واکسن های ضعیف در برابر اومیکرون کدامند؟

به گزارش اخبار مشروح، خبرنگاران : سینوفارم، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون برای مقابله با اومیکرون بسیار ضعیف هستند.

واکسن های ضعیف در برابر اومیکرون کدامند؟

تحقیقات درباره اثربخشی واکسن ها روی کرونای اومیکرون در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگاران، تازه ترین مطالعات نشان می دهند که واکسن های کووید-19، سینوفارم، جانسون اند جانسون و اسپوتنیک یا اصلا یا بسیار کم در برابر اومیکرون مصونیت ایجاد می نمایند و برای مقابله با این سویه نو کرونا بسیار ضعیف هستند. محققان دانشگاه واشنگتن و شرکت داروسازی سوئیسی هامباس این تحقیقات را درباره کارآیی شش واکسن مطرح و استاندارد کووید در دنیا انجام دادند.

محققان دانشگاه واشنگتن و شرکت داروسازی سوئیسی هامباس این تحقیقات را درباره کارآیی شش واکسن مطرح و استاندارد کووید در دنیا انجام دادند.

تنها 3 نفر از 13 نفری که که دو دوز سینوفارم را دریافت نموده بودند پادتن هایی علیه اومیکرون داشتند. واکسن جانسون اند جانسون روی 12 نفر آزمایش شد و تنها یک نفر آنتی بادی داشت واکسن اسپوتنیک هیچ مصونیت در بدن 11 فرد آزمایش شده ایجاد نکرد.

سینوفارم و اسپوتنیک

سینوفارم واکسن چینی و اسپوتنیک واکسن روسی است. هنوز این شرکت ها درباره کارآیی و نتیجه تحقیقات اخیر واکنشی نشان نداشته اند.

سویه نو ویروس کرونا 70 برابر سریعتر از سویه دلتا شیوع پیدا می نماید اما به میزان سویه دلتا مرگبار نیست. با این حال آنچه دانشمندان را نگران نموده سرعت شیوع این سویه است. اولین مورد از ابتلا به اومیکرون اواسط نوامبر شناسایی شد و اکنون با گذشت بیش از یک ماه تقریبا سه چهارم موارد ابتلا به کرونا در دنیا ناشی از سویه او میکرون می باشد.

منبع: رکنا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1387

به "واکسن های ضعیف در برابر اومیکرون کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های ضعیف در برابر اومیکرون کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید