واکسیناسیون اتباع غیرمجاز در دستور کار واقع شده است

به گزارش اخبار مشروح، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: اتباع غیرمجاز اگر پرونده سلامت در استان دارند واکسیناسیون آن ها را در دستور کار دادیم .

واکسیناسیون اتباع غیرمجاز در دستور کار واقع شده است

به گزارش خبرنگار از ، مهدی شفیعی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان صبح امروز اول مهرماه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان پیک چهارم به پنجم متصل شد، گفت: خوشبختانه از پیک پنجم عبور کردیم و اپیدمی در استان محدود شده است.

او سیر نزولی ابتلا در این پیک را تندتر از سیر نزولی پیک های قبل دانست و اظهار کرد: هر وقت اطلاع رسانی در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خوبی صورت می گرفت، کنترل بیماری آسان تر می شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان واکسیناسیون را در کنترل بیماری موثر دانست و در ادامه گفت: متاسفانه در فضای مجازی حربه های زیادی بر علیه واکسیناسیون صورت گرفته که رسانه باید در این حوزه به ما یاری کند.

او تاکید نمود: وقتی حدود 70 درصد جمعیت کشور واکسیناسیون گردد، دیگر درگیر اپیدمی های عظیم نمی شویم، اما این به معنای عدم ابتلای افراد جامعه نیست.

شفیعی از ورود محموله تازه واکسن کرونا به استان کرمان تا سرانجام امروز اطلاع داد و بیان نمود: تا به امروز بیش از دو میلیون و 200 هزار دوز واکسن وارد استان شده که 560 هزار و 200 نفر در استان واکسیناسیونشان کامل شده و حدود یک میلیون و 187 هزار نفر دوز اول را دریافت نموده اند.

او جمعیت بالای 18 استان را حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر بیان کرد و اضافه نمود: تا به امروز 56 درصد جمعیت واجد شرایط استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند و احتمالا تا آبان ماه 60 درصد جمعیت استان واکسیناسیون می شوند.

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان نمود: واکسیناسیون جمعیت زیر 18 سال استان هم در دستور کار واقع شده است و از دیروز سامانه برای متولدین 1385 و قبل از آن باز شده و در پی این هستیم که تا سرانجام مهرماه واکسیناسیون دانش آموزان گروه هدف را انجام دهیم.

او اسم کرد: متاسفانه هنوز تعدادی از معلمین و اولیا برای تزریق واکسن مراجعه ننموده اند که این دغدغه ای برای ماست. باید ارائه کارت واکسیناسیون برای دریافت بعضی از خدمات عمومی را الزامی کرد.

شفیعی تاکید نمود: احتیاج نیست که جای خاصی برای واکسیناسیون دانش آموزان اختصاص داد و همه افراد بالای 15 سال می توانند به سامانه سلامت مراجعه و نوبت تزریق دریافت نمایند.

او از افزایش ساعات کار و مراکز واکسیناسیون کرونا در استان کرمان اطلاع داد و اظهار کرد: واکسیناسیون اتباع خارجی از یک ماه قبل در استان شروع شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اتباع غیرمجاز را یکی از معضلات استان برشمرد و اسم کرد: اتباع غیرمجاز اگر پرونده سلامت در استان دارند واکسیناسیون آن ها را در دستور کار دادیم و در شرف آباد یک مرکز برای این افراد غیرمجاز اختصاص داده شده، ولی واکسیناسیون اتباع مجاز در کلیه مراکز ما انجام می گردد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1261

به "واکسیناسیون اتباع غیرمجاز در دستور کار واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون اتباع غیرمجاز در دستور کار واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید