ضرغامی: بنا های تاریخی را در طرح مولدسازی نمی فروشیم، اجاره می دهیم

به گزارش اخبار مشروح، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی گفت: ما از قبل برنامه قانونی داریم که بعضی از بنا های تاریخی که احتیاج به بازسازی دارند، با یک فرایند قانونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و بازسازی گردد، آن ها سرمایه گذاری می نمایند و قرارداد اجاره با ما می بندند؛ بنابراین هیچ گونه واگذاری مالکیت درباره آن ها مطرح نیست.

ضرغامی: بنا های تاریخی را در طرح مولدسازی نمی فروشیم، اجاره می دهیم

به گزارش مهر، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی سال جاری درباره طرح مولد سازی و واگذاری اموال مازاد دستگاه های دولتی و نگرانی بعضی از افراد برای واگذاری مالکیت بعضی از بنا های تاریخی این وزارتخانه نیز گفت: بنا های تاریخی به هیچ وجه امکان واگذاری به غیر را ندارند.

به گزارش مهر، ضرغامی بیان نمود: ما از قبل برنامه قانونی داریم که بعضی از بنا های تاریخی که احتیاج به بازسازی دارند، با یک فرایند قانونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و بازسازی گردد، آن ها سرمایه گذاری می نمایند و قرارداد اجاره با ما می بندند. کاربری آن را هم ما معین می کنیم. این اتفاق فایده مالی دارد. بنا ها هم حفظ می شوند و هم نظارت ما بر آن ها وجود دارد بنابراین هیچ گونه واگذاری مالکیت درباره آن ها مطرح نیست.

ضرغامی بعلاوه درباره اختصاص 30 درصد از عوارض خروج از کشور به زیرساخت های صنعت گردشگری گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نگاه درستی به نظام مسائل وزارت میراث فرهنگی دارند و بعضی از اقداماتی که در حال اجرا دارند؛ اگر به تصویب نهایی برسد، یاری خوبی برای حوزه گردشگری است.

وی گفت: قبلاً رقم خیلی کمی برای گردشگری اختصاص داده می گردد تنها اسمش عوارض خروج از کشور بود، ولی دستگاه های دیگری آن را برمی داشتند. اینکه اکنون 30 درصد برای گردشگری اختصاص پیدا نموده رقم خوبی برای ماست و با گذشته تفاوت زیادی دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1663

به "ضرغامی: بنا های تاریخی را در طرح مولدسازی نمی فروشیم، اجاره می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی: بنا های تاریخی را در طرح مولدسازی نمی فروشیم، اجاره می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید