معرفی بهترین ورزشگاه های ورزشی اروپا

به گزارش اخبار مشروح، اروپا قاره ای است که در آن تعداد کسانی که به ورزش و مسائل حاشیه ای آن علاقه فراوانی دارند، آمار کمی ندارد. همین مساله دولتمردان اروپایی را واداشته تا برای علاقه مندان به ورزش های دسته جمعی مانند فوتبال چاره ای بیندیشند.

معرفی بهترین ورزشگاه های ورزشی اروپا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

فوتبال طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد، اما ورزش تنها در فوتبال خلاصه نمی گردد. برای آنکه بتوان هم طرفداران فوتبال را راضی کرد و هم محیطی مناسب برای دیگر ورزش ها فراهم کرد و امکانات خوبی به آن ها ارائه داد، استادیوم های ورزشی مختلفی در قاره اروپا ساخته شده است.

این استادیوم ها از نظر کیفیت، نحوه ساخت و رعایت استانداردهای دنیای حرف اول در دنیا را می زنند و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار دارند. ما در این متن قصد داریم چند نمونه از بهترین استادیوم های ورزشی اروپا را به شما معرفی کنیم.

استادیوم نیوکمپ

استادیوم نیوکمپ در شهر بارسلون کشور اسپانیا واقع شده است و از جمله استادیوم های 5 ستاره یوفا به حساب می آید. بازی های که جزء مسابقات رده بالا محسوب می شوند در این استادیوم انجام می گردد.

گنجایش این استادیوم حدود صد هزار نفر بوده و از نظر عظیمی، رتبه اول در اروپا و رتبه یازدهم در دنیا را دارد. از زمانی که این استادیوم افتتاح شده است، بازی های خانگی تیم بارسلونا در آن انجام می گردد.

شاید جالب باشد که بدانید در این استادیوم یک موزه نیز واقع شده است و بعضی اشیای قدیمی در آن نگهداری می شوند. جدای از مراسم های ورزشی که در این استادیوم انجام می گردد، نیوکمپ محل برگزاری رویدادهای غیر فوتبالی نیز هست.

مسئولان این استادیوم برای آینده آن برنامه ای را تدوین نموده اند تا بتوانند نیوکمپ را به امکانات بسیار عالی مجهز نمایند. از جمله این تغییرات می توان به قرار دریافت تمام صندلی های این استادیوم زیر سقف اشاره نمود.

سقفی که تمام این صندلی ها را زیر پوشش قرار می دهد، 47 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت و شرایط بسیار خوبی را برای تماشاچیان فراهم می نماید تا بدون آنکه نگران تغییرات آب و هوایی و بارش باران و یا وزش باد باشند، بازی های مورد علاقه شان را تماشا نمایند.

در بازسازی جدید استادیوم، برای آنکه تماشاچیان بتوانند تسلط بهتری بر روی بازی در حال برگزاری داشته باشند، صندلی ها به گونه ای قرار گرفته اند که شیبشان به سمت محل برگزاری بازی باشد.

قرار است یک مانیتور نیز در پشت تمام صندلی ها قرار داده گردد تا تماشای بازی از این طریق نیز فراهم باشد. قرار است این استادیوم به محیطی بسیار خوب برای تماشاچیان تبدیل گردد.

استادیوم ومبلی لندن

این استادیوم در منطقه ومبلی لندن در انگلستان واقع شده است و حدود 90 هزار نفر نیز ظرفیت پذیرش تماشاچی دارد.

ومبلی محلی است که در آن تیم ملی کشور انگلستان بازی هایش را انجام می دهد و از نظر عظیمی مقام دوم در اروپا را به خود اختصاص داده است.

استادیوم بسیار هنرمندانه و خلاقانه طراحی شده است و در آن مسابقاتی مانند فوتبال، راگبی و… برگزار می گردد. البته این ها تنها فعالیت هایی نیستند که در این استادیوم انجام می گردد.

به دلیل وسعت زیادی که این استادیوم دارد، وقایع غیر ورزشی مانند کنسرت ها و بعضی سخنرانی ها نیز در آن انجام می گیرد.

ومبلی قدمت زیادی ندارد و در سال 2007 ساخت آن تمام شده و به بهره برداری رسیده است. اما با این حال به دلیل امکانات فوق العاده ای که دارد در کمترین زمان توانست صندلی خوبی پیدا نموده و آن را تثبیت کند.

این استادیوم از نظر داشتن امکانات بسیار عالی است و استانداردهای جدیدی برای راحتی و رفاه بازدیدنمایندگان و تماشاچیان تعریف نموده است.

تمام صندلی هایی که در این استادیوم قرار دارند، راحت بوده و دارای جا و فضای کافی برای نشستن هستند. در ضمن سعی شده صندلی ها کمترین فاصله را تا زمین برای تماشای بازی داشته باشند. برای رفت و آمد راحت تماشاچیان، این استادیوم به امکاناتی مانند پله برقی و آسانسور مجهز شده است.

ومبلی دارای چهار رستوران عظیم است و غذاهای مختلف، نوشیدنی ها و انواع تنقلات در اختیار کسانی که قدم به این استادیوم می گذارند، قرار داده می گردد. رفت و آمد به این استادیوم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار راحت شده است.

استادیوم سانتیاگو برنابئو

استادیوم سانتیاگو برنابئو در شهر مادرید اسپانیا واقع شده است. این استادیوم در سال 1947 افتتاح شده و مالک آن نیز تیم رئال مادرید است.

این استادیوم ورزشی، ظرفیت پذیرش 82 هزار نفر را دارد و می توان آن را جزء یکی از عظیمترین و معروف ترین استادیوم های دنیا به شمار آورد.

استادیوم سانتیاگو برنابئو به دلیل امکانات خوبی که در اختیار تماشاچیان و ورزشکاران قرار می دهد شاهد بازی های مهمی از جمله جام دنیای سال 1982 بوده است.

عظیمی و وسعت این استادیوم به حدی شگفت انگیز است که هر کسی از شهر مادرید دیدن کند حتما باید به تماشای سانتیاگو برنابئو نیز برود.

از زمانی که این استادیوم افتتاح شده است، بازسازی ها و بازسازی های زیادی در آن رخ داده است و باعث شده که شرایط تماشای بازی در آن بهتر گردد.

در بازسازی اجرا شده در سال 1980، ظرفیت استادیوم افزایش پیدا کرد، تابلوهای الکترونیکی در شمال و جنوب زمین قرار داده شد، بیشتر صندلی ها توسط سقف استادیوم پوشانده شدند و همچنین محل قرار گیری خبرنگاران نیز تعمیر و بازسازی شد.

در بازسازی بعدی که سال 1990 انجام شد، صندلی هایی پیشرفته با شیب 87 درجه و به تعداد 20 هزار عدد در سانتیاگو برنابئو نصب شد، ارتفاع استادیوم از 22 متر به 45 متر افزایش پیدا کرد و همچنین سیستم نوردهی استادیوم بهبود یافت.

در آخرین بازسازی و نوسازی، آسانسورهای مدرن که نمایی زیبا از استادیوم در اختیار قرار می دهند در استادیوم نصب شد، رستوران و پله های برقی به مجموعه اضافه شد، سیستم صوتی استادیوم تغییر کرد و صندلیی جدید برای خبرنگاران نیز احداث شد.

رفت و آمد به این باشگاه با ایستگاه مترویی که متعلق به استادیوم سانتیاگو برنابئو است، به راحتی امکان پذیر شده است.

آلیانز آرنا

استادیوم آلیانز آرنا که در سال 2005 افتتاح شد، در شمال شهر مونیخ آلمان واقع است و باشگاه بایرن مونیخ از سال 2005 تمام بازی های خانگی خود را در این باشگاه برگزار می نماید.

این استادیوم، صرفاً به عنوان یک استادیوم فوتبال طراحی شده و امکانات مختلفی را در اختیار تماشاچیان قرار می دهد.

مجموع صندلی هایی که در آلیانز آرنا وجود دارد، چیزی حدود 75 هزار عدد است. تعداد ده هزار عدد از صندلی هایی که در قسمت پایینی استادیوم قرار دارند قابلیت تبدیل به حالت ایستاده را دارند و شما می توانید بدون آنکه مزاحمتی برای سایر افراد ایجاد کنید، به صورت ایستاده بازی ها را تماشا کنید.

106 صندلی VIP، 165 صندلی مخصوص معلولین، 9800 جای پارک ماشین، پارکینک های چهار طبقه، 130 جای پارک برای معلولین، از دیگر امکاناتی است که این استادیوم برای طرفداران فوتبال آماده نموده است.

آلیانز آرنا دو رستوران دارد و هر کدام نیز ظرفیت پذیرایی از هزار نفر را دارند و انواع غذاها و نوشیدنی ها را در اختیار بازدید نمایندگان از این استادیوم قرار می دهند.

بدنه بیرونی این استادیوم قابلیت تغییر رنگ دارد. بدنه اصلی و خارجی در حالت عادی به رنگ سفید است، اما وقتی باشگاه بایرن مونیخ در این استادیوم بازی داشته باشد، رنگ بدنه تغییر نموده و قرمز می گردد. این تنها استادیوم در دنیا است که این خاصیت را دارد.

در طراحی بنای خارجی آلیانز آرنا نیز یک نوآوری صورت گرفت و آن هم به این دلیل بود که طراحان اعتقاد داشتند استادیوم تنها محلی برای برگزاری بازی نیست و باید به آن مانند یک شهر کوچک نگاه کرد.

آن ها این مورد را در طراحی استادیوم لحاظ نموده و شما به خوبی می توانید تفاوت این استادیوم را با سایر ملاحظه کنید.

استادیوم سن سیرو

استادیوم سن سیرو، یکی از برزگترین استادیوم هایی است که در قاره اروپا وجود دارد و عظیمترین وزرشگاه کشور ایتالیا نیز محسوب می گردد.

این استادیوم در سال 1926 ساخته شده و بعدها با انجام بازسازی ها و نوسازی هایی که در آن صورت گرفت، امکانات مختلفی نیز به آن افزوده شد.

این استادیوم متعلق به دو تیم معروف آث میلان و اینتر میلان است و بازیکنان عظیمی در زمین این استادیوم، پا به توپ کوبیده اند. از ویژگی های مثبت این استادیوم آن است که می توان از همه جای استادیوم به زمین بازی بهترین دید را داشت.

البته این استادیوم تنها برای برگزاری بازی فوتبال مورد استفاده قرار نمی گیرد و وقایع و اتفاقات دیگری مانند کنسرت ها و بازی های بوکس نیز در این استادیوم واقع می گردد.

80 هزار نفر می توانند به این استادیوم رفته و بازی مورد علاقه خود را تماشا نمایند. در طراحی و قرار دادن صندلی ها سعی شده که تماشاچیان بیشترین دید را نسبت به زمین بازی داشته باشند.

اگر دوست دارید بعد از بازی در منطقه سن سیرو بمانید و از نظر اقتصادی نیز مشکل چندانی ندارید می توانید در هتلی که در نزدیکی استادیوم واقع شده است، اقامت کنید.

سن سیرو در غرب میلان قرار گرفته و از مرکز شهر میلان، 5 کیلومتر و از ایستگاه راه آهن مرکزی میلان 7 کیلومتر، فاصله دارد.

به همین دلیل دسترسی به این استادیوم بسیار راحت است و زمان زیادی نخواهد گرفت. در ضمن با استفاده از مترو نیز می توان به سرعت به این استادیوم رسید و از تماشای بازی ها لذت برد.

استادیوم توییکنهام

یکی از عظیمترین استادیوم های راگبی در دنیا، استادیوم توییکنهام است. این استادیوم حدود 82 هزار نفر جمعیت را می تواند در خود جای دهد و در سال 1907 ساخته و در سال 1909 افتتاح شده است.

مالک این استادیوم اتحادیه فوتبال راگبی است و کسی که این استادیوم را به اجاره خود در آورده است، تیم ملی اتحادیه راگبی انگلیس است.

در واقع این استادیوم مخصوص برگزاری بازی های راگبی است و تیم ملی راگبی انگلیس بازی های خانگی خود را در این مکان برگزار می نماید.

استادیوم توییکنهام، دومین استادیوم عظیم در انگلستان و چهارمین استادیوم عظیم در اروپا است.

اگرچه توییکنهام معمولاً فقط میزبان مسابقات راگبی است، اما در گذشته محل برگزاری مسابقات دیگر بوده است. از جمله مراسم هایی که در این استادیوم برگزار می شده است، می توان به کنسرت های خوانندگان عظیم و مشهور دنیا و اجرای نمایش اشاره نمود.

نکته ای که خوب است در خصوص استادیوم توییکنهام بدانید، آن است که در این استادیوم یک موزه نیز وجود دارد. البته این موزه تنها برای اتحادیه راگبی انگلیس نیست و تمام اتفاقات مرتبط با بازی های که در کل دنیا اجرا شده است را شامل شده و تاریخچه و مسیری که این ورزش پشت سر گذاشته است را بازگو می نماید.

امکان بازدید از این موزه به صورت هفت روز هفته فراهم نیست و تنها از روز سه شنبه تا یک شنبه می توان به این استادیوم مراجعه کرد و از موزه دیدن کرد. روزهایی که در این استادیوم یک مسابقه برگزار می گردد نیز تماشاچیان می توانند با یک قیمت ویژه به بازدید موزه بروند.

استادیوم کروک پارک

استادیوم کروک پارک در شهر دوبلین، پایتخت کشور ایرلند واقع است. آغاز به ساخت این استادیوم در سال 1884 بود و نهایتا در سال 1913 کارهای ساخت آن به انتها رسید و به طور رسمی افتتاح شد. این استادیوم متعلق به اتحادیه گیلیک است و حدود 82 هزار نفر گنجایش دارد.

این استادیوم در چندین دوره، بازسازی و بازسازی شده است و در حال حاضر نیز ظرفیت پذیرش 80 هزار نفر را دارد و مراسم های مختلفی بنا به اقتضائات زمانی در آن برگزار می گردد.

استادیوم کروک پارک تنها استادیومی است که میزبان هیچ تیم فوتبالی نیست. استادیوم کروک پارک، سومین استادیوم عظیم اروپا محسوب می گردد.

کروک پارک، سالانه از صدها هزار طرفدار در استادیوم استقبال می نماید تا شاهد نبردهای قهرمانانه در زمین باشند. همچنین این استادیوم میزبان کسانی است که عاشق موسیقی راک و پاپ هستند. افراد زیادی در فصل تابستان به این کشور سفر نموده تا بتوانند شاهد هنرنمایی خوانندگانی باشند که دوستشان دارند.

یکی از عظیمترین افتخارات کسانی که مالکیت و مسئولیت استادیوم کروک پارک را به عهده دارند، فراهم کردن یک مکان مناسب برای وقایع تاریخی در دنیای ورزش بین الملل است. یکی از خاطره های به یادماندنی که در این استادیوم رخ داده، مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک 2003 است.

اروپا

منبع: الی گشت
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 734

به "معرفی بهترین ورزشگاه های ورزشی اروپا" امتیاز دهید

2 کاربر به "معرفی بهترین ورزشگاه های ورزشی اروپا" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین ورزشگاه های ورزشی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید