افزایش ابتلا به کرونا در 3 شهر خوزستان ، پیشنهاد تعطیلی یک روزه مدارس برای واکسیناسیون

به گزارش اخبار مشروح، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به افزایش موارد بیماری در سه شهر استان خوزستان هشدار داد.

افزایش ابتلا به کرونا در 3 شهر خوزستان ، پیشنهاد تعطیلی یک روزه مدارس برای واکسیناسیون

دکتر فرهاد ابول نژادیان در هشتاد و دومین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (17 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور، در خوزستان شهر نارنجی و قرمز نداریم. در حال حاضر 14 شهر استان خوزستان در شرایط زرد قرار دارند و شهرهای آبی استان هم از 9 شهر به 13 شهر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان های اهواز، ماهشهر، شوشتر، آبادان، خرمشهر، اندیمشک، رامهرمز، رامشیر، دزفول، امیدیه، ایذه، بهبهان، شوش و مسجدسلیمان در شرایط زرد و شهرستان های کارون، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، باوی، حمیدیه، هندیجان، اندیکا، لالی، باغملک، هفتکل، گتوند و آغاجاری هم در شرایط آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه فرایند بستری در بیمارستان های استان خوزستان، گفت: در حال حاضر 647 بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که 428 نفر از این تعداد در بخش های عادی و 219 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستتد.

وی اعلام کرد: در استان خوزستان موارد ابتلا به کرونا 20 درصد، بستری 23 درصد و فوت 24 درصد کاهش یافته است.

ابول نژادیان نسبت به افزایش موارد بیماری در سه شهر هندیجان، حمیدیه و هویزه هشدار داد و گفت: باید سریعا در این شهرها موارد تماس، رهیگیری و قرنطینه شوند تا بیماری به شهرهای دیگر منتقل نگردد.

وی اعلام کرد: در شهرهای امیدیه و ماهشهر هم موارد بیماری 10 درصد افزایش یافته است. این افزایش موارد بیماری در شهرهایی که اندازه واکسیناسیون کم بوده، اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه اندازه مراجعه به بیمارستان ها افزایش یافت اما در روزهای پنجشنبه و آدینه ثابت بوده است.

وی با اشاره به شرایط واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان گفت: تا 15 مهرماه، 3 میلیون و 136 هزار دوز واکسن در استان خوزستان تزریق شده است بنابراین بیش از 61 درصد جمعیت بالای 18 سال یک دوز و 31.1 درصد دو دوز واکسن را دریافت نموده اند.

ابول نژادیان اضافه کرد: در خوزستان 482 هزار و 140 دانش آموز در گروه هدف واکسیناسیون هستند که تا به امروز 125 هزار و 700 دانش آموز معادل 26.1 درصد این جمعیت یک دوز واکسن را دریافت نموده اند.

وی گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور در مورد سرعت بخشیدن به واکسیناسیون دانش آموزان و توافقاتی که با وزارت آموزش و پرورش در این راستا صورت گرفته است، راهکارهایی باید ارائه و اجرا گردد تا واکسیناسیون دانش آموزان را قبل از 22 مهرماه تمام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: اندازه پوشش نوبت اول واکسیناسیون در دانشکده علوم پزشکی بهبهان 79.2 درصد، دانشکده علوم پزشکی شوشتر 64.4 درصد، دانشگاه علوم پزشکی دزفول 62.4 درصد، دانشگاه علوم پزشکی اهواز 62 درصد و دانشکده علوم پزشکی آبادان 46.3 درصد است.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون دانش آموزان استان خوزستان تا 15 مهرماه 26.1 درصد بوده است، اضافه کرد: 43 درصد دانش آموزان حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان، 44 درصد دانش آموزان حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر، 23 درصد دانش آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، 26.8 درصد دانش آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و 13.7 درصد دانش آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان واکسن را دریافت نموده اند.

ابول نژادیان اعلام کرد: پیشنهاد می گردد برای سرعت بخشی واکسیناسیون دانش آموزان، مدارس خوزستان یک روز تعطیل شوند یعنی در شبکه شاد آموزش نداشته باشیم و از دانش آموزان بخواهیم در این روز برای تزریق واکسن مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه میانه پوشش واکسیناسیون در خوزستان 42.5 درصد است که باید به 83 درصد برسد، اضافه کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در دو شهر بهبهان و دهدز 80 درصد، شرق اهواز 78 درصد، غرب اهواز 71 درصد و آغاجاری 70 درصد است اما در شادگان 20 درصد است. پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در بهبهان 42 درصد و در شادگان 3.1 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فعالیت 754 تیم سیار واکسیناسیون در خوزستان، گفت: این تیم های سیار تا به امروز 38 هزار دوز واکسن را به گروه های هدف تزریق نموده اند. تعداد تیم های سیار خانه به خانه واکسیناسیون در بعضی شهرها کم است که باید افزایش یابند.

وی اعلام کرد: تا به امروز 43 درصد جمعیت روستایی و 66.8 درصد جمعیت شهری بالای 18 سال خوزستان واکسن کرونا دریافت نموده اند. متاسفانه بعضی از دهیاران در مقابل واکسیناسیون مقاومت و مخالفت می نمایند که باید در این راستا اقدام گردد تا پوشش واکسیناسیون در روستاها افزایش یابد.

ابول نژادیان اضافه کرد: به طور میانه روزانه 1.5 درصد جمعیت هدف خوزستان واکسینه می شوند که این اندازه باید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شرایط پوشش واکسیناسیون در ادارات، ادامه داد: 4 هزار و 800 نفر از 6 هزار نیروی شرکت فولاد خوزستان معادل 80 درصد این نیروها، واکسن را دریافت نموده اند.

وی اعلام کرد: پوشش واکسیناسیون در بعضی ادارات باید افزایش یابد. پیشنهاد می گردد اصناف هم کارت واکسیناسیون را مانند کارت تندرستی در معرض دید عموم قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1287

به "افزایش ابتلا به کرونا در 3 شهر خوزستان ، پیشنهاد تعطیلی یک روزه مدارس برای واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ابتلا به کرونا در 3 شهر خوزستان ، پیشنهاد تعطیلی یک روزه مدارس برای واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید