زاغه شیرازی نام قدیم گود باغ آذری (طراحی ویلا دوبلکس)

به گزارش اخبار مشروح، سرنوشت خیابان ها هم مثل سرنوشت ما آدم ها فراز و نشیب های بسیاری را به خود می بیند. همین خیابان شهید جواد زارع در محله باغ آذری منطقه16 را در نظر بگیرید؛ روزگاری معبری سنگچین شده بود که یکی از راه های ورود به محله باغ آذری به حساب می آمد و دور و اطرافش هم پر بود از گودهای آجرپزی.

زاغه شیرازی نام قدیم گود باغ آذری (طراحی ویلا دوبلکس)

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران - مریم قاسمی : به گزارش کارشناسان دفتر توسعه محله باغ آذری که حاصل تحقیقات میدانی است، در دوران رونق کوره پزخانه ها در حاشیه تهران، در محدوده باغ آذری گودی هایی وجود داشته که همگی را یکجا زاغه شیرازی صدا می کردند. این کارگران که اغلبشان مهاجرانی از شهر شیراز بودند، به طور شبانه روزی در این کوره پزخانه ها عرق می ریختند و کار می کردند.

قصه های خواندنی تهران را اینجا ببینید

ایوب بوچانی، معتمد و قدیمی محله باغ آذری، می گوید:حالا نه از آن گودها خبری هست و نه از آن کوره پزخانه ها. آنها به تاریخ باغ آذری پیوسته اند و جای خود را به بافت مسکونی و فضای سبز داده اند. این روزها خیابان شهید زارع است و چندتایی مدرسه و اداره دولتی و البته 2بوستان میلاد و نسترن که در مجموع، سهم قابل توجهی از این محدوده را به خود اختصاص داده اند؛ مجموعه ای که همراه با خانه فرهنگ قلم بخشی از هویت این خیابان را شکل می دهند. بخش دیگر محله باغ آذری، خانه های ریز و درشتی است که به راحتی می توان گذر زمان را از میان ترک ها و هاشور دیوارهایشان خواند.

  • نمایی دیگر از محله باغ آذری
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1661

به "زاغه شیرازی نام قدیم گود باغ آذری (طراحی ویلا دوبلکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاغه شیرازی نام قدیم گود باغ آذری (طراحی ویلا دوبلکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید