کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد، محدودیت ها و لغو گردهمایی های مهم در قاره سبز

به گزارش اخبار مشروح، رسانه های اروپایی از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و کوشش مقامات اتحادیه اروپا برای مهار هرچه سریع تر آن خبر می دهند.

کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد، محدودیت ها و لغو گردهمایی های مهم در قاره سبز

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آلمانی از افزایش روزافزون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتحادیه اروپا و اتخاذ تدابیری محدودنماینده برای مقابله با این بحران از طرف مقامات اروپایی خبر می دهند.

روزنامه دی ولت در گزارشی در این باره نوشت: ترس از گسترش ویروس کرونا در جهان افزایش می یابد. در کوشش ها برای مهار این بیماری در بسیاری از کشورها مراسم و گردهمایی های از قبل برنامه ریزی شده لغو می گردد.

در آلمان هم علاوه بر لغو نمایشگاه سفر و گردشگری برلین موسوم به آی تی بی همچنین یک مراسم اهدای جوایز مهم در هامبورگ و نشست امنیت سایبری در مونیخ هم لغو شد. آمار مبتلایان به ویروس کرونا روز شنبه هم در آلمان افزایش یافت.

در فرانسه نیز به علت شیوع ویروس کرونا همه مراسم و نشست های بیش از پنج هزار نفر در فضاهای بسته و یا بعضی فضاهای باز لغو شد، از جمله مسابقه دوی ماراتن با حدود 44 هزار نفر شرکت نماینده که برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده بود لغو شد.

مدارس و دانشگاه ها هم در سه منطقه در شمال ایتالیا در پی گسترش ویروس کرونا برای دومین هفته متوالی تعطیل اعلام شد.

کشور سوئیس هم پیش بینی مالی خود برای امسال میلادی را به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش داد.

در انگلیس هم شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 23 نفر افزایش پیدا نموده است.

در کشور اتریش هم 9 مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

در فرانسه هم شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 57 مورد رسیده که به گزارش وزیر سلامت این کشور 19 مورد جدید در روز آدینه تأیید شده است. دو نفر هم تا به حال بر اثر ابتلا به این ویروس در فرانسه فوت نموده اند.

در ایتالیا هم بر اساس گزارش هایی که امروز (شنبه) منتشر شده است تا به حال 888 مورد ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده که به گزارش مقامات 21 نفر آن ها فوت شده و 46 نفر هم بهبود یافته اند.

وزرای سلامت اتحادیه اروپا هفته آینده به دلیل گسترش ویروس کرونا نشست ویژه ای را برگزار می نمایند. به گفته مقامات اروپایی این نشست قرار است 6 ماه مارس (16 اسفند ماه) برگزار گردد.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایسلند هم گزارش شده است.

در این میان ستاد بحران آلمان متشکل از نمایندگانی از وزارت بهداشت و وزارت کشور از گسترش اقدامات پیشگیرانه در مرزهای این کشور خبر داده اند. همچنین قرار است تجهیزات مورد احتیاج به صورت متمرکز توسط دولت فدرال آلمان تهیه و ذخیره سازی گردد.

تا به حال ایالات نوردراین وستفالن و بادن وورتمبرگ بیش از سایر مناطق آلمان با شیوع ویروس کرونا روبرو بوده اند. در بایرن، هسن و هامبورگ هم مواردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم روز آدینه اظهار داشت که صدراعظم آلمان مفصلاً با وزیر سلامت و وزیر کشور درباره این مسئله مشاوره نموده است.

گزارش شرایط سلامت مسافرانی که از کشورهای درگیر با کرونا چون کره جنوبی، ژاپن و ایران قصد سفر به آلمان را دارند از جمله تصمیمات تازه کمیته بحران آلمان برای مقابله با کروناست. تا به امروز این مقررات شامل چین می شد.

ستاد بحران آلمان در اطلاعیه ای دوصفحه ای تصمیمات خود را در خصوص همایش ها و گردهمایی های بزرگ اظهار داشت. در این اطلاعیه توصیه شده است که برگزارنمایندگان، به ریسک ارزیابی شده از سوی مؤسسه رابرت کوخ برای رویدادهای بزرگ توجه نمایند.

مؤسسه رابرت کوخ آلمان، بسته به نوع رویداد، محل برگزاری و شرکت نمایندگان در آن پیشنهاد نموده است یا غربالگری ورودی صورت گیرد یا رویداد به کلی لغو گردد.

ستاد بحران آلمان همچنین از تشدید کنترل توسط پلیس فدرال آلمان در مناطق مرزی خبر می دهد. ثبت داده های مسافران قطار که به آنها ظن ابتلا به کرونا می رود از دیگر تصمیماتی است که در این اطلاعیه به آن اشاره شده است.

صدراعظم آلمان در عین حال در موضوع کرونا، خواهان میانه روی شده است. آنگلا مرکل معتقد است نباید به این دلیل تمام رویدادها و همایش ها لغو شوند. صدراعظم آلمان می گوید این کشور بهترین شرایط و امکانات را برای مقابله با این ویروس دارد، علاوه بر این آنگلا مرکل مسئولیت فردی شهروندان در این مسئله را هم یادآور می گردد، برای نمونه: [تصمیم به اینکه] امشب به کسی دست نمی دهم.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کوخ آلمان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به 66 مورد افزایش پیدا نموده است.

در سوییس هم 15 مورد ابتلا به این ویروس تأیید شده است و دولت سوییس برگزاری مراسم و همایش های بیش از 1000نفری را ممنوع نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 271

به "کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد، محدودیت ها و لغو گردهمایی های مهم در قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد، محدودیت ها و لغو گردهمایی های مهم در قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید