120 میلیارد تومان به میراث فرهنگی استان مرکزی اختصاص یافت

به گزارش اخبار مشروح، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 120 میلیارد تومان به میراث فرهنگی استان مرکزی اختصاص یافت.

120 میلیارد تومان به میراث فرهنگی استان مرکزی اختصاص یافت

مصطفی مرزبان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیش از سفر ریاست جمهوری به استان و آنالیز و پیگیری شرایط و پروژه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: در این سفر وزیر میراث فرهنگی حضور نداشت، اما دکتر جلالی معاون صنایع دستی وزارتخانه در استان حاضر بود و از شهرستان خمین و محلات بازدید کرد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود بازدید از دو شهرستان، تمرکز بر کل استان بود، اضافه نمود: در جلسات پیش از سفر، در نهاد ریاست جمهوری پروژه های اولویت دار و نیمه تمام استان مورد آنالیز نهاده شد و در واقع به نتایج خوبی دست یافتیم.

مرزبان توضیح داد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ 120 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص یافت که 80 میلیارد تومان آن ملی و به وسیله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و 40 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی طی سه سال تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه این اعتبار برای تمام حوزه میراث فرهنگی، تامین زیرساخت های مورد احتیاج منطقه ها نمونه گردشگری و محورهای گردشگری استان و صنایع دستی اختصاص می یابد، گفت: پروژه های اولویت دار استان شامل موزه بزرگ اراک می گردد که فرایند اجرای آن بسیار طولانی شده و تا به امروز 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در واقع طبق برآورد اجرا شده برای تکمیل و تجهیز آن بالغ بر 75 میلیارد تومان منابع اقتصادی ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی اضافه نمود: بازسازی و احیای بازار اراک نیز یکی از مهمترین پروژه های استان مرکزی است که خوشبختانه در این سفر اعتباری بین 15 تا 20 میلیارد تومان مصوب شد.

وی با اشاره به ساماندهی و تعمیر بناهای تاریخی در هر شهرستان گفت: در هر شهرستان یک پروژه اولویت دار انتخاب می گردد و اعتبارات ابلاغی اختصاص می یابد، بعلاوه تکمیل بازارچه های صنایع دستی استان در دستور کار واقع شده است و برای شهرستان های فاقد بازارچه نیز اعتبار تخصیص داده می گردد.

مرزبان اضافه نمود: در بحث تکمیل منطقه ها نمونه گردشگری نیز مقرر شد توزیع اعتبارات با رعایت عدالت انجام گیرد، بعلاوه هفته آینده مدیرانی از نهاد ریاست جمهوری به استان سفر خواهند داشت تا تقسیم اعتبار انجام گردد و مسلما پس از آن نیز عملیات اجرایی پروژه ها شروع می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1562

به "120 میلیارد تومان به میراث فرهنگی استان مرکزی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "120 میلیارد تومان به میراث فرهنگی استان مرکزی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید