راهنمای سفر به آلماتی

به گزارش اخبار مشروح، راهنمای مسافرتی به آلماتی | Travel Guide To Almaty

شهر آلماتی در مرکز قاره اوراسیا و در بخش جنوب شرقی قزاقستان و شمال پشته کوه های تیان شان قرار گرفته است. آلماتی فوق العاده زیبا و سرسبز است و بزرگترین شهر قزاقستان به شمار می رود. این شهر در گذشته پر زرق و برق ترین شهر و مرکز کشور قزاقستان بوده، اما امروز تبدیل به یک مرکز فرهنگی و مالی در این کشور شده است. بهار برترین فصل برای سفر به آلماتی است، زیرا شکوفه های سیب، آلبالو، گیلاس و زردآلو که ترکیب رنگی فوق العاده ای را به این شهر می بخشند. به طور کلی سفر به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در طول زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به آلماتی سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر آلماتی، قزاقستان همراهی کنید.

راهنمای سفر به آلماتی

موقعیت جغرافیایی آلماتی

شهر آلماتی، از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی کشور قزاقستان و در امتداد کوههای مرتفع تیان شان و در نزدیکی مرزهای کشور قرقیزستان واقع شده است.این شهر تا 1997 بعنوان مرکز کشور قزاقستان به شمار می رفت اما در پس تصمیماتی که در این کشور گرفته شد مرکز آن به آستانا انتقال یافت. مساحت شهر آلماتی 682 کیلومترمربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 2017، حدود 1797431 نفر زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ آلماتی

قزاق های بومی که ترکیبی از ایلات و عشایر ترک و مغول بودند در قرن سیزدهم به این ناحیه آمدند، ناحیه ای که در اواسط قرن پانزدهم به عنوان کشوری مستقل شناخته شد. این کشور در نیمه دوم قرن نوزدهم به وسیله روسیه فتح شد و در سال 1936 به جمهوری شوروی تبدیل شد. اولین نشان های زندگی در محدوده شهر آلماتی به دوران عصر برنز و 1000 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. پس از آن از 700 سال پیش از میلاد دوره سکاها که این سرزمین را برای زندگی انتخاب کردند آغاز می گردد. مشهور ترین یافته ها باستان شناسی در این مورد مجسمه طلایی ایسیک کورگان (Issyk Kurgan) , گنجهای ژالولی (Zhalauly) , نیم تاج کارگالی (Kargaly) و آثار هنری برنزی ژتیسو (Zhetysu ) می باشند. در طی حکمرانی ساکاها و یویسانها , آلماتی به یک مرکز آموزش و پرورش اولیه تبدیل شده بود.

اطلاعات کلی شهر آلماتی در قزاقستان

زبان: قزاقی، روسی

واحد پول: تنگه

نوع برق شهری: برق شهری در آلماتی 220 ولت و 50 هرتز است.

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 102
  • آتش نشانی: 101
  • آمبولانس: 103

شماره تلفن برای تماس های اورژانسی 112

فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی آلماتی

آب و هوای آلماتی

آب و هوای شهر آلماتی در تابستان ها گرم بوده و در زمستان ها نیز بسیار سرد است. میانه دما در این شهر 9 درجه سانتیگراد بود و بارش باران در طول سال در این شهر حدود 600 تا 650 میلیمتر است. هر زمان که بخواهید به این شهر سفر کنید تقریبا شرایط خوبی برایتان وجود دارد، اما از ابتدای اردیبهشت تا اواخر آبان برترین زمان سفر به شهر آلماتی است.

هزینه اقامت در آلماتی

با توجه به اینکه که شهر آلماتی زماتی مرکز کشور قزاقستان بوده از لحاظ امکانات رفاهی در شرایط خوبی واقع شده است و مسافران احتیاجی به نگرانی بابت در این شهر نخواهند داشت. هتل های این شهر قطعا می توانند اقامت خوب و به یادماندنی را برای شما فراهم آورد. در ادامه راهنمای سفر به آلماتی به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر قزاقی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر آلماتی

  • هتل ریتز کارلتون آلماتی | The Ritz-CarltonAlmaty

هتلی 5 ستاره که در راهنمای سفر به آلماتی می خواهیم معرفی کنیم، هتل ریتز کارلتون نام دارد. این هتل دارای امکانات کامل رفاهی برای اقامت مسافران خودش است. حتی در این هتل می توانید جلسات کاریتان را در اتاق های کنفرانسی که وجود دارد برگزار نمایید.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Esentai Tower Business Center، Al-Farabi Avenue 77/7، Almaty 050040، Kazakhstan

  • هتل ورد سلطنت | Worldhotel Saltanat Almaty

دیگر هتل پیشنهادی در شهر آلماتی، هتل 4 ستاره ورد سلطنت است. این هتل چیزی دست کم از هتل های 5 ستاره این شهر ندارد، از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز اتاق های شیک و تمیز، رستوران، صبحانه، اتاق کنفرانس و … می باشد.

شماره تلفن: 0077272590935

وب سایت: www.worldhotelsaltanat.com

آدرس: قزاقستان - آلماتی Tolebaev St 164، Almaty 050010، Kazakhstan

  • هتل اینترکانتینتال آلماتی |InterContinental Almaty Hotel

برای اقامت در شهر آلماتی همانطور که گفتیم احتیاج به نگرانی نیست، زیرا هتل های خوب و مناسب متعددی در این شهر هستند. هتل اینترکانتینتال هم یکی دیگر از این هتل ها در شهر آلماتی بوده که برترین شرایط را برای اقامت مسافران خود محیا می سازد. از جمله امکاناتی که این هتل دارد نیز شامل سرویس خشک شویی، اتاق جلسه وتجهیزات کنفرانس و … می گردد.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Timiryazev St 18، Almaty، Kazakhstan

هزینه خورد و خوراک در آلماتی

اصلی ترین مواد غذایی که در این کشور استفاده می گردد گوشت، برنج، سیب زمینی و پاستا است. غذای ملی این ناحیه بشبارماک است که از گوشت اسب، پاستا، سیب زمینی و پیاز درست شده و معمولا در مراسم خاص از آن استفاده می گردد، گاهی برای تهیه آن از گوشت گاو یا بره هم استفاده می گردد. هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در مرکز سابق قزاقستان، آلماتی:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 2000 تنگه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 10,000 تنگه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر آلماتی تقریبا ارزان تر است و مبلغ 1,500 تنگه می باشد.

اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به آلماتی می خواهیم چند رستوران در این شهر قزاقی برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر آلماتی

  • رستوران چینی گینگدو | Qingdao Chinese Restaurant

از برترین رستوران های شهر آلماتی که انواع غذاهای چینی، سوشی و غذاهای دریایی را با برترین طعم ارائه می دهد، رستوران چینی گینگدو است.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Tolebaev St، Almaty، Kazakhstan

  • رستوران تیوبتیکا | Tyubeteika

دیگر رستورانی که در شهر آلماتی می توانید در آن غذایی خوشمزه با قیمت مناسب میل کنید، رستوران تیوبتیکا است. در این رستوران انواع غذاهای آسیای مرکزی و ازبکستانی نیز سرو می گردد.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Satpaev St 30، Almaty، Kazakhstan

  • رستوران آلاشا | Alasha

رستورانی با فضای شیک و مدرن به نام آلاشا که انواع غذاهای آسیایی و اروپای شرقی را می توانید در آن میل کنید. قیمت غذا در این رستوران نیز ارزان بوده و احتیاجی به نگرانی بابت صورت حساب نداشته باشید.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Ospanov Street 26، Almaty 050050، Kazakhstan

هزینه حمل و نقل در آلماتی

هزینه بلیط تک سفره 80 تنگه

هزینه بلیط ماهانه 7000 تنگه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 300 تنگه و به ازای هر یک کیلومتر 160 تنگه به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 850 تنگه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 599 تنگه

جاذبه های گردشگری در آلماتی

  • پارک تفریحی آلماتی | Kok-Tobe Hill

پارکی برای تفریحات و گذراندن اوقات خوش فراقت در شهر آماتی به نان کوک توب وجود دارد، در این پارک می توانید تفریحات هیجان انگیز و شادی را تجربه کنید.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Luganskiy St 2، Almaty، Kazakhstan

  • موزه باستان شناسی | Archeology Museum

موزه باستان شناسی در شهر آلماتی وجود دارد که محل نگهداری انواع استخوان های دایناسورها و تاریخچه مربوط به آنها می باشد. در این موزه می توانید اطلاعات کامل و جامعی درباره این گونه از جانوران بدست آورید.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Pushkin St 99، Almaty، Kazakhstan

  • دریاچه بزرگ آلماتی

پس از طی مسیری دوازده کیلومتری که عمدتا به صورت سربالایی و از میان تپه ها می گذشت، پایان در ساعات غروب به دریاچه بزرگ الماتی در ارتفاع 2 هزار و 286 متری از سطح دریا رسیدیم. این دریاچه برخلاف نام خود چندان بزرگ نیست اما بسیار زیبا و تاثیرگذار بوده و با رنگ آبی روشن خود، چشم اندازی زیبا در کنار کوهستان های مجاور خود ایجاد نموده است.

  • مسجد مرکزی آلماتی | Central Mosque Almaty

از بزرگترین مساجد شهر آلماتی مسجد مرکزی است. در ماه ژوئیه سال 1999 در شهر آلماتی ، در قزاقستان افتتاح شد. امروزه بیش از 2300 مسجد در قزاقستان وجود دارد اما بی شک ، مسجد مرکزی آلماتی یک نمونه منحصر بفرد می باشد.

  • موزه هنری آلماتی | The Museum of Arts of the Republic of Kazakhstan

دیگر موزه ای که در این شهر وجود دارد، موزه هنرهای ملی است که یکی از پربازدیدترین موزه های این شهر به می باشد. در این موزه انواع نقاشی ها و آثار دست ساز هنرمندان به نمایش گذاشته می گردد.

آدرس: قزاقستان - آلماتی Satpaev St 50، Almaty، Kazakhstan

مراکز خرید شهر آلماتی

  • مرکز خرید بزرگ آلماتی | Almaty Mall

آدرس: قزاقستان - آلماتی Zhandosov Street، Almaty، Kazakhstan

  • بازار زلیونی | Zelyony Bazaar

آدرس: قزاقستان - آلماتی Zhibek Zholy St 50، Almaty، Kazakhstan

خصوصیات مردم آلماتی

در اغلب سفرنامه هایی که درباره قزاقستان نوشته می گردد، مردم قزاقستان را مدرن و شیک معرفی نموده اند. البته دلایل این حرف هم نرخ صددرصدی باسوادی در این کشور و بعلاوه شیک پوشی مردم قزاق می باشد. احتمال این که بخواهید برخورد سختی با کسی در قزاقستان پیدا کنید، کم است، مگر در برابر کسانی که می خواهند پول زیادی از شما بگیرند؛ مثل مسافرکش ها. بنابراین امنیت در شهرهای کشور قزاقستان برقرار است و خیالتان هنگام سفر می بایست راحت باشد.

باید ها و نبایدها در آلماتی

  • قزاقستان و همینطور شهر آلماتی از لحاظ امنیتی شهر بسیار ایمنی است و احتیاجی به نگرانی بابت سفر یا اقامت در این شهر لازم نیست که داشته باشید.
  • در سفر به آلماتی سعی کنید، حتما پاسپورتتان همراهتان باشد، چون نیروی های پلیس ممکن است جهت جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی در کشورشان هر لحظه از شما پرس و جو و درخواست مدارک نمایند.
  • مردم محلی در این کشور ممکن است خود را به جای پلیس معرفی نموده و درخواست پول نمایند، باید بدانید که ماموران پلیس هنگام برخورد با هر فردی مدال خود را جهت اطمینان نشان می دهند پس گول افراد سودجو را نخورید.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1490

به "راهنمای سفر به آلماتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آلماتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید