تحویل 50 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تا اواسط آبان

به گزارش اخبار مشروح، شهر: طبق اعلام مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تا اواسط آبان سال جاری، 20 دستگاه اتوبوس و 30 دستگاه مینی بوس توسط شرکت ایران خودرو دیزل به شهرداری تهران تحویل داده می گردد.

تحویل 50 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تا اواسط آبان

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در مصاحبه با شهر، درباره قرارداد 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس گفت: طی بازدید امروز و هفته های گذشته از خط فراوری ایران خودرو و همچنین باتوجه به تعهد و کوشش این شرکت، به نظر نمی رسد که مسئله ای برای تحویل اتوبوس ها وجود داشته باشد. مرحله اول تحویل اتوبوس و مینی بوس ها شامل 20 دستگاه اتوبوس و 30 دستگاه مینی بوس است که اواسط آبان ماه تحویل شهرداری تهران داده خواهد شد.

به گفته ترفع؛ 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس طبق قرارداد انجام شده طی پنج ماه در پنج مرحله تحویل شهرداری داده می گردد.

مالکیت اتوبوس و مینی بوس های رزروی با شهرداری نیست

او در ادامه درباره مالکیت اتوبوس و مینی بوس های رزروی تهران، اعلام کرد: مالکیت اتوبوس و مینی بوس های مورد استفاده این شرکت با شهرداری تهران نیست. همچنین شرکت اتوبوس و مینی بوس های رزروی تهران تحت نظارت شهرداری یا شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم قرار ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از برگزاری جلساتی با معاونت حمل و نقل و ترافیک برای ضابطه مند شدن فعالیت های این چنینی اطلاع داد و اضافه نمود: باید بر مسئله ایمنی مسافران، معاینه فنی اتوبوس و مینی بوس ها و ... نظارت گردد. می بایست ساز و کار اجرایی صحیحی به ویژه برای ایمنی مسافران و اتوبوس و مینی بوس اندیشیده گردد؛ به بیانی دیگر باید چهارچوب قانومندی برای شرکت های اتوبوس و مینی بوس رزروی معین گردد.

ترفع در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس و مینی بوس های دربستی یا رزروی از راستاهای ویژه اتوبوس های تندرو استفاده می نمایند، گفت: اتوبوس و مینی بوس های دربستی از راستاهای ویژه اتوبوسرانی استفاده نمی نمایند اما ممکن است که بخشی از راستا آن ها با راستا خطوط تندرو و معمولی همپوشانی داشته باشد.

98 درصد مسافران اتوبوسرانی از ماسک استفاده می نمایند

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اخیراً در همایشی گفت که حدود 40 درصد از مسافران اتوبوسرانی از ماسک استفاده نمی نمایند. این درحالی است که از ابتدای شیوع کرونا و تشدید محدودیت ها و سخت گیری بر اعمال پروتکل های بهداشتی؛ به گفته پیروز حناچی، شهردار تهران و سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بیش از 98 درصد مسافران سیستم اتوبوسرانی شهر تهران از ماسک استفاده می نمایند. همچنین بارها طی ابلاغیه های مختلف، ورود افراد بدون ماسک به وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو ممنوع اعلام شده است و تمامی مسئولان ایستگاه های اتوبوسرانی موظف به جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک هستند. این نیروهای مستقر نسبت به استفاده از ماسک به مسافران تذکر می دهند و در صورت لزوم برخوردهایی در چهارچوب قانون خواهند داشت. بیش از 100 نقطه در پایانه های اتوبوسرانی ماسک به قیمت 1500 تومان توزیع می گردد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 726

به "تحویل 50 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تا اواسط آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 50 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تا اواسط آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید