بی توجهی بروکسل به درخواست یاری ایتالیا ، اولین مرگ کرونایی در هلند و اولین ابتلا در واتیکان

به گزارش اخبار مشروح، رسانه های اروپایی همچنان به ابعاد اجتماعی و مالی گسترده شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا پرداخته و از بی توجهی بروکسل به درخواست یاری ایتالیا به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا خبر می دهند.

بی توجهی بروکسل به درخواست یاری ایتالیا ، اولین مرگ کرونایی در هلند و اولین ابتلا در واتیکان

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اخبار شیوع ویروس کرونا در اروپا و تاثیرات اجتماعی و مالی آن لحظه به لحظه ابعاد گسترده تری به خود می گیرد.

در پی شیوع ویروس کرونا شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان تعداد بیشتری از پروازهای خود را لغو نموده است. این شرکت هواپیمایی روز آدینه اعلام نمود که طی هفته های آینده ظرفیت پروازها باید تا 50 درصد کاهش یابد.

در این میان زودتیرول ایتالیا درباره اقدام آلمان درباره اعلام این منطقه به عنوان منطقه خطر کرونا ابراز ناراحتی نموده و آن را قابل درک ندانسته است.

همچنین رسانه ها گزارش می دهند که به دلیل یک حمله با انگیزه های نژاد پرستانه به یک دانشجوی 23 ساله سنگاپوری در انگلیس، پلیس لندن دو جوان را موقتا دستگیر نموده است. این دانشجو می گوید که افراد مهاجم خطاب به وی می گفته اند که ما ویروس کرونا را در کشورمان نمی خواهیم.

بر اساس آمارهای رسمی شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه به 577 نفر افزایش پیدا نموده و در عرض 1 روز 154 نفر بیشتر شده است. شمار افراد فوت شده بر اثر این ویروس هم از 7 نفر به 9 نفر افزایش پیدا نموده است.

در این میان رسانه ها گزارش می دهند که درخواست یاری ایتالیا برای مبارزه با کرونا تا به حال از طرف کشورهای اروپایی نشنیده گرفته شده است. به نوشته پولیتیکو دلیل این بی توجهی کشورهای اروپایی به درخواست ایتالیا این است که آن ها می ترسند خود به تجهیزات و ماسک برای شهروندان و مسئولان کشورشان احتیاج داشته باشند. ایتالیا از نهادهای اروپایی درخواست ماسک برای مقابله با این بیماری را نموده بود.

همچنین رسانه های آلمانی خبر می دهند که در جریان شیوع ویروس کرونا ضد عفونی کننده ها و ماسک ها از بسیاری درمانگاه های برلین به سرقت می رود. بر اساس اطلاعات یک موسسه خیریه حتی بعضی تجهیزات از کلینیک های بچه ها سرطانی دزدیده می گردد.

وزارت امور خارجه آلمان هم در پی شیوع ویروس کرونا از شهروندان خود خواست که از سفرهای غیر ضروری به منطقه زودتیرول در شمال ایتالیا بپرهیزند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز آدینه اعلام نمود که این وزارتخانه تذکرات به شهروندان برای سفر به ایتالیا را گسترش داده است.

پیتر آلتمایر، وزیر امور خارجه آلمان هم در پی شیوع ویروس کرونا همکاران خود از ایالت های آلمان را برای تشکیل یک نشست بحران فراخواند. وی طی نامه ای به مقامات این ایالات نوشت که با توجه به تاثیرات نامشخص ویروس کرونا یک مبادله سیاسی مالی قدرتمندانه تر بین مقامات فدرال ایالات مناسب و منطقی است.

همچنین دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت زاکسن آلمان هم گزارش شده است.

اولین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در هلند هم گزارش شده است. وی یک مرد 87 ساله بود. تا به حال 82 مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور هلند گزارش شده است.

در پی گسترش ویروس کرونا فرانسه قیمت مواد ضد عفونی کننده در این کشور را مورد توجه قرار داده و برای آن حد و مرزی معین کرد.

بلژیک هم اقدام آلمان و جمهوری چک برای ممنوعیت صادرات ماسک را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

دولت آلمان روز چهارشنبه صادرات ماسک های تنفسی و سایر تجهیزات محافظتی مانند دستکش و لباس های محافظ را ممنوع اعلام نمود.

دولت در پراگ هم عصر پنج شنبه صادرات ماسک های تنفسی و مواد ضد عفونی کننده توسط تاجران را ممنوع اعلام نمود.

همچنین اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در واتیکان گزارش شده است.

کشور سوئیس هم با توجه به شیوع ویروس کرونا درباره عواقب آن ابراز نگرانی نموده است. تعداد افراد مبتلا به این ویروس به 210 نفر افزایش پیدا نموده است.

ینز اسپاهن، وزیر سلامت آلمان هم ویروس کرونا را خطری برای انسجام جامعه دانسته و همگان را به حفظ خونسردی فراخوانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 251

به "بی توجهی بروکسل به درخواست یاری ایتالیا ، اولین مرگ کرونایی در هلند و اولین ابتلا در واتیکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی بروکسل به درخواست یاری ایتالیا ، اولین مرگ کرونایی در هلند و اولین ابتلا در واتیکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید