تخم مرغ ماسکی جادویی برای رشد سریع موها

به گزارش اخبار مشروح، زرده تخم مرغ می تواند به علت داشتن ترکیب های پروتئینی مناسب، برای موهای شما فوق العاده باشد. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات تنها بعضی از مواد مغذی هستند که محققان آن را با رشد مو ارتباط مستقیم داده اند.

تخم مرغ ماسکی جادویی برای رشد سریع موها
رشد مو با تخم مرغ یک روش موثر می باشد و زرده آن دارای برترین مواد غذایی و پروتئینه از جمله : بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین D نیز می باشد. مواد مغذی که به طور طبیعی در زرده تخم مرغ یافت می شوند همان هایی هستند که در داشتن موهای سالم و براق نقش بسزایی را ایفا می نمایند. بعضی از مردم زرده تخم مرغ را به صورت خالص برای رشد مجدد مو، ترمیم مو های شنماینده و براقی مو استفاده می نمایند. که در ادامه از این ماده غذایی اعجاب انگیز بیشتر شرح داده می گردد.

برای درک راه هایی که تخم مرغ روش موثر بر رشد مو می باشد و به تغذیه اساسی مو هایتان یاری می نماید، ابتدا باید بحث کنیم که چه چیزی باعث مسائل موی سر می گردد و سر منشا این مسائل از کجاست. باید اذعان کرد که بیشتر مسائل از تغذیه غلط سرچشمه می گیرد. رژیم غذایی ضعیف در کنار درمان های شیمیایی بیش از حد، استرس ،اکسیداتیو از محیط زیست می توانند عامل های اساسی کمبود پروتئین بر رشد مو باشند.

زرده تخم مرغ تقویت نماینده اساسی و ضد ریزش مو

زرده تخم مرغ دارنده برترین ویتامین های موثر و حیاتی است که می تواند مو را در برابر آسیب های احتمالی مقاوم سازد. زرده به خصوص برای مرطوب کردن موهای خشک حائز اهمیت است.

زرده تخم مرغ می تواند به علت داشتن ترکیب های پروتئینی مناسب، برای موهای شما فوق العاده باشد. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات تنها بعضی از مواد مغذی هستند که محققان آن را با رشد مو ارتباط مستقیم داده اند. که همان طور که گفته شد، رشد مو با تخم مرغ به علت داشتن این مواد پروتئینه تقریبا تضمین شده است.

شایع ترین نوع کمبود غذایی در دنیا آهن است. آهن برای فراوری سلول های نو بدن بسیار مهم است. هر زرده تخم مرغ حاوی مقادیر بسیار زیادی از آهن می باشد که یک عامل قوی برای رشد فولیکول های مو نیز هست.

زرده تخم مرغ به رشد سریع موهای شما یاری می نماید

اعمال زرده تخم مرغ به صورت موضعی به پوست سر می تواند ریشه موها را با تزریق ویتامین های قوی برای رشد، تقویت کند. این به این معنی است که موهای نو رشد خواهند کرد، قوی تر و کمتر در معرض شنمایندگی و ریزش قرار خواهند گرفت. هنگامی که موهای شما به میزان کافی رشد داشته باشند و کم تر در معرض ریزش قرار بگیرند ، حجیم تر و کامل تر می شوند. حتی رشد سریعتری را می توانید از آن ها ملاحظه کنید.

چگونه از زرده تخم مرغ برای موهایتان بهره ببرید؟

ماسک مو

شما می توانید یک ماسک مو با زرده تخم مرغ و روغن زیتون تهیه کنید تا مزایای زرده تخم مرغ را برای موهایتان چند برابر کنید. شما بعلاوه می توانید از یک تخم مرغ کامل خام بدون مخلوط کردن آن با هر چیز دیگری به عنوان یک درمان جهت مرطوب کردن مو و پوست سر بهره ببرید.

ترکیب تخم مرغ و ماست برای داشتن موهای نرم و شفاف :

در یک کاسه ، یک تخم مرغ کامل و 3 قاشق غذاخوری ماست چکیده را مخلوط کنید . سپس آنرا روی موهایتان بریزید و بطور کامل بشوید.

تخم مرغ و لیمو :

در یک کاسه یک تخم مرغ کامل را با آب یک لیمو مخلوط کید سپس ترکیب بدست آمده را روی موهایتان بمالید و بعد از ماساژ دادن کافی آنرا به طور کامل بشوید.

ترکیب تخم مرغ و شیر نارگیل :

در یک کاسه یک تخم مرغ کامل و 1/2 فنجان شیر نارگیل (حدود 6 یا 7 قاشق غذاخوری) را ترکیب کنید و آنرا روی موهایتان بریزید و سپس ماساژ دهید و بعد از ماساژ دادن کافی آنرا بطور کامل بشوید.

نکاتی برای از بین بردن بوی زمخت تخم مرغ بعد از استفاده به عنوان شامپو:

* برای اینکه مخلوط شما بوی زمخت تخم مرغ را ندهد کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق گردد.

* بعد از استفاده از دستورالعمل خود موهایتان را با سرکه سیب بشوید و اجازه دهید تا سرکه سیب 15 دقیقه روی موهایتان باشد و سپس بشید.

* اگر می خواهید که بعد از استفاده موهایتان بو ندهد زرده تخم مرغ را از ترکیب خود حذف نمایید.

ماسک روغن کرچک و عسل

مواد مورداحتیاج:

- روغن کرچک 2 قاشق غذاخوری

- زرده تخم مرغ 1 عدد

- عسل 1 قاشق غذا خوری

همه مواد را کاملا مخلوط نموده، به صورت ماسک روی سر گذاشته، کمی ماساژ داده و سپس می توانید از کلاه حمام یا کیسه پلاستیکی برای پوشاندن موها بهره ببرید.

- زمان: 2-4 ساعت

- شست وشو با شامپو و نرم نماینده مخصوص موی خود

- میزان استفاده: 1-2 بار در هفته برای 2 ماه

خواص:

روغن کرچک: روغن کرچک هر تار مو را تغذیه و سبب قوی شدن رشته های مو شده تا هم از شنمایندگی آنها جلوگیری می نماید و در کاهش ریزش موها نیز موثر است. علاوه بر اینها این روغن می تواند با تامین چربی پوست کف سر در حالت گرفتن موها هم تاثیر داشته باشد. اثرات ضد قارچی و آنتی باکتریالی این روغن می تواند موها و پوست کف سر را از آلودگی ها و عفونت ها هم محافظت کند. علاوه بر اینها اسیدهای چرب امگا 9 موجود در این روغن هم مانع خشکی پوست کف سر می شوند و هم کمی رشد موها را تحریک می نمایند. ناگفته نماند که روغن کرچک به خوبی رطوبت و آب را در خود نگه می دارد و در نتیجه می تواند به عنوان یک آبرسان خوب مانع خشک شدن و از دست رفتن آب موها گردد.

زرده تخم مرغ: استفاده از زرده تخم مرغ به عنوان نرم نماینده ای طبیعی برای موهای خشک، خشن و وز شده، آنها را به خوبی نرم و هیدراته نموده و بافت نرم و طبیعی آنها را بازمی گرداند.

پروتئین موجود در زرده تخم مرغ ،فولیکول ها و ریشه موها را تقویت خواهد نمود.

مواد مغذی در زرده تخم مرغ ، موهای آسیب دیده را احیا نموده و از آسیب آنها جلوگیری می نماید.

ویتامین Aو E در زرده تخم مرغ ، مسائل مربوط به ریزش موها را به خوبی کنترل خواهد نمود.

اسیدهای چرب موجود در زرده تخم مرغ، درخشش طبیعی موها را بازگردانده و کسانی که موهای وز غیرقابل کنترلی دارند ، می توانند به یاری این ماده مغذی طبیعی، کنترل موهای خود را دوباره در دست گیرند.

ویتامین B12 و سولفور موجود در زرده تخم مرغ ، موجب تسریع رشد موها شده و با افزایش حجم موها، به زودی شاهد ضخیم تر شدن و پرپشت شدن موهای خود خواهید شد.

عسل: بالا بودن میزان قند عسل، باعث حفظ آب و در نتیجه حفظ رطوبت مو می گردد. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد که پوست سر را سالم نگه می دارد و شوره سر و در نتیجه ریزش مو را کاهش می دهد. نرم نماینده بسیار مناسبی است.

رژیم غذایی

شما بعلاوه می توانید برای رشد مو با تخم مرغ آن را در رژیم غذایی خود به عنوان یک راه برای داشتن موهای سالم و حجیم بگجانید. خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند تغذیه خوبی را با با دادن پروتئین، ویتامین B و فولات وارد بدن شما کند و هم انرژی بخش است و هم فواید موثری برای رشد مو های شما به همراه دارد. پس خوردن آن را به سبک ها و روش های محتلف در رژیم غذایی روزانه از قلم نیاندازید.

مکمل ها

رشد مو با تخم مرغ همواره یک روش جالب و موثر بوده است اما گاهی به دلایل مختلف نمی توان از آن استفاده کرد به همین جهت قرص هایی در بازار وجود دارد که نسخه های دیگری از پروتئین زرده تخم مرغ هستند. شما می توانید این مکمل ها را برای دسترسی به همان پروتئین های دارنده موجود در تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید اما اینکه دقیقا همان کارایی را که خود زرده تخم مرغ دارد؛ را انجام می دهند، هنوز شواهد تکمیل نماینده ای وجود ندارد. بعلاوه قبل از مصرف هر گونه مکمل سعی کنید آن ها را با مشورت پزشک مصرف کنید.

خطرات بالقوه و عوارض جانبی رشد مو با تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ برای موهایتان می تواند یک درمان خطرناک باشد . یعنی اینکه ممکن است چند عارضه جانبی احتمالی وجود داشته باشد. این در حالی است که شما به تخم مرغ حساسیت داشته باشید. پس در اینصورت از زرده تخم مرغ روی سر خود استفاده نکنید، حتی به عنوان یک درمان موضعی!

اگر زرده تخم مرغ را در مقادیر زیاد مصرف کنید، به یاد داشته باشید که زرده تخم مرغ خوراکی میزان زیادی کلسترول در خود دارد که مصرف مناسب و به میزان ان مسئله ای را ایجاد نمی نماید اما اگر فردی مسائل قلبی و عروقی داشته باشد می تواند همان تخم مرغ مفید برایش یک سم تلقی گردد

نتیجه

زمانی که از زرده تخم مرغ برای درمان ریزش مو یا حجیم کردن مو و یا هر مشکل دیگری از مو استفاده می کنید باید به این مورد دقت کنید که هر روش درمانی احتیاج به تکرار و حوصله دارد حتی راه های درمانی که پزسکان جویز می نمایند احتیاج به استمرار و مراقبت های ویژه و پیگیری های ممتد دارند در غیر اینصورت هیچ گونه نتیجه ای را در بر نخواهد داست. این روش مقرون به صرفه و ساده است و ارزش آن را دارد که امتحان کنید اما ممکن است ماه ها زمان احتیاج داشته باشد تا نتیجه اصلی را به شما نشان دهد.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت مشرق

سایت الودکتر

منبع: راسخون
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1316

به "تخم مرغ ماسکی جادویی برای رشد سریع موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ ماسکی جادویی برای رشد سریع موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید