گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه

به گزارش اخبار مشروح، خبرگزاری خبرنگاران- روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه در گفتگوی تلفنی بر تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه و افزایش همکاری در عرصه بین المللی برای برقراری صلح و ثبات در جهان تأکید کردند.

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهور چهارشنبه شب در تماس تلفنی دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه با تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری، به اهمیت تحکیم و تعمیق روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و نیکاراگوئه از ظرفیت های گسترده ای در بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، برخوردارند و مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور می توانند این ظرفیت ها را به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت فعال کنند.

آقای رئیسی با تأکید بر اینکه تحریم ها و تهدید های آمریکا تأثیری در اراده ملت های مستقل و آزادیخواه جهان ندارد، گفت: نظام سلطه نمی تواند اراده خود را بر جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه تحمیل کند، چرا که دو کشور بر آرا و حمایت مردم اتکا دارند و همواره مقابل زیاده خواهی سلطه گران، ایستادگی کرده اند.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران به رغم موانع و مسائل، پیشرفت خود را متوقف نکرده و نخواهد کرد و اطمینان داریم نیکاراگوئه نیز بر تهدید و تحریم آمریکا غلبه خواهد کرد، چرا که امروز آمریکا در حال افول است و روز به روز ضعیف تر می شود.

دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز در این گفتگو خواستار تقویت و تحکیم روابط بین دو ملت و دو کشور ایران و نیکاراگوئه شد و گفت: اطمینان داریم دو کشور در کنار یکدیگر و دیگر کشور های جهان که علیه امپریالیسم مبارزه می کنند، در راستا پیشرفت پیروز خواهند شد.

رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: در همه عرصه های بین المللی و در حمایت از حق حاکمیت ملت ایران در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و از حق اساسی ملت ایران در فرایند مذاکرات اخیر در وین حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1543

به "گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید