نگذارید کودک درون تان بزرگ شود

به گزارش اخبار مشروح، اگر می خواهید زندگی خوب و شادی داشته باشید سعی کنید کودک درونتان را همیشه زنده نگه دارید و به او پر و بال بدهید.

نگذارید کودک درون تان بزرگ شود

نگذارید کودک درون تان بزرگ شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ، برای اینکه بتوانید شادتر زندگی کنید نگذارید هیچوقت کودک درون تان بزرگ شود و همیشه آن را فعال نگه دارید . کشف دوباره ویژگی های کودکی تان می تواند زندگی فعلی تان را بسیار مفرح تر کند زیرا کودک درون، بخش شاد درون ماست که به ما انرژی و انگیزه و نیروی حیات می بخشد.

کودک درون تان را اینگونه فعال کنید

باور کنید که هر چیزی امکان دارد

اگر از یک کودک درباره شغل مورد علاقه اش بپرسید از او جواب هایی مثل را آتش نشانی که به طور پاره وقت، دامپزشک هم هست! ارتوپدی که تابستان ها را در سیرک کار می کند! دریافت می کنید .

اینگونه پاسخ دادن بچه ها به این دلیل است که او باور دارد که خودش و تمامی آدم ها می توانند هر چیزی که انتخاب می کنند ، به دست آورند و توانایی اش را دارند .

اما در زندگی ما بزرگسالان لحظه هایی وجود دارد که یادآوری این موضوع که پُر از پتانسیل های نامحدود هستیم را فراموش می کنیم و از تلاش برای رسیدن به هدف های مان کنار می کشیم و شرایط را ناعادلانه قضاوت می کنیم، اما بچه ها قضاوت نمی کنند، رویکرد آنها نسبت به هر چیزی مثبت است .

سعی کنید در تمام جوانب زندگی تان، این نگرش مثبت و فعال را حفظ کنید و در مراحل کاری و تمامی جوانب زندگی خوشبین باشید .

قدرت بازی کردن را درک کنید

پیروز ترین افراد بزرگسال در زندگی شان علاوه بر راه اندازی یک کسب و کار جدی ، مانند بچه ها اوقات خود را با بازی و تفریح پُر می کنند و بازی را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند.

اگر با افزایش سن و وارد شدن به سنین بزرگسالی از توجه و اهمیت تان به بازی کردن کم کنید مانند این است که به جای فراهم کردن شرایط رشد و شکوفا شدن برای یک انسان، مانع رشدش می شوید.

آلبرت انیشتین می گوید:بازی کردن، بزرگ ترین شکل تحقیقات است. پس تحقیقات را آغاز نمایید.

بعد از تایم کاری تان، برنامه ریزی کنید تا یک ورزش گروهی انجام دهید و یا در اوقات بیکاریتان با دوستان خود جمع شوید و یک دست شطرنج بازی کند و یا به تماشای فیلم های خنده دار بنشینید ، با این تفریح های کوچک اما تاثیرگذار،اعتماد بنفستان بالا می رود ، ارتباط های اجتماعی تان تقویت ، استرس تان کم می شود، خلاقیت تان شکوفا می شود.

هیچ کس را غریبه فرض نکنید

از دید بچه ها غریبه ها فقط کسانی هستند که تا به حال ملاقات شان نکرده اند و هنگامی که به بازی وارد می شوند و صورت های غریبه ای می بینند ، با معرفی خود بدون اینکه آنان را قضاوت کنند و دید بدی نسبت به آنها داشته باشند، به راحتی وارد گروه آنان می شوند تا بازی کنند و لذت ببرند .اما بزرگسالان از تجربیاتی که احتمال آسیب دارند دوری می کنند و اینگونه احساس راحتی و امنیت می کنند.

اما بزرگسالان می توانند با انتخاب های هوشمندانه، به راحتی وارد جمع شوند و موقعیت هایی را یابند که در آن احتمال یافتن دوستان جدید وجود داشته باشد. به عنوان یک انسان به خودتان یادآوری کنید که ، احتیاج به یافتن دوستان و روابط جدیدی دارید که شما را هیجان زده کند وسبب تقویت مهارت های زندگی تان شود.

در لحظه غرق شوید، نه در گذشته یا آینده

بسیاری از بزرگسالان همزمان چند کار را با یکدیگر انجام می دهند و به همین علت تمرکز زیادی روی کارهای خود ندارند اما اغلب بچه ها یک کار را انتخاب می کنند و تا آن را تمام نکنند سراغ کاری دیگر نمی فرایند وهمه توجه خود را صرف آن کار می کنند تا از آن لذت ببرند و موجب شادی عمیقشان شود.

پس چنانچه در این بخش می خوانید اگر به بهانه شلوغ بودن سرتان ، خودتان را درگیر چندکار همزان می کنید، یعنی در لحظه نیستید. بهتر است دست از تفکر وسواس گونه در مورد حوادث دیروز بردارید و اتفاقات در لحظه اطراف تان را ببینید.

پس نگران لیست های بی خاتمه نباشید و یکی را انتخاب کنید و تا وتی تا خاتمه آن را انجام نداده اید به سراغ دیگری نروید.

در صورتی که ذهن شما فقط در گیر یک کار باشد ، کیفیت عملکردتان بالامی رود و با تمرکز بیشتری آن را انجام می دهید و در آن پیروز می شوید و سرحال ترید.

از بچه ها الگو بگیرید و مانند آنها با دیگران راحت برخورد کنید اما این راحت بودن به این معنا نیست که با آنها بی محابا و نامناسب رفتار کنید و ناهنجار رفتار نمایید بلکه باید همانگونه که با آنها راحت هستید شخصیت خود را حفظ کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 857

به "نگذارید کودک درون تان بزرگ شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگذارید کودک درون تان بزرگ شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید