عوارض فاجعه بار تنبیه بدنی کودک

به گزارش اخبار مشروح، تنبیه بدنی عوارض روانی زیادی برای کودک به همراه دارد، افزایش اضطراب و وحشت، کاهش اعتماد به نفس، افزایش تمایل به خشونت در آینده و احساس ترس و تنهایی.

عوارض فاجعه بار تنبیه بدنی کودک

عوارض تنبیه بدنی کودک چیست؟ مطالعات نو نشان می دهد تنبیه بدنی کودک بیشتر از آنچه تا به امروز تصور می شد، بر رشد کودک اثر منفی دارد. نتایج یک مطالعه نشان می دهد علی رغم تصورات ما هنوز بعضی از والدین از تنبیه بدنی برای تربیت کودک خود استفاده می نمایند. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید تا از عوارض تنبیه بدنی بچه ها مطلع شوید.

عوارض تنبیه بدنی بر مغز کودک

یک مطالعه نو از دانشگاه هاروارد نشان داد که تنبیه بدنی بچه ها بیشتر از آنچه قبلا تصور می گردد برای رشد بچه ها مضر است. محققان می گویند این کار باعث ایجاد آسیب در مناطقی از مغز می گردد که در درک نقش دارند. بعلاوه تصمیم گیری آن ها را به طور مستقیم تغییر می دهد.

رشد مغزی تغییر یافته، ممکن است عواقب جدی برای کودک داشته باشد. بچه های که خانواده های آن ها از تنبیه بدنی استفاده می نمایند، بیشتر دچار اضطراب، افسردگی و مسائل رفتاری می شوند.

تنبیه بدنی بچه ها و مورد آزار نهاده شدن آن ها توانایی بچه ها در یادگیری و تمرکز را تحت تأثیر قرار می دهد. بچه های که با آزار و اذیت روبرو می شوند، دچار افت تحصیلی شدیدی می شوند.

چگونگی رشد مغز: تأثیر تنبیه بدنی در سطح عصبی

متاسفانه بسیاری از مردم، کتک زدن کودک را خشونت تلقی نمی نمایند. در این مطالعه، چگونگی رشد مغز و تأثیر تنبیه بدنی در سطح عصبی مورد آنالیز نهاده شد.

این مطالعه، مغز 40 کودک که تنبیه شده بودند را آنالیز کرد. در ادامه با 107 کودک که تنبیه فیزیکی نشده بودند مقایسه شدند. از بچه ها نظرسنجی شد و اینکه آیا آزار جسمی جدی داشته اند؟ شرکت نمایندگان تحت اسکنر MRI نهاده شدند و چهره آن ها ارزیابی شد.

بچه های که به آن ها ضربه وارد شده بود، فعالیت عصبی بیشتری را با چهره هایی وحشت زده نشان دادند. این بچه ها با کسانی که هرگز مورد تنبیه بدنی قرار نگرفته بودند به نحوی چشم گیر متفاوت بودند. بعلاوه اضطراب، اعتماد به نفس و قدرت یادگیری بچه ها تحت تنبیه بدنی با افتی فزاینده همراه بود.

مهم است به جای استفاده از خشونت و ضرب و شتم و در پی آن درگیر شدن با عوارض تنبیه بدنی ، از روش های تربیتی مثبت و بر اساس احترام و محبت به بچه ها استفاده کنیم. که شامل استفاده از روش های ارتباط موثر، تقویت خودکنترل و مهارت های انضباطی، برطرف نیازهای اساسی بچه ها و ایجاد محیطی امن و خلاقانه است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مضرات چای کیسه ای را جدی بگیرید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1707

به "عوارض فاجعه بار تنبیه بدنی کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض فاجعه بار تنبیه بدنی کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید