پورتو 0 - چلسی 2؛ گام محکم شاگردان توخل در ملاقات رفت

به گزارش اخبار مشروح، خبرگزاری خبرنگاران- شاگردان توماس توخل گام اول در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را محکم برداشتند.

پورتو 0 - چلسی 2؛ گام محکم شاگردان توخل در ملاقات رفت

به گزارش خبرنگاران، چلسی با کسب برد 2-0 در خانه پورتو، در موقعیت خوبی برای رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نهاده شد. آبی های لندن در مسابقه ای سخت مقابل شاگردان با انگیزه کونسیسائو، با بهره بردن از فرصت های خود توانستند برد شیرینی را برابر نماینده پرتغال کسب نمایند. در این بازی به خصوص درخشش بن چیلول در سمت چپ زمین مشهود بود و به چلسی یاری کرد حاشیه امنیتی عالی برای خود ایجاد کند.

چلسی رد شبی که موقعیت های زیادی روی دروازه پورتو نداشت، با هوشمندی دو بار توسط میسون مونت و بن چیلول به گل رسید تا با این پیروزی بخش زیادی از راه صعود را در پرتغال طی بکند. پورتو بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه 12 ابتدا ضربه دیاز توسط مدافعان چلسی دفع شد و روی ریباند ضربه محکم و والی اوریبه از بالای دروازه چلسی به بیرون رفت. اما در ادامه و بر خلاف جریان بازی این چلسی بود که به گل اول دست یافت.

روی پاس دقیق جورجینیو، میسون مونت در گوشه محوطه پورتو صاحب موقعیت شده و با یک ضربه زمینی و دقیق به گوشه دروازه پیروز شد گل اول تیمش را به ثمر برساند. در لحظات سرانجامی نیمه اول این په په بود که با حضور در محوطه جریمه فرصت داشت گل تساوی پورتو را وارد دروازه چلسی بکند، اما ضربه او با مهار ادواردو مندی همراه شد و در نهایت نیمه نخست کم هیجان با رجحان 0-1 چلسی به اتمام رسید.

در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم و روی ارسال دیاز بود که په په با ضربه سر می توانست زننده گل تساوی پورتو لقب بگیرد، اما مندی یک بار دیگر دروازه چلسی را نجات داد. در دقیقه 60 آنتونی رودیگر، مدافع پیش تاخته چلسی با ضربه ای از پشت محوطه جریمه دروازه پورتو را تهدید کرد، اما مارچسین به خوبی عکس العمل نشان داده و این ضربه را دفع کرد.

دقایقی بعد این بار جیمز با ارسال خود برای چلسی موقعیت سازی کرد، اما ضربه سزار آسپلیکوئتا چندان دقیق نبود و در اختیار دروازه بان پورتو نهاده شد. در دقیقه 79 کریستن پولیسیچ فرصتی تا زدن گل دوم چلسی نداشت، اما این ستاره آمریکایی بدشانس بود و ضربه او به دیرک دروازه پورتو برخورد کرد. اما در دقیقه 85 چلسی به گل دوم هم دست یافت. روی اشتباه عجیب مدافعان پورتو، بن چیلول با فرار خود و گذر از سد مدافعان و دروازه بان پورتو پیروز شد گل دوم را به نام خودش ثبت کند. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و چلسی به رجحان شیرین 0-2 دست یافت.

چلسی با گل های مانت و چیلول در آستانه صعود به نیمه نهایی است. ملاقات رفت پورتو و چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با رجحان 2-0 چلسی به سرانجام رسید. میسون مانت و بن چیلول در این بازی پیروز به گلزنی شدند. میسون مانت اولین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. او با 22 سال و 87 روز، جوانترین گلزن چلسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. هر دو گل چلسی در این بازی توسط بازیکنان انگلیسی به ثمر رسید. از سال 2012 و بازی مقابل ناپولی، برای اولین بار است که دو بازیکن انگلیسی برای چلسی در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا پیروز به گلزنی می شوند.

توخل پس از این بازی به خبرنگاران گفت: مقابل پورتوی قوی، بازی سختی داشتیم. در خیلی از لحظات اذیت شدیم. به هر حال شرایط در یک چهارم نهایی کمی متفاوت است. روحیه تیم خوب بود و نتیجه ای عالی نصیب مان شد. کاملا مطمئن بودم (که بازیکنان پس از بازی با وست بروم واکنش خوبی خواهند داشت). من پس از آن بازی در رختکن و روز بعد، شاهد واکنش تیم بودم. این نگرانی عظیمی برای ما نبود. ما آماده پاسخگویی به آن چالش بودیم. در ورزش همواره موانعی وجود خواهد داشت. عظیم ترین چالش، بازگشت دوباره است.

ما کنار هم نتایج عالی زیادی کسب کردیم، سپس با هم باختیم و پس از آن با هم به آن باخت واکنش نشان دادیم. این باعث می گردد ارتباط ما قوی تر گردد و به اعتماد درون تیمی یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1041

به "پورتو 0 - چلسی 2؛ گام محکم شاگردان توخل در ملاقات رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورتو 0 - چلسی 2؛ گام محکم شاگردان توخل در ملاقات رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید