مذاکرات هسته ای ایران با حضور تمام دیپلمات ها امروز ادامه می یابد

به گزارش اخبار مشروح، خبرنگاران: دیپلمات های ارشد روسیه و چین نیز امروز (آدینه) به مذاکره کنندگان ایران، آمریکا و اروپا خواهند پیوست تا گفتگوها برای دستیابی به توافق هسته ای جامع با فشردگی بیشتری ادامه یابد.

مذاکرات هسته ای ایران با حضور تمام دیپلمات ها امروز ادامه می یابد

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، روز گذشته (پنج شنبه) و در دومین روز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 دیپلمات های ارشد ایرانی با طرف های اروپایی و آمریکایی خود ملاقات کردند.

دو نشست روز گذشته بین سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان؛ هلگا اشمیت، مدیر سیاسی اتحادیه اروپا؛ و وندی شرمن، مدیر کل سیاسی وزارت خارجه آمریکا برگزار گردید.

اکنون معاونین و مدیران سیاسی وزارتخانه های سه کشور اروپایی نیز در وین حضور دارند و انتظار می رود که با پیوستن مذاکره کنندگان چینی و روسی، از امروز (آدینه) ملاقاتها فشردگی و تنوع بیشتری به خود بگیرند.

پزشکان جان کری، وزیر خارجه آمریکا که در حادثه دوچرخه سواری دچار شکستگی پا شد، به وی اجازه سفر تا چند روز آینده را نمی دهند و این گونه که از گزارش ها برمی آید وی قرار است بعد از 25 ژوئن (4 تیر) به مذاکرات هسته ای بپیوندد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، نیز امروز (آدینه) خاطرنشان کرد که وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 احتمالاً بین 25 تا 30 ژوئن (4 تا 9 تیر) به مذاکرات هسته ای خواهند پیوست. وی می گوید که طی ساعات آینده امروز زمان دقیق حضور وزرای خارجه تعیین خواهد شد.

طی چند روز گذشته شاهد گزارش هایی درباره احتمال تمدید مذاکرات بودیم اما حضور وزرای خارجه در روزهای پایانی تعیین خواهد نمود که چه سرنوشتی در انتظار چهارمین ضرب الاجل خودخوانده بین ایران و گروه 1+5 خواهد بود. عراقچی درباره حضور وزرای خارجه می گوید: احتمالاً تعدادی از اختلافات که مقداری کلیدی و اساسی تر است برای روزهای آخر می ماند تا وزرا ملحق شوند و در سطح آنان تصمیم گیری گردد.

وی احتمال تمدید مذاکرات را نیز رد نکرد: ما به تاریخ تعیینی پایبند نیستیم و یک تاریخ تعیین برای ما مقدس نیست، آنچه برای ما ارزش دارد توافقی مطلوب است که حقوق ملت ایران در آن رعایت و خواسته های ما در آن تأمین گردد، اگر لازم باشد که بیشتر بمانیم این کار را حتماً خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 153

به "مذاکرات هسته ای ایران با حضور تمام دیپلمات ها امروز ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات هسته ای ایران با حضور تمام دیپلمات ها امروز ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید