هزینه سفر به ترکیه با تور چقدر است؟ چند لیر به ترکیه ببریم؟

به گزارش اخبار مشروح، خبرنگاران ؛ ترکیه با سواحل بی نظیر و جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان، محبوب ترین مقصد گردشگری در بین ایرانیان است. اگر قصد سفر به این کشور زیبا و توریستی را دارید باید در اولین قدم، هزینه سفر به ترکیه با تور را بدانید و بعلاوه برای پرداخت هزینه های جانبی سفر خود برنامه ریزی کنید. معین هزینه سفر مسافرتی به ترکیه به عوامل مختلفی مانند هزینه گذرنامه، تهیه بلیط، بازدید از اماکن گردشگری و... بستگی دارد. دانستن هزینه مسافرت به ترکیه با تور به ویژه برای آن دسته از افرادی که قصد دارند یک سفر ارزان و مالی داشته باشند، اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای آشنایی با هزینه هایی که در سفر به ترکیه باید بپردازید، با ادامه مطلب همراه باشید.

هزینه سفر به ترکیه با تور چقدر است؟ چند لیر به ترکیه ببریم؟

واحد پول ترکیه

پیش از آنالیز هزینه سفر به ترکیه با تور، بهتر است ابتدا با واحد پول این کشور آشنا شوید، زیرا برای پرداخت بعضی هزینه های سفر خود باید از ارز کشور ترکیه بهره ببرید. واحد پول ترکیه، لیر ترکیه است که با علامت اختصاری TL تعیین می گردد. هر لیر ترکیه برابر با 1000 کروش است. بعلاوه اسکناس های ترکیه با ارزش هایی معادل 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لیر است که بنابر احتیاج خود می توانید آنها را تهیه کنید. سکه های ترکیه نیز با ارزش هایی معادل 1، 5، 10، 25 و 50 کروش موجود است که برای پرداخت هایی با قیمت پایین بهتر است آنها را همراه خود داشته باشید. پیشنهاد می گردد برای پرداخت هزینه های سفر خود به کشور زیبا و توریستی ترکیه، حتما هم اسکناس و هم سکه را پیش از ورود به این کشور، تهیه کنید.

هزینه های پیش از سفر به ترکیه

علاوه بر هزینه مسافرت به ترکیه با تور، باید بعضی از هزینه ها را پیش از سفر خود بپردازید که شامل تهیه پاسپورت و بعلاوه عوارض خروج از کشور می گردد. این هزینه ها به توضیح زیر است:

پاسپورت یا گذرنامه

طبق اطلاعیه های موجود برای تهیه پاسپورت یا گذرنامه در سال 1402 باید این هزینه ها را پرداخت کنید:

دریافت فرم درخواست صدور پاسپورت یا گذرنامه و بعلاوه شناسه آن: 1000 تومان

واریز برای سازمان شهرداری: 6250 تومان

خدمات گذرنامه: 73152 تومان

هزینه های مربوط به عکس و احراز هویت: 43000 تومان

هزینه دفتر: 33000 تومان

با توجه به موارد ذکر شده، برای هزینه های اولیه صدور پاسپورت یا گذرنامه باید مبلغی حدود 200000 تومان را درنظر بگیرید که این مبلغ با هزینه های جاری و جانبی ممکن است افزایش یابد و بین 365000 تا 380000 تومان گردد.

عوارض خروج از کشور

هزینه عوارض خروج از کشور به مقصد ترکیه با توجه به تعداد سفرهای شما به این کشور فرق دارد، به این شکل که:

اولین سفر: 400 هزار تومان

دومین سفر: 600 هزار تومان

سفر سوم و بعلاوه سفرهای بعدی: 800 هزار تومان

هزینه سفر مسافرتی به ترکیه با تور استانبول

سفر به ترکیه با تور، راحت ترین، مناسب ترین و به صرفه ترین گزینه پیش روی شما محسوب می گردد. تورهای گردشگری به دلایل مختلف، امکان سفری مالی و ارزان و درعین حال راحت و آسان را برای شما فراهم می نمایند. تور استانبول که به وسیله آژانس های مسافرتی مختلف برگزار می گردد، مورد استقبال بیشتر افرادی است که می خواهند به کشور ترکیه سفر نموده و لحظات خوشی را تجربه نمایند.

مهم ترین مواردی که در کاهش هزینه سفر به ترکیه با تور نقش دارد، این است که به این تورها، تخفیفات شگفت انگیزی برای اقامت و بعلاوه بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری تعلق می گیرد که طبیعتا شما نیز از آن بی بهره نخواهید بود. تنها کاری که باید انجام دهید و دقت زیادی در آن داشته باشید، انتخاب برترین، معتبرترین و حرفه ای ترین تور گردشگری ترکیه است.

هزینه حمل و نقل در استانبول ترکیه

ترکیه به این علت که کشوری توریستی و گردشگرپذیر است، سیستم حمل ونقل عمومی خوب و مناسبی دارد که خدمات گسترده ای را به گردشگران ارائه می دهند. در آنالیز هزینه سفر به ترکیه با تور، باید بدانید که رفت وآمد در شهر و بازدید از اماکن تماشای برعهده خود تور است و هزینه آن روی مبلغ کلی تور حساب می گردد. اما اگر دوست دارید به همراه خانواده و دوستان خود و به صورت مجزا به گشت وگذار در شهر بپردازید و به تماشا زیبایی ها و منظره ها شگفت انگیز آن بروید، بهتر است از حمل و نقل عمومی بهره ببرید. این هزینه ها شامل موارد زیر است:

بلیط مترو برای مسیر یک طرفه: حدود 10 لیر

تاکسی متر: هر کیلومتر 8.1 لیر

تاکسی شهری: 13 لیر(به طور میانگین)

فرابر یا همان کشتی های تندرو در تنگه بسفر: 29 لیر

خرید استانبول کارت: 50 لیر

استانبول کارت مانند کارت مترو است اما می توانید برای استفاده از هر نوع حمل ونقلی در استانبول از آن بهره ببرید. جالب است بدانید که استانبول کارت دربرابر پرداخت نقدی، هزینه کمتری دارد.

قیمت غذا در ترکیه

یکی دیگر از مهم ترین هزینه مسافرت به ترکیه با تور که برعهده خود شما است، هزینه غذا و رستوران گردی است که بهتر است پیش از سفر با حدود قیمت ها آشنا باشید. حدود هزینه ای که باید در سال 1402 و برای رفتن به فست فود یا رستوران در ترکیه بپردازید، به توضیح زیر است:

رستوران های مالی: 118 لیر

رستوران های لوکس: 500 لیر

فست فودهای زنجیره ای(مانند مک دونالد): 99 لیر

بعلاوه برای خرید اقلام ضروری از مارکت های ترکیه نیز باید این مبالغ را پرداخت کنید:

نان برای دو نفر: 8 لیر

شیر: لیتری 24 لیر

بطری آب معدنی (1.5 لیتری): 7 لیر ترکیه

موز (یک کیلو): 29 لیر

سیب (یک کیلو): 23 لیر

هزینه اینترنت و خدمات موبایل در ترکیه

یکی از هزینه های جانبی که در کنار هزینه سفر به ترکیه با تور باید درنظر داشته باشید، تهیه سیم کارت و استفاده از خدمات اینترنت این کشور است. معروف ترین و اصلی ترین اپراتورهای کشور ترکیه که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید، عبارت است از:

آوِا avea

وودافون vodafon

ترک تلکام turktelkom

ترکسل turkcell

در بین موارد ذکر شده، سیم کارت ترکسل از همه شناخته شده تر و پرطرفدارتر است که خدمات زیادی به گردشگران ارائه می دهد. در صورتی که در سفر به ترکیه به برقراری مکالمات طولانی احتیاج دارید و یا جزو کاربران پرمصرف اینترنت محسوب می شوید، بهتر است یک سیم کارت ترکی تهیه کنید که هزینه کمتری نسبت به هزینه بالای رومینگ به همراه دارد. برای خرید یک سیم کارت ترکسل که 20 گیگ اینترنت داشته باشید، به پرداخت هزینه ای معادل 170 لیر احتیاج دارد.

هزینه رزرو هتل استانبول برای سفر به ترکیه

به علت توریستی بودن ترکیه، هتل ها و اقامتگاه های زیادی برای میزبانی از گردشگران وجود دارد که هر کدام بسته به موقعیت مکانی، کیفیت خدمات رفاهی و بعلاوه امکانات تفریحی، قیمت متفاوتی دارند. یکی از مزیت های سفر به ترکیه با تور این است که احتیاجی به پرس وجو و بعلاوه رزرو هتل استانبول ندارید و این کار برعهده تورهای گردشگری است. بعلاوه هزینه اقامت شما نیز با مبلغی که برای تور پرداخت می کنید، حساب می گردد، بنابراین احتیاج به پرداخت هزینه مجرا ندارید.

از آنجایی که انتخاب هتل استانبول برعهده تور است و شما نمی توانید دخل و تصرفی در این کار داشته باشید، بهتر است برای تجربه اقامتی آسان و مفرح، با معروف ترین و حرفه ای ترین تورهای ترکیه که به وسیله آژانس های گردشگری معتبر برگزار می گردد، به این شهر زیبا و شگفت انگیز سفر کنید.

سخن پایانی

اگر قصد دارید به ترکیه سفر کنید و درعین حال سفری مالی و به صرفه داشته باشید، باید بدانید که هزینه سفر به ترکیه با تور، مناسب تر بوده و در هزینه شما صرفه جویی می گردد. هزینه سفر مسافرتی به ترکیه با تور به این شکل است که تهیه بلیط، رزرو هتل، بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری، حمل ونقل داخل شهر و بسیار موارد دیگر در مبلفی که برای تور ترکیه پرداخت می کنید، لحاظ شده است. بنابراین فقط باید هزینه های جانبی که باید در سفر خود بپردازید را برآورد نموده و بودجه کافی به همراه داشته باشید. با توجه به استقبال زیاد ایرانیان برای سفر به ترکیه، در این مطلب به آنالیز کامل هزینه های مسافرت به ترکیه با تور پرداختیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1743

به "هزینه سفر به ترکیه با تور چقدر است؟ چند لیر به ترکیه ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به ترکیه با تور چقدر است؟ چند لیر به ترکیه ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید