هشدار اتحادیه اروپا درباره کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با کرونا

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته از پلتفرم های آنلاین خواست تا برای مقابله موج تازه ای از کلاهبرداری از مشتریان در اروپا با یکدیگر همکاری نمایند. این موج تازه به شیوع دوباره و گسترده کووید19 در این قاره مربوط است، به همین دلیل پلتفرم های آنلاین باید برای جلوگیری از گسترش اخبار جعلی مربوط به پاندمی با یکدیگر همکاری نمایند.

هشدار اتحادیه اروپا درباره کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با کرونا

با ما سفر کنید و با خرید تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رهبران اتحادیه اروپا معتقدند کلاهبرداران سعی در فروش درمان های دروغین برای ویروس کرونا یا جلوگیری از ابتلا به این عفونت در فضایی آنلاین دارند. آنها با ارائه پیشنهادات خرید نیز سعی در سرقت آدرس های ایمیل و پسوردهای کاربران دارند.

دیدیر رینادرز کمیسیونر قضایی اتحادیه اروپا در بیانیه ای در این باره گفت: با توجه به تجربیات پیشین کلاهبرداران از همه گیری ویروس کرونا، آنها از موج دوم به عنوان فرصتی برای فریب دادن مشتریان استفاده می نمایند. باید در موج دوم این همه گیری در اروپا هوشیارتر باشیم.

اتحادیه اروپا از پلتفرم های آلگرو، آمازون، علی بابا، سی دیسکانت، ای بی، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت(بینگ)، راکوتن، وریزون مدیا(یاهو) و ویش در این خصوص تقاضای همکاری نموده است.

طبق اطلاعات موجود این پلتفرم ها از ماه مارس تا به امروز صدها میلیون پست مربوط به آفرهای غیرقانونی و تبلیغات را حذف نموده اند.

این کمیسیون در گزارشی جداگانه اظهار داشت فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، توئیتر و تیک تاک اقدامات تاثیرگذاری برای مقابله با اطلاعات جعلی و نادرست درباره کووید19 انجام داده اند اما چنین محتوایی همچنان در فضای آنلاین وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 752

به "هشدار اتحادیه اروپا درباره کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتحادیه اروپا درباره کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید