نتیجه ارزیابی نماینده یونسکو از آثار استان کرمان چه بود؟

به گزارش اخبار مشروح، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که نتیجه ارزیابی نماینده یونسکو از آثار استان کرمان چه بود؟

نتیجه ارزیابی نماینده یونسکو از آثار استان کرمان چه بود؟

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: استان کرمان دارای کاروانسراهای زیادی است که تعدادی از آنها ثبت ملی شده اند.

وی با بیان این مطلب که کاروانسراهای زیادی از استان برای ثبت جهانی انتخاب کردیم، ادامه داد: کاروانسراهای که در آنها واقعه ای رخ داده است، کاندیدای ثبت جهانی شده اند و در استان کرمان کاروانسرای گنجعلی خان و چاه کوران راور دارای این شرایط بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این دو کاروانسرا بازسازی شده اند، اظهار کرد: در مرحله اول، بازدیدها و بررسی ها با حضور نماینده یونسکو و آقای طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئول پیگیری پرونده ثبت جهانی کاروانسراها انجام شد.

وی با بیان اینکه برنامه های تدوینی و کاربری هایی که برای این دو کاروانسرا داریم را به نماینده یونسکو ارائه دادیم، شرح داد: ارزیابان یونسکو در این جلسه اول از پرونده کاروانسراهای کرمان راضی بودند.

فعالی با تشریح ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان گفت: این خطه از ایران دارای 7 اثر ثبت جهانی است و اگر این دو کاروانسرا هم ثبت جهانی شود، آثار ثبت جهانی استان کرمان به 9 اثر می رسد.

وی با تاکید برآنکه باید نهایت استفاده را از آثار ثبت جهانی کنیم، اظهار کرد: باید آثار ثبت جهانی استان کرمان در محورهای گردشگری قرار گیرند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان نمود: کاروانسرای گنجعلی خان کاربری مناسبی دارد (بازارچه صنایع دستی است) اما برای کاروانسرای چاه کوران باید کاربری مناسبی تعریف کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا پرونده دیگر برای ثبت جهانی داریم؟ گفت: فعلا پرونده جدیدی در استان کرمان برای ثبت جهانی نداریم.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1297

به "نتیجه ارزیابی نماینده یونسکو از آثار استان کرمان چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه ارزیابی نماینده یونسکو از آثار استان کرمان چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید