پمپئو: معنا ندارد که کشورهای اروپایی از تسلیح ایران حمایت نمایند

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای به استیصال این کشور در اقناع سایر کشورها در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پس از 18 اکتبر امسال میلادی اذعان و گفت: معنا ندارد که کشورهای اروپایی بخواهد از تسلیح ایران حمایت نمایند.

پمپئو: معنا ندارد که کشورهای اروپایی از تسلیح ایران حمایت نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: من فکر می کنم آنها (اروپایی ها) دقیقاً تشخیص می دهند که این (قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) چیست و امیدوارم که در سازمان ملل به آن رأی دهند. امیدوارم که این کار را بنمایند.

وی که نخواست به عدم همراهی کشورها با قطعنامه پیشنهادی این کشور اشاره ای داشته باشد، در ادامه افزود: قطعنامه ای که ما به شورای امنیت داده ایم، خیلی ساده تنها به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است. این خیلی ساده است.

مایک پمپئو در پاسخ به این سوال که اگر روسیه و چین این قطعنامه را وتو نمایند، گام بعدی واشنگتن چه خواهد بود، با طرح ادعایی مضحک و بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شد: ما کاری می کنیم که همه تحریم ها بازگردد. بر اساس قطعنامه 2231 ما این حق را داریم و آن را انجام خواهیم داد!

لازم به ذکر است، بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت (قطعنامه تأیید برجام) تحریم تسلیحاتی علیه ایران 18 اکتبر امسال به انتها خواهد رسید و بر این اساس تهران می تواند به خرید و فروش تسلیحات بپردازد.

در این راستا، قرار است قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران امشب یا در روزهای آینده در شورای امنیت سازمان ملل به رأی گذاشته گردد.

رسانه های متعددی در این باره اعلام نموده اند که آمریکا اکثریت آرای لازم در میان اعضای شورای امنیت برای رأی مثبت به این قطعنامه را ندارد.

این در حالی است که آمریکا پیشتر ادعا نموده بود که در صورت رد این قطعنامه، از مکانیسم ماشه در توافق بین المللی برجام برای اجرایی کردن تمامی قطعنامه های شورای امنیت در تحریم ایران استفاده خواهد نمود اما اعضای به جامانده در برجام آشکارا اعلام نموده اند که خروج واشنگتن از برجام حق استفاده از مکانیسم ماشه را از این کشور سلب نموده است.

خبر ادعایی نیویورک تایمز پیرامون پراخت پول توسط روسیه برای کُشتن آمریکایی ها!

وزیر خارجه آمریکا درباره این موضوع که آیا روسیه به طالبان پیشنهاد پرداخت پول در ازای کشتن نظامیان تروریستِ آمریکایی در افغانستان را داده است، گفت که او هرگز درباره موضوعات مربوط به سرویس های امنیتی آمریکا اظهار نظر نمی کند.

پمپئو در این باره گفت: آن چیزی که ما گفتیم این است: اگر روسیه پیشنهاد پول برای کشتن آمریکایی ها یا غربی ها به طور کلی یا هر موضوع دیگری داده باشد، باید هزینه خیلی سنگینی را برای آن بپردازند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: این، آن چیزی است که من با وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در میان گذاشتم. من می دانم که ارتش ما با فرماندهان آنها هم صحبت نموده است. ما چنین چیزی را تحمل نخواهیم کرد و در مقابل آن هیچ مدارایی نداریم.

لازم به ذکر است، در ماه ژوئن روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده بود که تحقیقات مقامات اطلاعاتی آمریکا نشان می دهند یک واحد اطلاعاتی نظامی روسیه، به طور مخفیانه به طالبان پول داده تا نیروهای ائتلاف بین المللی حاضر در افغانستان از جمله سربازان آمریکایی را بکشند!

ترامپ در واکنش به این گزارش در توییتی نوشت: اطلاعات موثق و معتبری در این باره پیدا ننموده اند؛ بنابراین چیزی به من یا معاونم گزارش نشده است. احتمالاً یک خبر دروغ دیگر از سوی نیویورک تایمزُ جعلی است که می خواهد جمهوریخواهان را بد نشان دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 621

به "پمپئو: معنا ندارد که کشورهای اروپایی از تسلیح ایران حمایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: معنا ندارد که کشورهای اروپایی از تسلیح ایران حمایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید