خوراکیهای مفید برای سرطان سینه

به گزارش اخبار مشروح، سرطان سینه به نوعی سرطان گفته می شود که از بافت پستان آغاز می شود. علائم سرطان سینه می تواند یک توده در سینه، تغییر در شکل سینه، گودی پوست، ترشح مایع از نوک سینه، یا پوسته شدن قسمتی از پوست باشد. در این مطلب با مواد غذایی مفید برای سرطان سینه آشنا می شوید.

خوراکیهای مفید برای سرطان سینه
متخصصان تاکید می کنند که آگاهی زنان نقش عمده و چشمگیری در پیشگیری از سرطان سینه دارد. این در حالی است که از هر 8 زن، یک نفر با سرطان سینه در دنیا تشخیص داده می شود. در این میان یک رژیم غذایی سالم اگرچه نمی تواند جادویی در برابر ابتلا به سرطان باشد اما پژوهش ها نشان می دهند که اتخاذ یک برنامه غذایی متعادل به پیشگیری از سرطان و حتی عود آن می تواند بسیار کمک کند.

زردچوبهحاوی یک ماده شیمیایی است که کورکومین نامیده می شود. این ماده در ترکیب با داروهای تعیین نقش مهمی در مبارزه با سرطان سینه ایفا می کند. برای آنکه کورکومین مورد نیاز بدن را تامین کنید، باید مکمل بخورید. شما می توانید با افزودن کاری، کلم بروکلی، پیاز و سیر به مواد غذایی خود از یک برنامه غذایی جالب برای مبارزه با سرطان برخوردار شوید.

کلم بروکلیطبق تحقیقات کلم بروکلی از رشد تومور جلوگیری کرده و مانع از توسعه سرطان در سایر نقاط بدن می شود. سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم، کلم بروکسل و کلم پیچ خواص ضد سرطانی دارند.

سیرسولفید آلیل موجود در سیر به چرخه سلولی نظم می دهد. ترکیب سولفید آلیل در خانواده پیازها نیز یافت می شود. بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید قبل از مصرف مکمل سیر با پزشک معالج خود مشورت کنند تا دچار عوارض دارویی نشوند.

سیبمطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که پوست سیب می تواند از توسعه سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند.

انارانار حاوی ترکیبی است که می تواند از رشد سلول های سرطانی به ویژه سرطان وابسته به استروژن جلوگیری کند.با افزودن این میوه به سبد خرید خود می توانید به سایر اعضای خانواده نیز کمک کنید که از بیماری های قلبی و سرطان پروستات در امان باشند.

گردواز سرعت رشد تومورهای سرطان سینه می کاهد. بنابراین، این دانه خوشمزه را به برنامه مدیریت سرطان سینه خود اضافه کنید.

ماهیماهی یک منبع مناسب برای پروتئین بدون چربی است. بر اساس برنامه های تغذیه ضد سرطان، باید مصرف گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده مانند بیکن و کالباس را به حداقل برسانید. ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و ماهی تن گزینه های مناسبی برای گنجاندن در رژیم غذایی ضد سرطان سینه هستند.

بذر کتانبذر کتان آسیاب شده حاوی لیگنان است که در واقع از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند.

سویامحققان بر این باورند که اگر دختران در سنین نوجوانی 2 بار در روز سویا مصرف کنند، در مراحل بعدی زندگی خود از مزایای ضد سرطانی این ماده بهره مند خواهند شد. سویا حاوی ترکیباتی است که مشابه استروژن عمل می کنند. هورمونی که می تواند از بروز سرطان در زنان بزرگسال جلوگیری کند.

میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگسرشار از پیش سازهای ویتامین آ یا همان کاروتنوئیدها هستند. زنانی که در جریان خون خود از سطوح بالاتری از کاروتنوئیدها برخوردارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می گیرند.

انواع توتاین میوه ها سرشار از ویتامین، مواد آلی و آنتی اکسیدان هستند و می توانند از سرطان سینه جلوگیری کنند. زغال اخته، با افزایش اثربخشی داروی تاموکسیفن در مبارزه با سلول های سرطان سینه، نقش بسزایی در مبارزه با این بیماری ایفا می کند.

چای سبزچای سبز از سلول های شما در برابر عوامل محیطی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند، محافظت می کند. با این حال، برای آنکه از مزایای چای سبز بهره مند شوید، باید به اندازه زیاد چای بنوشید.1

قارچدر مطالعه ای که در سال 2010 در ژورنال nutrition and cancer به چاپ رسید محققان دریافتند که مصرف منظم حجم مناسبی از قارچ با کاهش ریسک سرطان سینه در میان زنانی که در مرحله پیش از یائسگی قرار داشتند ارتباط داشت.

قارچ ها، حاوی آنتی اکسیدانی به نام ال-ارگوتیونئین هستند و با همین آنتی اکسیدان قوی می توانند از بدن در برابر سلول های سرطان پستان، محافظت کنند. از این رو، به خانم ها توصیه می شود که تکه های قارچ را به انواع سالاد، املت یا ساندویچ های خود اضافه کنند.

عدسدر مطالعه ای که در سال 2009 در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسید الگوهای غذایی بیش از 3500 زن آسیایی-آمریکایی بررسی شد و محققان دریافتند که مقادیر بالای حبوبات که شامل عدس و لوبیا میشود با ریسک پایین تر ابتلا به سرطان سینه در ارتباط است. عدس سرشار از فولات و فیبرو سایر مواد مغذی است.

اسفناجطبق نتایج مطالعه ای که در سال 2011 در American Journal of Epidemiology به چاپ رسید محققان دریافتند در زنان سنین پیش از یائسگی با بیشترین اندازه دریافت فولات رژیمی (که اسفناج منبع خوبی از آن است) ریسک ابتلا به سرطان سینه تا 40 درصد کاهش می یابد. ویتامین های گروه B برای تقسیم سلولی درست مورد نیاز هستند و میتوانند مانع تغییرات DNA منجر به سرطان سینه شوند.2

روغن زیتونروغن زیتون به عنوان یک روغن سالم حسابی مشهور است و نیازی به تعریف ما ندارد اما حالا تحقیقات تازه نشان می دهد که پتانسیل مبارزه با سرطان سینه را دارد. محققان اسپانیایی به مدت 5 سال 4300 زن را مورد ارزیابی قرار دادند تا چگونگی اثر رژیم غذایی مدیترانه بر اندازه ابتلا به سرطان سینه را دریابند. یک گروه از زنان به اندازه زیادی از روغن فوق بکر زیتون استفاده کردند، گروه دیگر از مغزهای خوراکی استفاده کردند و گروه سوم مصرف چربی را کاهش دادند. گروهی که روغن زیتون را به اندازه مناسبی مصرف کرده بوند 62 درصد کمتر از زنانی که چربی را کاهش دادند، نشانه های سرطان سینه را داشتند.

سیبپوست سیب را پس از کندن دور نیندازید، آنها حاوی ترکیبات ضد سرطان هستند. با توجه به یک تحقیق در دانشگاه کُرنل، تریپنوئید و مواد فیتوشیمیایی، ترکیبات ضد سرطان یافت شده در پوست سیبها هستند که می توانند از رشد تومور در سلولهای سرطانی سینه جلوگیری کرده یا آنها را بکشند.

ماهی آزادماهی آزاد یا همان سالمون یک نوع ماهی محبوب سرشار از چربی امگا 3 و اسیدهای چرب امگا3 است که به نحو شگفت انگیزی بر سلامت شما اثر گذار است. محققان چینی در یک مطالعه مروزی 21 تحقیق را بررسی کردند و دریافتند که مصرف اسیدهای چرب امگا3 غیر اشباع از ماهی با 14 درصد کاهش ابتلا به سرطان سینه همراه است. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، چربیهای امگا3 نیز می توانند تراکم سینه را در زنان چاق یائسه کاهش دهند. این خیلی مهم است زیرا تراکم سینه شش برابر احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

جعفریجعفری حاوی یک ترکیب گیاهی به نام آپی ژنین است. وقتی حیدر سلمان استاد دانشگاه میسوری به موشهایی که سرطان سینه داشتند، آپی ژنین خوراند، تعداد کمتری تومور در موشها رشد کرد و تاخیر چشمگیری در تشکیل تومور بوجود آمد. دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که دوز قطعی آپی ژنین که باید برای انسانها در نظر گرفته شود چقدر است اما توصیه می کنند که هر روز کمی از آن مصرف شود.

بلوبرییک تحقیق در سال 2010 که بوسیله موسسه آمریکایی برای تحقیقات سرطان منتشر شده نشان داد که مواد فیتوشیمیایی موجود در بلوبری به شدت علیه سلول های سرطانی عمل می کنند و می توانند از توسعه آنها جلوگیری می کنند. همچنین ممکن است بر اندازه تومورها اثر بگذارند. تومورها در موشهایی که با عصاره بلوبری قبل از گرفتن سرطان تغذیه شده بودند کمتر از موشهایی بود که عصاره بلوبری را مصرف نکردند.3

سخن پایانیدر هنگام ابتلا به سرطان سینه، دریافت یک رژیم غذایی سالم فواید سلامتی زیادی به همراه دارد. سالم غذا خوردن نه تنها می تواند باعث شود که شما احساس بهتری داشته باشید، بلکه می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و شما را قوی نگه دارد. اگر در نظر دارید یک رژیم غذایی تازه را امتحان کنید یا دچار مشکل در خوردن یک برنامه غذایی سالم هستید، با پزشک خود و یا یک پزشک تغذیه مشورت کنید.4

پی نوشت:

1.www.jadidtarin.com

2.www.beytoote.com

3.www.redmag.ir

4.www.alamto.com

منبع: راسخون
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1312

به "خوراکیهای مفید برای سرطان سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکیهای مفید برای سرطان سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید