس مراقبت از گیاهان را از بین می برد و اکوسیستم ها (اکوسیستم ها) را احیا می نماید؛ البته آن ها می دانند که ممکن است برای بسیاری از اعضای این انجمن مشکل باشد که بپذیرند حلزون ها دیگر آفت به شمار نیایند.

آن ها بعلاوه به مردم پیشنهاد کردند که زندگی با قاصدک ها و چمن های قهوه ای را بیاموزند. کلر ماترسون (Clare Matterson)، مدیر کل انجمن سلطنتی باغبانی، در کنفرانسی که پیش نمایش نمایشگاه گل چلسی در سال آینده به شمار می رفت، شرح داد که این اقدامات روش های سازمان 600 هزار نفری باغبانان حرفه ای برای تبدیل باغ ها به اکوسیستم های پررونق بود.

دکتر هِیلی جونز (Hayley Jones)، متخصص لیسه ها و حلزون ها و حشره شناس ارشد این انجمن باغبانی، گفت: پذیرفتن آفات به احیای طبیعت در انگلیس، یکی از کشور هایی که طبیعت در آن ها به مقدار زیادی از بین رفته است، یاری می نماید.

گلوله حلزونی متالدئید، که زمانی متداول بود، به تازگی در انگلیس ممنوع شده است؛ زیرا شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه این آفت کش به پرندگانی که آفات را خورده بودند آسیب می رساند.

دکتر جونز توصیه می نماید که باغبانان به جای کوشش برای از بین بردن حلزون ها نگرش خود را تغییر دهند و به جای استفاده از مواد شیمیایی آن ها را با دست بردارند. به نظر دکتر جونز ساده ترین راه برای کاهش استرس باغبانان این است که بگویند یک حلزون وجود دارد و از این موضوع شادمان باشند و بپذیرند که گیاهانشان کمی آسیب ببینند. او می خواهد باغبانان بپذیرند که همه لیسه ها و حلزون ها بد نیستند.

متخصصان معتقدند که صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم است و در هنگام گرمای هوا، باغبانان نباید به این فکر نمایند که چمن ها مرده اند. آن ها باید متوجه شوند که چمن هایشان فقط قهوه ای شده است و مرطوب نگه داشتن چمن ها در هنگام گرمای شدید هوا اسراف است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1613

به "حلزون ها را در آغوش بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلزون ها را در آغوش بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید