کرونا سبب استقبال مردم از کتاب شد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران ، دیاکو خیری مدیر کتابفروشی ایرج در اسلامشهر، در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح زمستانه کتاب مطرح نمود: مردم اسلامشهر جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می شوند و اصولا قدرت خرید کمتری به نسبت دیگر اقشار جامعه دارند از این رو در ایام برگزاری طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) بیشتر به کتابفروشی های این محل مراجعه می نمایند.

کرونا سبب استقبال مردم از کتاب شد

وی اضافه کرد: ما پس از آگاهی از زمان برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب به مخاطبان خود اطلاع رسانی می کنیم؛ آن ها نیز در پی تهیه لیستی برای خرید کتاب مورد احتیاج خود برمی آیند تا در ایام طرح آن ها را خریداری نمایند؛ با توجه به تخفیفی که به مردم داده می گردد آن ها می توانند در بعضی موارد یک کتاب دیگر نیز تهیه نمایند. به واقع با این کار مخاطب ترغیب می گردد کتاب بخرد.

او با اشاره به این که برگزاری طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) به مردم القا می نماید که برای آن ها ارزش قائل هستیم، گفت: اما نقطه ضعفی در این میان وجود دارد و آن میزان تخفیف ارائه شده به مخاطب است؛ به واقع در شرایط کنونی 40 هزار تومان مبلغ کمی است. اگر بودجه افزایش یابد و از طرفی میزان اعتبار کتابفروشی ها نیز بیشتر گردد اثرگذاری بهتری خواهد داشت.

دیاکو خیری در خاتمه گفت: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه مردم در شهرها و خانه های خود سبب استقبال مردم از کتاب شد؛ از این رو به گمانم سال جاری نیز اجرای طرح زمستانه کتاب در اسفندماه بسیار مناسب است و با توجه به تعطیلی ایام عید مردم کتاب بیشتری تهیه می نمایند.

طرح زمستانه کتاب از 9 تا 16 اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 963

به "کرونا سبب استقبال مردم از کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا سبب استقبال مردم از کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید