جنگ مقامات هنگ کنگ با همسترها

به گزارش اخبار مشروح، مقامات هنگ کنگ اعلام کردند که به علت اینکه تست کرونای تعدادی از همستر ها در مغازه های فروش حیوانات خانگی مثبت شده، دو هزار حیوان کوچک از جمله همستر را خواهد کشت.

جنگ مقامات هنگ کنگ با همسترها

به گزارش خبرنگاران، بر پایه تصمیم مقامات شهر هنگ کنگ خرید و فروش همستر و وارد کردن پستانداران کوچک به این شهر ممنوع خواهد شد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا در تشریح فرایند و روش سرایت کرونا گفته که حیوانات در توسعه این بیماری نقش چندانی ندارند. اما مقامات هنگ کنگ می گویند از آنجایی که تعدادی از فروشندگان این مغازه ها مبتلا شده اند، باید حیوانات آلوده به این ویروس کشته شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده پیش تر اعلام نموده بود که به نظر نمی رسد حیوانات نقش مهمی در انتشار ویروس کرونا داشته باشند، اما حالا مقام های هنگ کنگ اعلام کردند که پس از این اتفاق، احتمال انتشار کرونا بین حیوان و انسان را رد نمی نمایند.

ادوین تسویی، یکی از مسئولان مرکز حفاظت از سلامت هنگ کنگ، درباره آلودگی حیوانات به کرونا گفت: ما نمی توانیم این احتمال را رد کنیم که شاید مغازه دار به وسیله همستر به ویروس کرونا آلوده شده باشد.

بر اساس قانون نو هنگ کنگ، پس از مشاهده ویروس کرونا در همسترها، صاحبانشان اجازه ندارند آن ها را از خانه بیرون ببرند. ضمن اینکه به صاحبان سایر حیوانات خانگی نیز توصیه شده است پس از تماس با آن ها، دست هایشان را بشویند و حیوانات خانگی خود را نبوسند.

در عین حال، یک اقدام احتیاطی این است که مشتریانی که بعد از هفتم ژانویه از فروشگاه های حیوانات خانگی همستر خریداری نموده اند، ردیابی می شوند. این افراد مشمول قرنطینه اجباری می شوند و باید همسترهای خود را برای معدوم شدن به مقام های مسئول تحویل دهند.

البته مقام های هنگ کنگ به صاحبان همسترها وعده داده اند که آن ها را به شیوه ای بدون درد و با روش های انسانی می کشند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1421

به "جنگ مقامات هنگ کنگ با همسترها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ مقامات هنگ کنگ با همسترها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید