بایدن:درباره دست داشتن روسیه درحمله سایبری به آمریکا مطمئن نیستیم

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا گفت واشنگتن هنوز مطمئن نیست که روسیه در حمله سایبری گسترده اخیر به صدها شرکت آمریکایی دخیل باشد.

بایدن:درباره دست داشتن روسیه درحمله سایبری به آمریکا مطمئن نیستیم

جو بایدن گفت: ما مطمئن نیستیم چه کسی پشت این حمله واقع شده است، تخمین و برآورد اولیه این است که دولت روسیه دخیل نیست اما هنوز مطمئن نیستیم.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه به دستگاه های اطلاعاتی این کشور دستور تحقیقات دقیق در این خصوص را داده است، تهدید کرد اگر واشنگتن به این نتیجه برسد که روسیه مسئول این حمله است واکنش نشان خواهد داد.

گفتنی است که شرکت امنیت سایبری هانترس لبز پیش از این تأیید کرد که در حدود 200 شرکت آمریکایی هدف حمله سایبری یک باج افزار قرار گرفتند.

بر اساس اعلام این شرکت، در این حمله سایبری نرم افزار وی اس ای شرکت کاسیا (Kaseya) که خدمات فناوری اطلاعات و امنیت به کسب و کارهای کوچک و میانه ارائه می کند، هدف حمله قرار گرفت.

شرکت کاسیا هم در بیانیه ای از کلیه کسانی که از نرم افزار وی اس ای این شرکت استفاده می کنند، خواسته تا اطلاع ثانوی سرورهایشان را خاموش کنند.

ماه گذشته هم یک گروه هکر به شبکه کامپیوتری شرکت کلونیال که بزرگ ترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا است حمله کرد. تحت تأثیر این حمله که با استفاده از باج افزار صورت گرفت انتقال بنزین و گازوئیل در بخش های گسترده ای از منطقه ها شرقی آمریکا مختل شد.

شرکت کلونیال در نهایت برای حل این مشکل ناگزیر شد حدود پنج میلیون دلار در قالب رمز ارز به باج گیران بپردازد.

در حملات سایبری که با استفاده از باج افزار انجام می گیرد هکرها به شبکه کامپیوتری قربانی نفوذ کرده و با پیاده کردن یک سیستم رمزنویسی شده در این شبکه مانع ادامه فعالیت آن می شوند. تبهکاران در ازای کلید این نرم افزار رمزنویسی شده اقدام به باج خواهی می کنند.

آمریکا در ماه های اخیر شاهد دو حمله سایبری دیگر هم بوده است؛ اولی نفوذ هکرها به شبکه کامپیوتری چندین نهاد دولتی با استفاده از نرم افزار روزآمد شده سولار ویندز بود. مورد دوم هم رخنه در تعدادی از سرورهای هدایت کننده ایمیل های شرکت مایکروسافت بود.

بر اساس ادعای مقامات آمریکایی، حمله سایبری با سولار ویندز به هکرهای تحت حمایت روسیه نسبت داده شده است اما اخلال در سرورهای مایکروسافت احتمالاً از طریق یک کارزار جاسوسی سایبری چینی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1160

به "بایدن:درباره دست داشتن روسیه درحمله سایبری به آمریکا مطمئن نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن:درباره دست داشتن روسیه درحمله سایبری به آمریکا مطمئن نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید