ترس از رانندگی؛ 7 تکنیک ساده و کاربردی برای غلبه بر ترس از رانندگی

به گزارش اخبار مشروح، ترس و فوبیای رانندگی اتفاقی نیست که فقط برای تازه کارها بیافتد و می تواند هر کسی را با هر سن و میزان تجربه ای به خود دچار کند. اما چرا از رانندگی می ترسیم؟ چه عواملی باعث می گردد شجاعت در رانندگی را نداشته باشیم؟ چه چیزهایی اعتماد به نفس ما را برای رانندگی کم می نماید؟ برای غلبه بر ترس از رانندگی چه باید بکنم؟ شناخت جواب همه این سوالات به شما یاری می نماید که بتوانید بدون دغدغه و استرس رانندگی کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ترس از رانندگی؛ 7 تکنیک ساده و کاربردی برای غلبه بر ترس از رانندگی

دلایل ترس از رانندگی؛ غول های ذهنی ترسناک خود را بهتر بشناسید

همه کسانی که دوست دارند رانندگی یاد بگیرند به وسیله یک آکادمی رانندگی خوب، مهارت آن را کسب می نمایند و پس از دریافت گواهینامه پشت فرمان ماشین می نشینند. ترس از رانندگی در ابتدا برای افراد کار اتفاقی طبیعی است اما فوبیای رانندگی، آن هم بعد از چندین سال رانندگی طبیعی نیست و ممکن است دلایل زیادی داشته باشد.

  • کلیشه های جنسیتی: کلیشه های جنسیتی مثل اینکه خانم ها به اندازه آقایان نمی توانند خوب رانندگی نمایند توهمی بیش نیست. باید بدانید که رانندگی یک مهارت است و تنها به وسیله تجربه به دست می آید. به کلیشه ها توجه نکنید و سعی کنید مهارت خود را در رانندگی برای غلبه بر ترس بالا ببرید.
  • تجربه بد تصادف: یکی از اتفاقات شایعی که باعث می گردد ترس از رانندگی بر هر کسی غالب گردد تجربه های تلخی است که از گذشته داشته است. تصادف، از دست دادن عزیزان در جریان تصادف و غیره عواملی هستند که ممکن است دلیل فوبیای رانندگی هر کسی باشد.
  • تمسخر اطرافیان: اگر دیگران موقع رانندگی شما را مسخره یا اذیت می نمایند کاملا طبیعی است که میل و علاقه خود را به رانندگی از دست بدهید. ترس دیگران از رانندگی یا عدم اطمینان آن ها به رانندگی شما باعث می گردد که آن ها در هنگام رانندگی تمرکز شما را به هم بریزند و این موضوع ممکن است باعث تصادف نیز بگردد.

برای از بین بردن استرس در رانندگی چه باید کرد؟

وارد بخش جدی تر ماجرا می شویم. به هر دلیلی ترس از رانندگی در شما وجود دارد و در چنین شرایطی باید به دنبال راه هایی باشیم تا بتوانیم فوبیای رانندگی را مهار کنیم.

غلبه بر ترس رانندگی برای تازه کارها

معمولا کسانی که پس از گذراندن دوره های آموزش رانندگی به تازگی گواهینامه گرفته اند دچار ترس خفیفی از رانندگی هستند. اگر شما جز این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا مدت کوتاهی در ترافیک و مناطق شلوغ تا زمانی که مهارت کافی ندارید رانندگی نکنید. ترجیحا از رانندگی با حضور افرادی که به شما استرس می دهند بپرهیزید تا توانایی لازم برای غلبه بر ترس از رانندگی را به دست آورید.

بالا رفتن اعتماد به نفس و مهارت در رانندگی با یادگیری و داشتن مهارت بیشتر

داشتن مهارت کافی می تواند اعتماد به نفس زیادی به شما بدهد و شجاعت بیشتری برای رانندگی در شما ایجاد کند. برای آموزش پارک دوبل، دور زدن، حرکت در سربالایی و مهارت هایی که به تمرین بیشتری احتیاج دارند زمان بیشتری بگذارید و سعی کنید با تکرار و تمرین، مهارت بیشتری در رانندگی کسب کنید.

گوش دادن به موسیقی؛ راهی ساده برای غلبه بر ترس از رانندگی

تحقیقات نشان داده است گوش دادن به موسیقی مورد علاقه نه تنها برای رانندگی بلکه برای هر موضوعی می تواند اضطراب را کاهش دهد. پیش از حرکت، موسیقی مورد علاقه خود را پلی کنید و در طول راستا و رانندگی از آن لذت ببرید.

پیش از حرکت، شرایط خودرو را آنالیز کنید

یکی از مواردی که باعث بالا رفتن اضطراب در رانندگی می گردد ایرادات به وجود آمده در ماشین در هنگام رانندگی است که نمی توانید آن ها را برطرف کنید. بهتر است پیش از حرکت، آب رادیاتور، باد چرخ ها و پر بودن باک بنزین را آنالیز کنید تا در هنگام رانندگی دچار دردسر و اضطراب نشوید.

با عجله و استرس رانندگی نکنید

رانندگی با عجله و استرس ممکن است باعث بروز تصادف و اتفاقات ناخوشایند دیگری گردد. همواره زمان کافی را برای رانندگی به ویژه در زمان اوج ترافیک در نظر بگیرید تا با حرکت به موقع بتوانید بر استرس و ترس در هنگام رانندگی غلبه کنید.

به مقررات پای بند باشید

شاید افرادی را دیده باشید که با زدن دور دو فرمان در منطقه ممنوعه یا پارک کردن دوبله در خیابان های باریک، پشت سر خود ترافیک راه می اندازند. زمانی هم که با اعتراض سایر راننده ها رو به رو می شوند دست و پای خود را گم می نمایند و بیشتر دچار استرس در رانندگی می شوند. رعایت قوانین جدای از آن که می تواند جلوی رفتار نامناسب سایر راننده ها را بگیرد امنیت بیشتری را هنگام رانندگی برای شما ایجاد خواهد نمود.

مراجعه به روانشناس برای برطرف فوبیای رانندگی

در شرایطی که میزان ترس از رانندگی بالا باشد و هیچ راهی نتواند از میزان آن در فرد بکاهد مراجعه به روانشناس، بهترین ایده محسوب می گردد.

بهترین دوره آموزش رانندگی را در آکادمی نیم کلاج بگذرانید

هیچ چیزی به اندازه مهارت و توانایی نمی تواند برای غلبه بر ترس از رانندگی تاثیرگذار باشد. آکادمی رانندگی نیم کلاج با سال ها تجربه آموزش مهارت رانندگی آماده پذیرش هنر جو است. مربیان با تجربه این آکادمی، قدم به قدم کنار شما خواهند بود تا مهارت و توانایی های لازم را برای رانندگی به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرسnimkelaj.com مراجعه و یا با شماره 09128923228 تماس حاصل کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1095

به "ترس از رانندگی؛ 7 تکنیک ساده و کاربردی برای غلبه بر ترس از رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از رانندگی؛ 7 تکنیک ساده و کاربردی برای غلبه بر ترس از رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید