کوزه ای با 5هزار سکه از دل جنگل بیرون آمد!، عکس

به گزارش اخبار مشروح، فرادید نوشت: گروهی از جستجوگران آماتور در حال آنالیز جنگلی نزدیک Neuorid در غرب رومانی، گنجینه ای از سکه های اوایل قرن شانزدهم را کشف کردند که در یک ظرف سرامیکی مدفون شده بودند.

کوزه ای با 5هزار سکه از دل جنگل بیرون آمد!، عکس

رائول ولاد سوتا فلزیابی را در دست داشت که برای نخستین بار وجود گنج را شناسایی کرد. رائول خاک سطحی را حفاری کرد و یک سکه نقره ای کوچک و در پی آن دو سکه دیگر پیدا کرد. بقیه افراد گروه از راه رسیدند و پس از کشف چند سکه دیگر در عمق کم، با دهانه یک ظرف روبرو شدند. اطراف آن را حفر کردند تا جایی که بتوانند آن را جابجا نمایند.

قانون رومانی، جستجوگران با فلزیاب را ملزم نموده است ظرف 72 ساعت هر یافته ای را به مقامات شهرداری محلی یا موزه گزارش دهند. این گروه گنجینه سکه را به دفتر شهردار Neuorid تحویل دادند و سپس با شورای شهر برای برداشتن و شناسایی سکه ها همکاری کردند.

آن ها تقریباً 4868 سکه از نوع دینار مجارستانی را که زمان سلطنت ولادیسلاو دوم، پادشاه بوهمیا (1471-1516)، مجارستان و کرواسی (1490-1516) ضرب شده بودند، شمارش کردند (بعضی از سکه ها در اثر خوردگی به هم چسبیده بودند که این نکته شمارش شان را سخت می کرد).

بعلاوه سه تالر نقره (سکه بزرگ آلمانی) با وزن هر کدام 30 گرم و چهار سکه با قطر میانه پیدا شدند که هنوز شناسایی نشده اند. در مجموع، این ظرف و سکه های درونش 4.5 کیلو وزن دارند. وزن سکه ها به تنهایی حدود سه کیلو است.

این گنجینه طبق قوانین گنجینه رومانیایی دارایی دولت محسوب می گردد و برای موزه در نظر گرفته شده است، اما فلزیاب هایی که آن را پیدا نموده اند، مستحق دریافت پاداشی به مقدار 30 تا 45 درصد ارزش بازار گنجینه هستند که به وسیله ارزیابی رسمی معین شده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1727

به "کوزه ای با 5هزار سکه از دل جنگل بیرون آمد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوزه ای با 5هزار سکه از دل جنگل بیرون آمد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید