طرز تهیه شکلات وگان خانگی: شکلات با طعم فندق

به گزارش اخبار مشروح، شکلات یکی از خوراکی های محبوب در جهان است که به علت وجود تخم مرغ و شیر در طرز تهیه آن، مناسب افراد با رژیم وگان نیست. در طرز تهیه شکلات وگان هیچ اثری از محصولات حیوانی نیست. این به معنای خوشمزه نبودن شکلات وگان نیست، اتفاقا برعکس، استفاده از انواع شیر گیاهی مثل شیر فندق عطر و طعم بهتری را به شکلات می دهد. این شکلات گیاهی در مدت پنج دقیقه آماده می گردد. مصرف این شیرینی پرطرفدار به خصوص برای همه افراد به خصوص وگان ها، حساس به لاکتوز شیر و افرادی با سبک زندگی سالم توصیه می گردد.

طرز تهیه شکلات وگان خانگی: شکلات با طعم فندق

انتخاب رژیم وگان و گیاهخواری به این معنا نیست که دیگر هیچ خوراکی پرکالری یا دسر خوشمزه ای در رژیم غذایی روزانه شما وجود ندارد. گیاهخواران و وگان ها مثل همه افراد می توانند دسرهای مجذوب نماینده و خوشمزه ای داشته باشند. اتفاقا به علت طعم خوب و البته خاصیت زیاد این دسرها، به افرادی که پیرو سبک زندگی سالم هستند هم توصیه می گردد. حتی آدم های عادی هم می توانند از این دسر استفاده نمایند.

مواد لازم در طرز تهیه شکلات وگان

  • پودر کاکائو خام/معمولی یک پیمانه
  • کره کاکائو (یا کره گیاهی) یک دوم پیمانه
  • شیر فندق کاله دو قاشق غذاخوری
  • شربت افرا سه قاشق غذاخوری
  • نمک یک هشتم قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل یک دوم قاشق چای خوری
  • آجیل بو داده (اختیاری) یک چهارم پیمانه

مراحل طرز تهیه شکلات وگان خانگی

مرحله اول

برای تهیه شکلات به چندین ظرف احتیاج دارید اما مراحل انجام آن اصلا سخت نیست. برای آغاز، به مقدار دو بند انگشت آب درون یک قابلمه میانه بریزید و روی شعله ملایم قراردهید تا جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از آن که آب جوش آمد، حرارت را کم کنید و یک کاسه روی قابلمه قراردهید به طوری که کف ظرف به قابلمه برخورد نکند. به این روش بن ماری می گویند. کره کاکائو را خرد کنید و درون کاسه روی قابلمه بریزید. با یک قاشق چوبی یا یک لیسک کره را هم بزنید تا ذوب گردد.

مرحله سوم

در ادامه این طرز تهیه شکلات وگان، وقتی کره آب شد، شعله را خاموش کنید. پودر کاکائو را الک کنید تا گلوله گلوله نگردد. سپس، آن را به کره ذوب شده اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا یک دست شوند. در این مرحله، شربت افرا و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. اگر می پرسید چرا نمک باید اضافه کنید، باید گفت نمک باعث می گردد طعم و عطرهای خوراکی بیشتر نمایان شوند.

مرحله چهارم

اکنون شیر فندق که یک شیر کاملا غیرلبنی است را به موادتان اضافه کنید. این شیر طعم فندق دل نشینی به شکلات می دهد. ضمن این که شکلات وگان شما را به یک خوراکی مغذی سرشار از پروتئین، امگا 9 و آنتی اکسیدان تبدیل می نماید. بعد از اضافه کردن شیر مواد را باید به خوبی هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

برای بیشتر طعم گرفتن شکلات می توانید عصاره وانیل را به موادتان اضافه کنید. اندازه عصاره وانیل در این طرز تهیه شکلات وگان خانگی کاملا اختیاری است. در ادامه، قالب دلخواه خود را آماده کنید و آن را کمی چرب کنید. این کار را می توانید با کمی روغن نارگیل یا با کره پاستوریزه دویچه مارکن انجام دهید. مواد را درون قالب بریزید. آجیل های مورد نظر خود را خرد کنید و درون شکلات ها غوطه ور کنید. با این کار هنگام خوردن، دانه های آجیل زیر دندان می آید ضمن این که عطر و طعم بهتری به شکلات می دهد.

مرحله پنجم

در انتها، پس از آن که مواد شکلات را در ظرف ریختید، آن را به مدت 40 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. پس از این مدت شکلات شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن های طرز تهیه شکلات وگان خانگی

  • اگر در مرحله چهارم حین مخلوط کردن شیر به موادتان، حس کردید مخلوط زیادی رقیق شده است، دوباره آن ها را مانند مرحله اول روی شعله قرار دهید. کمی پودر کاکائو الک شده و کره اضافه کنید و هم بزنید تا غلظت مواد بیشتر گردد.
  • در طرز تهیه شکلات وگان از پودر کاکائو خام استفاده شده است. این نوع پودر کاکائو به علت این که در دمای بالا حرارت ندیده است مواد مغذی بیشتری در بافت خود دارد. پودر کاکائو خام سرشار از پتاسیم، منگنز، روی و به ویژه منیزیم است. اگر پودر کاکائو خام در دسترس نداشتید، از پود کاکائو معمولی بهره ببرید.
  • شکلات ها را می توانید به مدت چند هفته در یخچال و به مدت شش ماه در فریزر نگه داری کنید.
  • برای جلوگیری از تغییر بو و مزه شکلات در یخچال و فریزر، بهتر است شکلات ها را در فویل بپیچید.
  • برای بهتر شدن طعم شکلات می توانید آجیل ها را کاراملی کنید. برای این کار، فندق ها را خرد کنید و همراه با شکر درون یک تابه روی شعله قرار دهید تا تفت بخورند. سپس به مایع شکلات اضافه کنید.
  • برای این طرز تهیه می توانید از شیر بادام و بادام های کاراملی بهره ببرید. بنابراین شکلات وگان شما طعم بادام می گیرد.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1587

به "طرز تهیه شکلات وگان خانگی: شکلات با طعم فندق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شکلات وگان خانگی: شکلات با طعم فندق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید