عجایب قلعه تاریخی اولوواتو بالی

به گزارش اخبار مشروح، بالی اندونزی یکی از جزیره های توریستی این کشور است که به علت داشتن طبیعت بسیار زیبا و معابد تاریخی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. از این رو تور بالی یکی از تورهای پرطرفدار در ایران و دیگر کشورهای دنیا به شمار می رود. معبد اولوواتو یکی از معروف ترین و عجیب ترین قلعه های این جزیره است که در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

عجایب قلعه تاریخی اولوواتو بالی

خبرنگاران: بالی اندونزی یکی از جزیره های توریستی این کشور است که به علت داشتن طبیعت بسیار زیبا و معابد تاریخی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. از این رو تور بالی یکی از تورهای پرطرفدار در ایران و دیگر کشورهای دنیا به شمار می رود. معبد اولوواتو یکی از معروف ترین و عجیب ترین قلعه های این جزیره است که در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

با معبد اولوواتو آشنا شوید

اولو در زبان مردم بالی به معنای قلعه و واتو به معنای صخره است. از این رو قرار گرفتن این دو کلمه در کنار یکدیگر به معنای قلعه ای است که بر روی صخره ساخته شده باشد. موقعیت قرارگیری این قلعه نشان دهنده معنای آن است.

براساس اعتقاد مردم بالی سه خدای ویشنو، شیوا و براهما در این معبد به احدیت رسیده اند، از این رو معبد اولوواتو از جایگاه ویژه ای در میان مردم بالی و اندونزی برخوردار است. بعلاوه مردم بالی معتقدند این معبد از ورود شیطان به این جزیره جلوگیری می نماید. این معبد معماری بسیار خاص و زیبایی دارد و قرار گیری آن بر روی یک صخره به زیبایی آن افزوده است.

صخره ای که این معبد بر روی آن ساخته شده 70 متر ارتفاع داشته و با قرار گرفتن روی آن منظره زیبایی از اقیانوس هند پیش چشمان شما خواهد بود. ضربه متوالی موج های دریا به صخره صدایی بسیار زیبا و آرامش بخش ایجاد می نماید که برای افرادی که قصد مدیتیشن دارند، بسیار لذت بخش و یاری نماینده خواهد بود. از این رو بازدید از این قلعه به یکی از برنامه های اصلی تور بالی تبدیل شده است.

تاریخچه معبد اولوواتو

براساس آثار و کتیبه های جا مانده در معبد اولوواتو قدمت آن به حدود 1000سال پیش باز می گردد. بنیانگذار این معبد راهب معروفی به نام کونتوران بوده که علاوه بر این معبد، مکان های تاریخی دیگر را نیز در دوران زندگی خود ساخته است. براساس اعتقاد بومیان بالی، سازنده این معبد به اوج معنویت رسیده و سپس با درخشش یک صاعقه به خدایان پیوسته و ناپدید شده است.

به علت موقعیت مکانی معبد اولوواتو تا سال 1983 دسترسی به این معبد بسیار سخت بوده است اما امروزه به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. حدود 30 سال پیش وقوع یک صاعقه در معبد باعث ایجاد خرابی های بسیار در آن شد اما طی سال های گذشته بارها مورد ترمیم قرار گرفته است. امروزه علاقه مندان به بازدید از مکان های تاریخی حتما در تور بالی از این معبد اعجاب انگیز و زیبا نیز بازدید می نمایند.

معماری معبد اولوواتو

یکی از چیزهای عجیب و منحصر به فرد درباره این معبد معماری خاص و متفاوت آن است. معبد دو ورودی شمالی و جنوبی دارد که مقابل هرکدام از آن ها مجسمه های زیادی شبیه به بدن انسان با سر فیل و نقش های حکاکی شده بسیار زیبایی قرار گرفته است. مسیر دسترسی به معبد به صورت مارپیچ با دیوارهای کوتاه بتنی است که حدود یک ساعت زمان می برد. عکاسی در کنار مجسمه ها و معماری زیبای این معبد می تواند خاطرات تور بالی شما را برای همواره به زیباترین شکل ممکن ثبت کند.

نکات جالب درباره معبد اولوواتو

در اطراف و نزدیکی این معبد احتمالا شما با تعداد زیادی میمون روبرو خواهید شد. مردم محلی بالی بر این باورند که این میمون ها معبد را در مقابل نیروهای شیطانی محافظت می نماید! از آن جا که میمون ها حیواناتی بسیار بازیگوش هستند، مراقب وسایل شخصی مانند تلفن همراه و عینک خود باشید که میمون ها تنها ظرف چند دقیقه آن ها را از شما می قاپند!

هر روزه در ساعات 6 تا 7 عصر و هنگام غروب خورشید، بر روی نوک قله پایکوبی کچاک اجرا می گردد که پایکوبیی بسیار زیبا و تماشایی است. شما هنگام پرداخت هزینه تور بالی می توانید هزینه بازدید از این برنامه پایکوبی را نیز پرداخت نموده و تجربه ای متفاوت در طول سفر خود داشته باشید. البته به این نکته توجه داشته باشید که این زمان شلوغ ترین زمان برای بازدید از معبد نیز خواهد بود.

برای بازدید از این معبد بعلاوه باید لباس های مخصوص شامل سارونگ (دامن سنتی بالی) و ساش (پارچه ای برای نگه داشتن دامن) بپوشید. گردشگران می توانند این لباس ها را در مسیر معبد خریده یا اجاره نمایند.

هر شش ماه یک بار یک جشن مجلل و بسیار بزرگ در این معبد برگزار می گردد که خاندان سلطنتی جروکوتا حامی آن است. اگر زمان برگزاری تور بالی همزمان با اجرای این مراسم باشد، شما یکی از متفاوت ترین جشن های زندگی خود را تجربه خواهید کرد.

ساعت بازدید از معبد اولوواتو بالی اندونزی از ساعت 9 صبح شروع شده و تا ساعت 18 عصر ادامه دارد. البته معبد به طور 24 ساعته برای نیایش باز است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1403 بروزرسانی: 1 خرداد 1403 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1762

به "عجایب قلعه تاریخی اولوواتو بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب قلعه تاریخی اولوواتو بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید