هواشناسی ایران 1402، 06، 31؛ هشدار کاهش دمای هوا به زیر 5 درجه

به گزارش اخبار مشروح، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز وفردا در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های مازندران و اردبیل افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می دهد و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در بعضی ساعات خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت. در سایر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

هواشناسی ایران 1402، 06، 31؛ هشدار کاهش دمای هوا به زیر 5 درجه

به گزارش تسنیم؛ یکشنبه آینده در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

دوشنبه آینده علاوه بر این منطقه ها در اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده انتظار می رود. سه شنبه علاوه بر اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی در شرق سواحل دریای خزر نیز وزش باد، ابرناکی و بارش پیش بینی شده است.

در همین حال کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که باید منتظر صبح های خنک در کشور باشیم، گفت: دما در خیلی از منطقه ها کشور از جمله شمال غرب، شمال شرق، دامنه های زاگرس و ... به زیر 5 درجه کاهش می یابد.

اصغری بیان نمود: این مسئله برای کشاورزان خیلی مهم است، کسانیکه در کار جالیز، لوبیا و ذرت هستند سریع محصولات خود را برداشت نمایند.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

زمان انتها: یکشنبه 1402/07/02

نوع مخاطره: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک

منطقه اثر: شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو های تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمار های تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه های امدادی به ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1748

به "هواشناسی ایران 1402، 06، 31؛ هشدار کاهش دمای هوا به زیر 5 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی ایران 1402، 06، 31؛ هشدار کاهش دمای هوا به زیر 5 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید