فرایند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا

به گزارش اخبار مشروح، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: واکسیناسیون نوبت اول کرونا در ایران تا کنون 82 درصد و در اروپا 64 درصد است.

فرایند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا ضمن اعلام این خبر، گفت: میانه کشوری نوبت اول واکسیناسیون افراد 12 سال به بالا در ایران 82 و در اروپا 64 درصد تا کنون است.

وی که در وبینار معاونان بهداشت دانشگا های علوم پزشکی کشور صحبت می کرد، اضافه نمود: میانه کشوری نوبت دوم واکسیناسیون 12 سال به بالا 65 درصد، میانه کشوری نوبت اول واکسیناسیون افراد 18 سال به بالا 83 درصد، میانه کشوری نوبت دوم واکسیناسیون 18 سال به بالا 66 درصد، میانه کشوری واکسیناسیون نوبت اول 12 تا 18 سال 83 درصد و میانه کشوری واکسیناسیون نوبت دوم افراد 12 تا 18 سال نیز 54 درصد بوده است.

وی ادامه داد: دغدغه کنونی ما پوشش گروه های سنی 60 سال به بالا در نوبت سوم واکسیناسیون کرونا است که دستورالعمل آن به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر، گفت: امیدواریم با افزایش سرعت و اتمام واکسیناسیون این گروه بتوانیم به سراغ گروه های سنی پایین تر برای واکسیناسیون نوبت سوم برویم.

گویا توضیح داد: باید گروه های سیار واکسیناسیون در محل های پرخطر برای گروه های سنی پرخطر فعال تر عمل نمایند. بویژه در جمعیت غیر ایرانی که پوشش حدود 30 درصد است با انتظارات هنوز فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه در عین حال بیش از 2 میلیون نوبت در نوبت های اول و دوم واکسیناسیون به غیرایرانی ها واکسن تزریق شده است، گفت: باید با یاری استانداری ها و فرمانداری ها و از طریق قانع کردن سازی، این گروه را برای واکسیناسیون ترغیب کرد.

فرایند نزولی بستری و فوت در هفته 91 همه گیری کرونا

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه به آنالیز هفتگی شرایط موجود همه گیری کرونا در کشور پرداخت و اظهار کرد: هفته چهارم آبان 1400 مطابق با هفته 91 همه گیری کرونا در کشور بود. در این هفته شاهد ادامه فرایند نزولی بستری ها و فوتی ها بر اثر کرونا بودیم.

وی اضافه نمود: فرایند سرپایی نیز کاهش چشمگیری یافته و از 53 هزار به 41 هزار مورد رسیده است. فوتی ها نیز از 964 به 833 مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در استان تهران با جمعیت و اهمیتی که دارد موارد بستری کاهشی است و از 1015 به 934 مورد و در سرپایی از 2427 به 1555 مورد و فوتی ها نیز از 135 به 106 مورد رسیده است.

وی شرایط استان هایی مانند ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و چهارمحال و بختیاری را نگران نماینده خاطرنشان کرد و خواهان تمهیداتی برای کاهش این فرایند شد.

بنابراعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی میانه کشوری فوتی ها را 10 مورد در یک میلیون نفر خاطرنشان کرد و گفت: گلستان با 2 مورد در میلیون کمترین فوتی و بوشهر با 30 و خوزستان با 21 درصد بیشترین مقدار فوتی را در بین استان ها در این هفته داشته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1356

به "فرایند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید