جوزپ بورل: روابط اروپا با روسیه در پایین ترین سطح قرار گرفته است

به گزارش اخبار مشروح، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه روابط این قاره با روسیه در پایین ترین سطح خود واقع شده است، مدعی شد که همکاری نزدیک با مسکو یک منظره دور است.

جوزپ بورل: روابط اروپا با روسیه در پایین ترین سطح قرار گرفته است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احتمال وخیم تر شدن روابط این قاره با روسیه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بورل شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری با هشدار در این باره گفت که روابط اتحادیه اروپا با روسیه هم اکنون هم در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر لزوم محکم تر و مقاوم تر شدن 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، خواهان اعمال ترکیبی از فشار، تعامل و اقدامات محدودیتی درخصوص روسیه شد تا به زعم خودش روابط با مسکو پایدارتر و قابل پیش بینی شود.

این مقام اروپایی شرح داد: اتحادیه اروپا باید واقع نگر باشد و برای وخیم تر شدن هرچه بیشتر روابط با روسیه، که هم اکنون در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است، آماده شود.

به نوشته رویترز، بورل با بیان اینکه همکاری نزدیک با روسیه یک منظره دور است، گفت: وخیم تر شدن [روابط] چیزی است که برای زمان کنونی بیشترین احتمال را دارد.

وی با تکرار اتهام زنی های بی اساس علیه مسکو، اضافه نمود: برای مهار کردن اقدامات روسیه در جهت تضعیف منافع اروپا، اتحادیه باید قوی تر و محکم تر شود. هدف اتحادیه اروپا باید تغییر تدریجی شرایط کنونی در روابط [با روسیه] باشد.

پیش از این هم ولادیمیر چیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا پیش بینی نموده بود روابط روسیه و اتحادیه اروپا که در شرایط ناهنجار قرار گرفته است، رو به نزول خواهد گذاشت. (جزئیات بیشتر)

مجلس اروپا ماه گذشته قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواهان اعمال تحریم های نو علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم، شرکت روس اتم و اخراج روسیه از سامانه پیغام رسان بانکی سوئیفت شده است.

بعد از آن، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا برای ممنوع نمودن ورود مقام های ارشد این کشور به اروپا به علت نقش آنها در زندانی کردن الکسی ناوالنی، چهره معارض کرملین، ورود هشت مقام اروپایی به خاک این کشور را ممنوع نمود.

طی هفته های اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات های روس را از کشور خود اخراج کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1174

به "جوزپ بورل: روابط اروپا با روسیه در پایین ترین سطح قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوزپ بورل: روابط اروپا با روسیه در پایین ترین سطح قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید