زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش اول

به گزارش اخبار مشروح، در دوره قرون وسطی، بعضی از برترین بناها و سازه ها در تاریخ ساخته شده اند. در دوره بین سال های 500 تا 1500 پس از میلاد، شهرهای پیچیده و ساختمان های مذهبی برجسته در سرتاسر دنیا ساخته شدند.

زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاذبه های قرون وسطایی را به شما معرفی کنیم.

شهر تالین، استونی

Tallinn, Estonia

مرکز کشور استونی، شهری قدیمی با دیوارهای باستانی، برجک ها و مناره های قابل توجهی است که نشان دهنده معماری قرون وسطی است. این شهر، زمانی پایگاه مهمی از لیگ هانسیاتیک بوده است. شهر تالین همچون کپسول زمانی از خیابان های سنگی، خانه های قدیمی و کلیساهای باستانی است. امروزه، این شهر به عنوان میراث یونسکو به ثبت رسیده و بسیاری بر این باور هستند که این مکان، یکی از برترین شهرهای قرون وسطایی شمال اروپا است که به خوبی تا به امروز حفظ شده است.

کلیسای نوتردام، پاریس، فرانسه

Notre-Dame Cathedral, Paris, France

در سال 2019 میلادی، یک آتش سوزی وحشتناک به جان کلیسای نوتردام افتاده بود. این کلیسا که در قرن دوازدهم میلادی در مکانی ساخته شده که قبلا دو کلیسا وجود داشته است. این مکان برجسته قرون وسطایی، یکی از زیباترین کلیساهای سبک گوتیک دنیا به شمار می رود. مناره این کلیسا که در قرن نوزدهم ساخته شده، بر اثر آتش سوزی از بین رفته است. امید می رود که این مکان باستانی در سال 2024 میلادی، بار دیگر به شکوه خود باز گردد.

هیدلبرگ، آلمان

Heidelberg, Baden-Württemberg, Germany

شهر هیدلبرگ در کنار رودخانه نکار در جنوب غربی آلمان واقع شده و شهری زیبا است که در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است. دانشگاه هیدلبرگ در سال 1386 میلادی تاسیس شده که قدیمی ترین دانشگاه آلمان محسوب می گردد. با اینکه این شهر در قرن هفدهم آسیب بسیاری دیده اما لایه های قرون وسطایی آن جان سالم به در برده اند.

پراگ، جمهوری چک

Prague, Czech Republic

مرکز شهر پراگ در جمهوری چک، عمدتا در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده و به طرز شگفت انگیزی، از جنگ دنیای دوم جان به در برده است. میدان قدیمی شهر در قرن دوزاده ساخته و در آن، کلیسایی به سبک گوتیک و بعلاوه تالار قدیمی شهر واقع شده است. از جمله دیگر مکان های قرون وسطایی این شهر می توان دانشگاه قرن چهاردهمی پراگ و قلعه پراگ را نام برد. این قلعه، بزرگترین قلعه باستانی دنیا شناخته می گردد.

کلیسای جامع، فلورنس، ایتالیا

Duomo di Firenze, Florence, Italy

کلیسای جامع فلورنس که متعلق به قرن پانزدهم میلادی است، به مهم ترین منظره توسکانی تبدیل شده و نمایانگر معماری شاهکار و خارق العاده دوران باشکوهی است. این بنا به وسیله چندین معمار طراحی شده که شامل لورنزو گیلبرتی و فیلیپو برونلنشی است. ساخت این بنای تاریخی بیش از صد سال به طول انجامیده و زمانی که در سال 1436 میلادی تکمیل شده، بیش از 30 هزار نفر را در درون خود جای داده است. نقاشی های دیواری، مجمسمه ها، پنجره های شیشه ای و رنگین و نمای مرمر و بعلاوه گنبد بزرگ این کلیسا برای قرن ها، الهام بخش هنرمندان و معماران بوده است.

شهر سیگیشوآرا، رومانی

Sighişoara, Mureș county, Romania

شهر سیگیشوآرا در شمال غربی بخارست واقع شده و حدود 8 کیلومتر مربع مساحت و قدمتی طولانی دارد که به زمان رومیان و ژرمن های ساکسون در قرن دوازدهم میلادی باز می گردد. بسیاری از گنجینه ها و آثاری که در این شهر کشف شده اند، متعلق به قرن دوازدهم میلادی هستند. این شهر در دورن دیوارها و برج هایی قرار گرفته است. یکی از 9 برج شهر، یک برج ساعت است و این برج ساعت به عنوان کلیسای هیل نیز نامیده می گردد که دارای نقاشی های دیواری برجسته ای است. این نقاشی های دیواری از جمله ارزشمندترین نقاشی های دیواری در ترانسیلوانیا به شمار می فرایند.

کلیسای جامع سینت مارکو، ونیز، ایتالیا

Basilica di San Marco, Venice, Italy

کلیسای جامع سینت مارکو در کنار میدان مشهور مارکو قرار گرفته است. این میدان، از جمله میدان های شناخته شده دنیای است. کار بر روی این کلیسا در قرن نهم میلادی آغاز شده و کلیسایی خصوصی برای دوک ها و اشرافیان بوده است. نام کلیسا نیز بر اساس قدیسی بوده است که در همین مکان دفن شده است. امروزه، بیش از چهار هزار متر مربع از موزاییک کاری طلایی در درون دیوارهای داخلی این کلیسا به کار گرفته شده که بسیاری از آن ها از قرن سیزدهم میلادی هستند.

ریبه، جوتلند، دانمارک

Ribe, Jutland, Denmark

شهر ریبه با خانه های چوبی رنگین و خیابان های سنگ فرش شده، در جنوب غربی جوتلند قرار گرفته و زیباترین و در عین حال، قدیمی ترین شهر دانمارک به شمار می رود که در گوشه آن، می توان معماری دوران قرون وسطی را مشاهده کرد. این شهر در سال 710 پس از میلاد شکل گرفته و اکنون به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. شهر ریبه به عنوان مرکز مهمی برای تجارت وایکینگ ها محسوب می شده و دارای مکان های باستانی و قرون وسطایی متعددی است. از جمله مکان های باستانی آن می توان کلیسای جامع ریبه را نام برد که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد. برج کومونر با بلندی 52 متر، از دیگر جاذبه های این شهر به شمار می رود.

یورک، یورکشایر شمالی، انگلیس

York, North Yorkshire, England, UK

شهر یورک در درون خود، صومعه قرون وسطایی یورک را جای داده است و علاوه بر این، دارای افسون کننده ترین خیابان های قرن چهاردهمی است. به نظر می رسد که زمان در این شهر یورک ثابت به جای مانده است. شهر یورک به عنوان مرکز وایکینگ ها در انگلیس شناخته می گردد و اکتشافات انجام شده در این شهر، آثار و گنجینه های زیادی را آشکار نموده است. دیوارهای شهر به طول 3.4 کیلومتر همچنان پابرجا هستند و جذبه خاصی و تاریخی به آن داده اند.

قلعه آلین دونن، راس و کرامارتی، اسکاتلند

Eilean Donan castle, Ross and Cromarty, Scotland, UK

قلعه آلین دونن روی جزیره به همین نام قرار گرفته است و نام این جزیره نیز به افتخار قدیس ایرلندی قرن ششمی به این نام، نامیده شده است. این قلعه در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده تا راهی برای محافظت از سرزمین های کینتیل در مقابله وایکینگ ها باشد. در کنار این قلعه، دریاچه زیبایی قرار گرفته که خودش، یک سد حفاظتی محکم محسوب می گردد. با اینکه این قلعه در سالیان مختلف دست خوش تغییرات و بازسازی های متعددی بوده اما همچنان، یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین قلعه های قرون وسطایی در بریتانیا محسوب می گردد. از این قلعه در چندین فیلم استفاده شده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1574

به "زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاذبه های قرون وسطایی ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید