نامه نگاری 2 وزارتخانه برای احیای شیر مدارس، دولت درباره کاهش سرانه مصرف شیر تصمیم بگیرد

به گزارش اخبار مشروح، مشاور انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه وزارت بهداشت در نامه به وزیر جهاد کشاورزی خواستار احیای طرح توزیع شیر در مدارس شده است، گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف شیر، دولت باید برنامه ای برای افزایش مصرف در کشور اجرا کند.

نامه نگاری 2 وزارتخانه برای احیای شیر مدارس، دولت درباره کاهش سرانه مصرف شیر تصمیم بگیرد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، امروز حسین چمنی در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی شیر گفت: سرانه مصرف شیر در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است و دولت باید برنامه هایی برای افزایش سرانه مصرف این ماده مهم و اساسی و تاثیر گذار در سلامت مردم داشته باشد.

مشاور انجمن صنایع لبنی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و ارزش ریال گفت: مصرف لبنیات هم متناسب با آن کاهش یافته که این کاهش مصرف در اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت نهم 40 درصد کاهش یافت و در هدفمندی فعلی هم که 20 اردیبهشت امسال انجام شد باید منتظر ماند. اما مشخص است اگر حمایت هایی از بخش مصرف انجام نشود مصرف دوباره کاهش می یابد.

چمنی شیر را به عنوان یک ماده غذایی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با کاهش شیر در کشور سه گروه متضرر می شوند نخستین متضرر دولت است که فرصت شغلی 2 میلیون نفر تهدید می شود. علاوه بر آن هزینه های بهداشت و درمان و هزینه های درمانی چند برابر تحمیل خواهد شد و توزیع کشور هم با کاهش تولید ناخالص ملی افت پیدا می کند.

وی دومین متضرر کاهش مصرف شیر را صنعت گفت و گفت: درآمد های این شرکت به شدت کاهش یافته و حاشیه سود آن ها افت پیدا می کند.

به گفته این مسؤول سومین گروه مردم هستند که از کاهش مصرف شیر آسیب می بینند، زیرا مسائل بیماری بیشتر می شود سالانه 140 هزار نفر دچار شکستگی استخوان می شوند و برخی از آن ها تا آخر عمل زمین گیر شده و یا برخی می میرند.

وی سرانه مصرف شیر در کشور را بنا بر اعلام وزارت بهداشت کمتر از 70 کیلوگرم مطرح نمود و گفت: این در حالی است که سرانه مصرف در 27 کشور اروپایی 260 کیلوگرم است.

چمنی همچنین گفت: 8 دهک پایین بسیار کمتر از 70 کیلوگرم در سال مصرف می کنند.

طرح شیر مدارس در دولت روحانی متوقف شد

وی به احیای شیر مدارس تأکید کرد و گفت: این طرح مهم پس از 10 سال فعالیت خود که اثرات مثبتی در سلامتی دانش آموزان کشور داشت در دولت روحانی متوقف شد و دولت سیزدهم باید به فکر احیای این طرح باشد.

مشاور انجمن صنایع لبنی دلایل توقف این طرح را کمبود اعتبار، نداشتن پیوست فرهنگی و نیز مجهز نبودن بسیاری از مدارس به یخچال های سردکن مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1544

به "نامه نگاری 2 وزارتخانه برای احیای شیر مدارس، دولت درباره کاهش سرانه مصرف شیر تصمیم بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه نگاری 2 وزارتخانه برای احیای شیر مدارس، دولت درباره کاهش سرانه مصرف شیر تصمیم بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید