برداشت زرشک و زعفران گردشگران خارجی را مهمان خراسان جنوبی کرد

به گزارش اخبار مشروح، استان خراسان جنوبی هر ساله با شروع فصل برداشت زرشک و زعفران، میزبان گردشگران خارجی است.

برداشت زرشک و زعفران گردشگران خارجی را مهمان خراسان جنوبی کرد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ مرتضی عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع این اداره کل با اعلام این خبر گفت:

سال جاری نیز با شروع فصل برداشت زرشک و زعفران سفر گردشگران خارجی به استان شروع شده است.

او اضافه نمود:

در این راستای و معرفی جاذبه های گردشگری استان خراسان جنوبی تور تاریخی و طبیعی برای 18 نفر از گردشگران آلمانی از سوی شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری پرتو شرق و با همکاری این اداره کل برگزار می گردد.

او ادامه داد:

این تور از 9 لغایت 15 آبان سال جاری اجرا می گردد و گردشگران خارجی از جاذبه های گردشگری شاخص شهرستان های استان بازدید خواهند کرد.

عربی اضافه نمود:

این گردشگران از موزه مردم شناسی، حمام خیروز، مدرسه علیا، مسجدجامع و بافت محله سردشت شهرستان فردوس، خانه مستوفی و بافت تاریخی شهرستان بشرویه و روستای هدف گردشگری ازمیغان، شالیزارهای کویر، باغ گلشن، ارگ کهن طبس، آب گرم مرتضی علی و بافت تاریخی روستای اصفهک شهرستان طبس تماشا می نمایند.

عربی اضافه نمود:

بازدید از باغ و عمارت اکبریه، باغ و عمارت رحیم آباد، مدرسه شوکتیه، قلعه بیرجند، زورخانه امیر عرب و بازار شهرستان بیرجند، روستای هدف گردشگری چنشت و کارگاه قالی بافی مود شهرستان سربیشه و بافت تاریخی روستای خور شهرستان خوسف از دیگر برنامه های این تور است.

او اظهار داشت:

گردشگران آلمانی بعلاوه از بافت تاریخی روستا و قلعه فورگ شهرستان درمیان، مزارع زعفران قاین، آرامگاه بوذرجمهر، مسجد جامع، موزه مردم شناسی و زورخانه امیر عرب شهرستان قاین و آسبادهای خوان شرف، خانه سالاری نهبندان، کوه های مینیاتوری و روستای هدف گردشگری دهسلم شهرستان نهبندان بازدید خواهند کرد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1546

به "برداشت زرشک و زعفران گردشگران خارجی را مهمان خراسان جنوبی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت زرشک و زعفران گردشگران خارجی را مهمان خراسان جنوبی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید