خبرنگاران اعتراض باکو به قطعنامه سنای فرانسه درباره قره باغ

به گزارش اخبار مشروح، باکو - خبرنگاران - وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در بیانیه ای در اعتراض به قطعنامه مجلس سنای فرانسه درباره قره باغ ، آن را غیر عادلانه و اقدامی تحریک آمیز بیان کرد.

خبرنگاران اعتراض باکو به قطعنامه سنای فرانسه درباره قره باغ

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، سنای فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) با تصویب قطعنامه ای از دولت این کشور خواست جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی را به رسمیت بشناسد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه خود با اشاره به این که فرانسه (همراه با روسیه و آمریکا) یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ است ، اضافه نمود: این سند مجلس سنا بی طرفی فرانسه در حل مناقشه قر باغ را زیر سوال می برد و در جامعه جمهوری آذربایجان لطمه ای به صندلی فرانسه به عنوان میانجیگر عادل ، وارد می نماید .

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین با بیان اینکه این قطعنامه سنای فرانسه قدرت اجرایی ندارد ، آن را یک سند تحریک امیز صادره تحت تاثیر لابی ارمنی در این کشور تلقی کرد .

مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز با صدور بیانیه ای قطعنامه سنای فرانسه را محکوم کرد و از دولت خواست تا در قبال سازمان امنیت و همکاری اروپا مساله سرانجام دادن به میانجیگری فرانسه در گروه مینسک این سازمان ویژه حل مناقشه قره باغ را مطرح و مناسبات خود با پاریس را تجدید نظر کند .

جمعی از فعالان و اعضای احزاب سیاسی و تشکل های اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز عصر امروز با برپای تظاهرات اعتراض امیز در برابر سفارت فرانسه در باکو ، قطعنامه سنای این کشور را محکوم کردند .

این در حالی است که کارشناسان سیاسی بر این باورند که این قطعنامه سنای فرانسه در حد توصیه بوده و قدرت اجرایی ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 749

به "خبرنگاران اعتراض باکو به قطعنامه سنای فرانسه درباره قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراض باکو به قطعنامه سنای فرانسه درباره قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید