نامه های نیلی بچه ها را با ایران آشنا می نماید

به گزارش اخبار مشروح، مهدی رجبی، نویسنده در مصاحبه با خبرنگاران از انتشار مجموعه نامه های نیلی برای بچه ها اطلاع داد و گفت: در این مجموعه داستان، نیلی که نام یک گربه ایرانی است به نقاط مختلف کشور سفر می نماید و از بناهای تاریخی و غذاها و آداب و رسوم مردم می گوید.

نامه های نیلی بچه ها را با ایران آشنا می نماید

به گغته او، جلد نخست این مجموعه که عنوان آن، نیلی در سرزمین زعفران است از بندر گواتر و سیستان و بلوچستان شروع می گردد به طوس و زادگاه فردوسی می رسد. در این کتاب، بچه ها با شاهنامه و سراینده آن آشنا می شوند و موانعی چون هفت خان رستم، سر راهشان قرار می گیرد.

رجبی همچنین آشنایی با آداب و رسوم را یکی دیگر از اهداف این مجموعه دانست و اضافه نمود: بچه ها با خواندن نیلی در سرزمین زعفران با آداب و رسوم مردم در شهرهایی که نیلی به آن سفر می نماید، غذاها و نوع لباس و همچنین سوغات هر شهر آشنا می شوند.

به گفته نویسنده نامه های نیلی، این مجموعه، تحت تاثیرنامه های فلیکس نوشته شده؛ فلیکس، یک خرگوش است که به نقاط مختلف جهان سفر می نماید و برای صاحبش سوفی نامه می نویسد. این کتاب، نوشته آنت لَنگِن، نویسنده آلمانی با ترجمه محبوبه نجف خانی است که از سوی نشر زعفران منتشر و با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد.

محبوبه نجف خانی، مترجم این مجموعه، پیش از این در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به این که فلیکس می تواند به ایران بیاید و جاذبه های تاریخی و طبیعی ایران را معرفی کند گفته بود: من به ناشر ایرانی خود پیشنهاد دادم که نامه های فلیکس را منتشر کند و جالب این که بچه ها از این کتاب، بسیار استقبال نموده اند. همچنین از ناشر خواستم حالا که فلیکس معروف شده، بیاییم جاذبه های ایران را هم معرفی کنیم و نشر زعفران، دنبال نویسنده ای است که با همان سبک و سیاق بنویسد و ظاهرا به نویسنده جوانی پیشنهاد شده تا چنین کند؛ وقتی فیلیکس به کره ماه می رود، چرا به ایران نیاید؟

حالا مهدی رجبی به نگارش نامه های نیلی بر اساسنامه های فلیکس پرداخته و نگارش جلد نخست این مجموعه به انتها رسیده. نیلی که یک گربه ایرانی است به شمال و جنوب و شرق و غرب ایران می رود و برای صاحب خودسورنا نامه می نویسد.

به گفته نویسنده نامه های نیلی، نخستین بار است که نویسنده و ناشر و تصویرگر و راهنمای گردشگری کنار هم می نشینند و به نگارش کتابی داستانی درباره ایران برای بچه ها می پردازند.

ما جلسات متعددی با آرش نورآقایی، پژوهشگر و رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری و مهرک حصارکی، همکار او داشتیم تا با آداب و رسوم و بناهای تاریخی و پوشش گیاهی جانوری خاصی که در مناطق مختلف ایران وجود دارد آشنا شویم.

رجبی در ادامه اعلام کرد: در این مجموعه تنها به ارائه اطلاعات خشک و دائره المعارفی به بچه ها نپرداخته ایم. بلکه همه این اطلاعات خام را جمع آوری نموده و در قالب داستان و با زبانی طنزآمیز در اختیار بچه ها گذاشته ایم.

مجموعه ماجراهای نیلی نوشته مهدی رجبی را انتشارات زعفران منتشر می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 272

به "نامه های نیلی بچه ها را با ایران آشنا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه های نیلی بچه ها را با ایران آشنا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید