زیباترین قلعه های قرون وسطایی دنیا

به گزارش اخبار مشروح، به نقل از ام. اس. ان، وقتی به قلعه های قرون وسطایی نگاه می کنیم، با خود می اندیشیم که چه کسانی این قلعه ها را ساخته اند.

زیباترین قلعه های قرون وسطایی دنیا

اگرچه قرون وسطا معمولاً به اروپا مربوط می گردد، اما تعداد زیادی از قلعه های آن دوره در آفریقا و آسیا دیده می شوند. قلعه ها در قاره آمریکا معمولاً مربوط به بعد از عصر اکتشاف اروپا هستند. بعضی از معروف ترین قلعه های اروپا مانند نویْ شُوانشتاین (قصری متعلق به قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریای آلمان) مدتی بعد از ساخت احیا شده اند، اما بعضی دیگر از قلعه ها گویی با استحکامات قرون وسطایی به زمان حال تحمیل شده اند. ما در این گزارش بعضی از این قلعه های به ظاهر افسانه ای را به شما معرفی می کنیم.

قلعه التز (Eltz Castle) -آلمان

بعضی از کشور ها قلعه های قرون وسطایی زیادی را در خود جای داده اند. آلمان یکی از این کشور ها است.

قلعه التز یکی از بهترین نمونه های قلعه شوالیه های آلمانی است. این قلعه اگرچه در طول عمر خود درگیر برخورد های کوچکی شده است، اما هرگز ویران نشد. بنابراین نیازی به بازسازی نداشت، اما در طول چندین قرن بخش هایی به آن اضافه شد. صاحب فعلی قلعه التز نیز بنای آن را بین سال های 2009 تا 2012 بازسازی کرد. طبیعت اطراف قلعه التز به حفظ ظاهر یخ زده در زمان این قلعه یاری نموده است.

قلعه بران (Bran Castle) -رومانی

گفته می گردد قلعه بران الهامی برای نوشتن رمان دراکولا نوشته برام استوکر بود، اما این قلعه هرگز قلعه دراکولا ها نبود.

قلعه بران در سال 1388 ساخته شد. ارباب این قلعه وظیفه جمع آوری تعرفه ها و نگه داشتن امپراتوری عثمانی با یاری سربازان حرفه ای را برعهده داشت. بعد ها شاهزادگان ترانسلوانی در قلعه بران سکونت کردند، اما در اواخر قرن نوزدهم به این قلعه بی مهری شد. پس از اینکه ترانسیلوانیا در سال 1918 به بخشی از رومانی تبدیل شد، ملکه ماریا آخرین ملکه رومانی قلعه بران را احیا کرد و این قلعه یکی از اقامتگاه های سلطنتی او شد.

امروز قلعه بران متعلق به وراث ملکه ماریا است. این قلعه یکی از تفریحی ترین مکان های جهان به حساب می آید.

قلعه بژنیس (Bojnice Castle) - اسلواکی

سخت است که بگوییم قلعه بژنیس در چه زمانی ساخته شد، اما در نخستین مرجع مکتوب به این قلعه چنین آمده که قلعه بژنیس ابتدا با چوب ساخته شد، اما این قلعه بعد ها با سنگ ساخته شد.

در زیر قلعه بژنیس یک غار و دریاچه های زیر زمینی وجود دارند. در محیط اطراف این قلعه درختی 600 ساله به چشم می خورد که براساس گفته ها ماتیاش اول یکی از پادشاهان مجارستان و کرواسی زیر سایه آن مهمانی شام برگزار کرد.

قلعه پیشجاما (Predjama Castle)، اسلوونی

قلعه غار یا قلعه پیشجاما یکی دیگر از زیباترین قلعه های قرون وسطایی جهان است. این قلعه در قرن 13 روی صخره ای به ارتفاع 400 فوت ساخته شده و نامش با افسانه ها گره خورده است.

قلعه ویندسور (Windsor Castle) -انگلستان

انگلستان کشوری است که نامش با تاریخچه شکل گیری و تداوم یک امپراطوری گره خورده و به همین جهت در نقطه نقطه کشور می توان ردپایی از آن امپراطوری را دید. در زمان پادشاهی ویلیام اول قلعه ای ساخته شد که امروزه بزرگترین قلعه جهان به حساب می آید. این قلعه با نام قلعه ویندسور شناخته می گردد و یکی از اقامتگاه های ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی بریتانیا است.

تعدادی از پادشاهان بریتانیا از جمله جرج پنجم و ادوارد هشتم در قلعه ویندسور به خاک سپرده شده اند.

قلعه برونینبورگ (Brunnenburg Castle)، ایتالیا

اگرچه قلعه برونینبورگ به دلیل قرارگیری در نزدیکی مرز اتریش یک نام آلمانی دارد، اما این قلعه، یک قلعه ایتالیایی است که در قرن 13 ساخته شده و در اوایل قرن 20 بازسازی شده است.

امروزه قلعه برونینبورگ و محوطه آن یک موزه کشاورزی و مرکز فرهنگی ادبیات و هنر است.

قلعه هیمه جی (Himeji Castle) -ژاپن

یکی از بهترین و محفوظ ترین قلعه های ژاپن با نام قلعه هیمه جی شناخته می گردد. این قلعه که به دلیل رنگش با نام قلعه حواصیل سفید نیز شناخته می گردد، یکی از کاخ های سلطنتی ژاپن بوده و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

قلعه هیمه جی با 1000 درخت گیلاس در بهار جلوه ای دو چندان دارد.

قلعه جزیره تراکای (Trakai Island Castle) -لیتوانی

دوک بزرگ لیتوانی قلعه جزیره تراکای را در اوایل قرن 15 ساخت. دسترسی به این قلعه که از آجر قرمز ساخته شده در آن موقع فقط با قایق میسر بود. بنابراین فتح آن بسیار سخت به نظر می رسید و در قرن 16 به زندان نجیب زادگان تبدیل شد. قلعه جزیره تراکای بعد ها آتش گرفت و بعضی از قسمت هایش تخریب شد. قلعه جزیره تراکای در اوایل قرن 20 بازسازی شد و هم اکنون به عنوان موزه تاریخ تراکای شناخته می گردد.

قلعه اوربرو (Örebro Castle) , سوئد

قلعه اوربرو روی یک جزیره ساخته و با برج های بزرگ احاطه شده است. زمان دقیق ساخت این قلعه تعیین نیست، اما می توان آن را یکی از زیباترین قلعه های قرون وسطایی دانست.

قلعه اوربرو 9 بار محاصره و بیش از یک بار فتح شده است. این قلعه با توجه به اتفاقاتی که در آن اتفاق افتاده، تاریخی رنگارنگ و شنیدنی را روایت می نماید. در اینجا بهتر است بدانید به طور معمول، سوئد یکی از کشور های صلح آمیز جهان محسوب می گردد.

قلعه کانوی (Conwy Castle) -ولز

قلعه کانوی یکی دیگر از زیباترین قلعه های قرون وسطایی به حساب می آید. این قلعه در سال 1283 توسط ادوارد اول انگلستان در منطقه استراتژیک سواحل رودخانه کانوی ساخته شد و با دو برج بزرگ و هشت برج غیرقابل نفوذ نقشی اساسی در بسیاری از جنگ ها و نبرد های قرون گذشته ایفا کرد. بنابراین یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی اروپا به حساب می آید.

از قلعه های زیبای دیگر قرون وسطایی می توان به قلعه گوایتا (Guaita Castle) -سان مارینو، قلعه کیلکنی (Kilkenny Castle) -ایرلند، کاخ توپکاپی-ترکیه، شهر ممنوعه-چین اشاره نمود.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 507

به "زیباترین قلعه های قرون وسطایی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین قلعه های قرون وسطایی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید