قرنطینه سراسری در فرانسه، درخواست کتابفروشان برای ادامه فعالیت

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوستون گلوب، کتابفروشان فرانسوی در بیانیه ای مشترک با اتحادیه کتابفروشان و ناشران این کشور از دولت این کشور خواستند در دوران قرنطینه زمینه فعالیت کتابفروشان را فراهم نمایند. با شیوع روز افزون ویروس کرونا در فرانسه، حکومت این کشور از هفته گذشته قرنطینه عمومی اعلام نموده است. دولت گفته است شهروندان و ساکنان فرانسه تنها در موارد استثنایی و با اجازه نامه رسمی می توانند از منازل شان بیرون بروند.

قرنطینه سراسری در فرانسه، درخواست کتابفروشان برای ادامه فعالیت

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خاویر مونی کتابفروش پاریسی و عضو اتحادیه کتابفروشان این کشور در بیانیه ای به نمایندگی از کتابفروشان این کشور از دولت خواست که کتابفروشی ها را نیز در زمره مشاغل ضروری به فعالیت خود ادامه دهند. در موج قبلی شیوع کرونا و قرنطینه سراسری کتابفروشی ها تعطیل شده بودند.

سرگئی ژونکور رمان نویس فرانسوی نیز همراه با اتحادیه کتابفروشان این کشور با انتشار پستی توئیتری از دولت خواست کتابفروشان را در دوران قرنطینه باز نگه دارد. وی نوشت: کتاب رکن اساسی جامعه است و نمی توان مردم را از آن محروم کرد.

این نویسنده فرانسوی خطاب به نخست وزیر فرانسه گفت: مطالعه و خواندن کتاب یک ضرورت انسان است که باعث می گردد دنیاهای دیگر را ببیند و دولت نمی تواند کتابفروشی ها را تعطیل کند. وقتی دولت کتابفروشی ها را نادیده می گیرد، به معنای این است که تفکر را از جامعه بشری می گیرد.

اخیراً نظرسنجی در کشور فرانسه به صورت آنلاین اجرا شده است و معلوم شده که 52درصد مردم این کشور خواهان بازبودن کتابفروشی ها در دوران قرنطینه هستند. در حال حاضر بسیاری از کتابفروشی ها در دوران قرنطینه با روش های مختلف مثل فروش آنلاین و تحویل پستی به فعالیت خود ادامه می دهند.

در موج نخست همه گیری کرونا در فرانسه و قرنطینه سراسری در این کشور، انجمن ناشران فرانسه (SNE)، انجمن کتاب فروشان فرانسه (SLF) و انجمن نویسندگان فرانسه (CPE) در قالب یک بیانیه مشترک از دولت خواستند فعالیت کتاب فروشی ها در دوران قرنطینه همچون داروخانه ها و سوپرمارکت ها ادامه داشته باشد.

بیش از سه هزار کتاب فروشی مستقل در فرانسه وجود دارد. در زمان اجرای نخستین قرنطینه سراسری در فرانسه، کتاب فروشی ها تعطیل شدند و بسیاری از این فروشگاه ها به منظور حفظ امنیت کارکنان و خریداران، سیستم فروش آنلاین را هم لغو کردند.

شکسپیر و شرکا یکی از مشهورترین کتاب فروشی های پاریس با اعلام کاهش فروش 80درصدی، حمایت مردمی را خواسته بود. پیش ازاین کمپینی برای حمایت از کتابفروشی ها از سوی مردم شهر پاریس به راه افتاده بود که حالا ظاهراً این کمپین به کل کتابفروشی های فرانسه گسترش پیدا نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1005

به "قرنطینه سراسری در فرانسه، درخواست کتابفروشان برای ادامه فعالیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه سراسری در فرانسه، درخواست کتابفروشان برای ادامه فعالیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید