راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی

به گزارش اخبار مشروح، حتما تا به حال چیزهایی درباره خبرهای قلابی شنیده اید. اما آیا تا به حال چیزی از نشریه های قلابی شنیده اید؟ در سال های جاری یکی از دغدغه های افرادی که به نشریه های آنلاین سر می زنند این است که مطالب این نشریه ها تا چه حدی قلابی نیستند. چیزی حدود 61% درصد از افراد جامعه به خواندن نشریه های آنلاین می پردازند. که این امر به خاطر آشنایی افراد با اینترنت می باشد اما متاسفانه آمار های سال 2015 ریوو نشان می دهند که بیش از یک سوم نشریه های آنلاین جعلی هستند! امروزه بیشتر سایت ها این امکان را به افراد می دهند تا به طور اینترنتی به امور خود رسیدگی نمایند که سایت تریپ ادوایز یکی از این سایت ها است. در این سایت این امکان وجود دارد تا شخص به صورت آنلاین بتواند برای تعطیلات خود بخشی از روند رزرو را انجام دهد. این روند درحال رشد است و یکی از مزیت های آن این است که کاربران می توانند از کامنت های افراد برای تصمیم گیری در انتخاب بهره ببرند چرا که این نظرات بی طرفانه و مفید هستند و می توانند یکی از راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی باشند. متاسفانه بعضی از افراد برای منفعت های شخصی خود به انتشار خبرهای دروغ و توهین در دیگر سیستم ها می پردازند که البته یک سازمان سراسری برای رسیدگی به مقالات سفر آنلاین جعلی وجود دارد که وظیفه آن جلوگیری از انتشار نشریه های دروغین است. این سازمان همه چیز را از یک مسواک برقی گرفته تا لوکس ترین هتل ها را مورد آنالیز قرار می دهد. مینگ اویی یکی از بنیان گذاران و مدیر ارشد سایت FakeSpot.com است. این سایت مختص یاری به مصرف نمایندگان است وهدفش ریشه کن کردن نشریه های جعلی می باشد. مینگ اویی می گوید: حدود 40% درصد از نشریه های کلی را که می بینیم غیر قابل اطمینان هستند.علت وجود این همه مطلب جعلی این است که مصرف نمایندگان براساس تاثیراتی که از محیط این نشریه می گیرند به سمت این سوق پیدا می نمایند که فکر می نمایند آن ها کاملا معتبر هستند و هیچ چیز جعلی در آن ها وجود ندارد و این مصرف نمایندگان آنقدر از آن ها تاثیر می گیرند که از آن ها به عنوان راهنما برای انجام کارهایشان استفاده می نمایند. در دنیای امروز می توان گفت وجود نشریه امری بسیار اساسی در بحث فروش است. به عنوان مثال مصرف نمایندگان حالا چیزی را که برای آن نشریه ای وجود نداشته باشد نمی خرند یا خیلی کمتر می خرند. حتی اگر نشریه های خیلی کم باشد بازهم خرید کم است. نشریه های آنلاین بسیار در روش خرید کردن ما و بعلاوه جستجو کردن ما تاثیر گذار شده اند. این تا حدی است که از نظر ما آن محصولاتی که بدون نشریه و تبلیغات هستند، غیرقابل اعتمادند و این دقیقا همان موضوعی است که باعث رشد اجناس تقلبی شده است. مینگ اضافه نمود: بعضی از فروشندگان محصولات محصولات نو خود را با استفاده از نشریه ها و تبلیغات جعلی فراوری می نمایند، زیرا این تنها راه جلب توجه و اعتماد مشتری است. برای سایت های مسافرتی مانند تریپ ادوایزر موضوع کمی فرق دارد اما خب این سایت ها کمتر مربوط به مشتریان هستند. مینگ نظر خود را درباره سایت مسافرتی تریپ ادوایز اینطور بیان می نماید: به نظر من علت اینکه این سایت اخبار و نشریه های آنلاین ندارد، این است که، این شرکت نگران این است که تبلیغات جعلی منتشر کند و یا اینکه با تبلیغات ناسالم رقابت کند. تا به حال چند تا هتل را دیده اید که واقعا تمام آنچه را در تبلیغات خود عنوان نموده است داشته باشند؟ درست است تعداد این هتل ها انگشت شمار است و یا اگر بهتر بخواهیم بگوییم اصلا وجود ندارند! در واقع تنها حدود 10 تا 20 درصد از تبلیغاتی که هتل ها انجام می دهند واقعیت دارند و بقیه جعلی و دروغ هستند. مینگ معتقد است که حتی بعضی از نشریه ها که واقعی هستند هم به وسیله توده عظیمی از تبلیغات که جعلی هستند و بسیار منتشر شده اند، پوشانده شده اند. البته این نشریات گاهی سعی می نمایند تا این تبلیغات خوب را نیز نشر دهند. در این مقاله با روش های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی آشنا خواهید شد.

راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی

فیک اسپات چیست و چگونه کار می نماید؟

در واقع نحوه عملکرد داخلی فیک اسپات ها خیلی خیلی پیچیده است اما اساسا از سه اصل برای تعیین کردن مقدار اعتبار و واقعی بودن تبلیغات نشریه ها بهره می برند. یکی از روش های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی استفاده از یادگیری ماشین یا همان هوش مصنوعی است. دیگری پردازش زبان طبیعی و در نهایت هم بهره گیری از الگوریتم های پیچیده اختصاصی می باشد. اسپات فیک با استفاده ازآنچه در بالا گفتیم، یک عدد را که تعیین نماینده درجه واقعیت نشریه است به آن نسبت می دهد تا با آن به مصرف نمایندگان نشان دهد که این نشریه تا چه مقدار قابل اطمینان است. اسپات فیک ها هنوز خیلی رشد ننموده و در خصوص وب سایت های مربوط به مسافرت در حال حاضر تنها قادر است نشریه های سایت تریپ ادوایز را پردازش کند. با توجه به اینکه سایت های زیادی برای بازرسی در بیرون این سایت وجود دارد، این یک آغاز خوب در بین راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی است.

سایت هایی مانند تریپ ادوایزر چگونه در پی تقلب هستند؟

سایت تریپ ادوایز خودداری یک سیستم بسیار دقیق برای جلوگیری از مردم و شرکت هایی است که در پی شایع پراکنی و تبلیغات دروغ هستند. این سایت نشریه ها را آنالیز می نماید و با استفاده از فیلترهای اتوماتیک سعی می نماید تا آن ها را به اعتدال و یکپارچگی قبل انتشار برساند. همین فیلتر گذاری ها به این سایت این امکان را می دهد که حجم زیادی از داده ها را به طور کامل و با سرعت قابل ملاحظه ای تجزیه و تحلیل کند و آن ها را دسته بندی کند. این شرکت بعلاوه یک تیم متشکل از 300 نفر را دارا می باشد که این نشریه ها را مورد بازبینی قرار می دهند! همانطور که به نظر می رسد، می توان انتظار داشت این شرکت این نشریه ها را از نظر خود خوب ببیند و نیز این اعضا طوری آموزش دیده اند که تشخیص دهند نشریه های را که در ظاهر کاملا عادی به نطر می رسند، جعلی هستند. به همین ترتیب سایت Expedia و Booking دارای تیم و بخش بازبینی خاص خود هستند.

چگونه خودمان نشریه های مربوط به سفر را که جعلی هستند، تشخیص دهیم؟

اول از همه توزیع نشریه

معمولا نشریه ها در طول یک بازه زمانی و به طور صحیح در یک سایت بارگذاری می شوند. این در حالی است که نشریه های جعلی و دروغین در حجم های زیاد و در یک زمان در سایت بارگذاری می شوند. بنابراین اگر 20 تا 30 درصد نشریه در طول یک چند روز یا نهایت یک هفته در یک سایت بارگذاری شده اند، شما باید در خصوص واقعی بودن این نشریه احتیاط کنید و این از روش های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی می باشد.

زبان

زبان و نحوه نوشتن یکی از جزئیات کلیدی یک متن است. اغلب متن های معتبر آنچه را که کمی مهم به نظر می رسد پرنگ می نمایند. به عنوان یک قاعده کلی یک متن را که دارای جملات بی معنی زیادی است بهتر است نادیده بگیرید. به عنوان مثال خیلی خوب است، دوباره بهره ببرید یا بسیار مسرور هستیم! قیمت و ارزش عالی است. حتی اگر از این جمله استفاده گردد: کمتر درموردش حرف می زنیم زیرا کارایی آن را در عمل نشان می دهیم احتمال اینکه جعلی باشد، بیشتر است و این مورد از راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی می باشد.

تبلیغات را بر اساس درجه بندی آن ها نخوانید، بلکه بر اساس زمان آن ها بخوانید

برخی از سایت های تبلیغاتی به طور اتوماتیک برترین تبلیغات را نشان می دهند و طوری آن ها را طبقه بندی می نمایند که اولین چیزی باشد که کاربر آن هارا در سایت می بیند. این امر باعث می گردد تا مصرف نماینده بدون درک کامل از محصول و فقط با تماشا این تبلیغات ترغیب شوند. برای نتیجه گرفتن بهتر است به طور تصادفی چند تبلیغ را انتخاب نموده و آن ها را مطالعه کنید. در خواندن تبلیغات حتما به تاریخ آن ها نگاه کنید و از قدیمی ترین ها به سمت نو حرکت کنید. در خصوص سفر باید درنظر داشته باشید که نشریه ها و تبلیغات فصلی هستند و از فصلی به فصل دیگر ممکن است متفاوت باشند. به طور مثال باید بدانید که در ماه اگوست ممکن است نشریه ها وحشتناک باشند زیرا آب و هوا تاثیرات منفی بر روی موقعیت های مکانی می گذارد اما در ماه فوریه چون آب و هوا خوب است پس تبلیغات و نشریه ها هم خوب هستند. از نکات دیگری که می توان گفت بهتر است به آن ها هم نگاهی بیندازید، یکی منتقدان و دیگری نشر دهنده تبلیغات است. اگر یک موضوع خبری بیش از مقدار نقد نماینده های مشابه داشته باشد و یا خیلی کم منتقد داشته باشد ممکن است که آن موضوع جعلی باشد. بهتر است همواره به پروفایل و صفحه شخصی نشردهنده تبلیغات نگاهی بیندازید و ببینید که دیگر چه چیزهایی را نشر داده است ؟ هرچه نشریه های متنوع تر و با جزئیات بیشتری داشته باشند یعنی نشریه های آن ها واقعی تر است. اگر زبانی بیش از حد مثبت در نوشته ها و گفته های خود داشته باشند احتمال اینکه گزارش ها جعلی باشند، بیشتر است. بسیاری از مردم تنها به وسیله تجربه یک چیز است که می توانند به طور کاملا قطعی بگویند که آن چیز خوب یا بد است. پس اگر کسی می گوید آن هتل برترین هتلی است که تا الان وجود داشته است بدون آنکه شرح دهد چرا این را می گوید، این تعیین است که این گفته او دروغین و غیر قابل اعتماد است.

استفاده از جستجوی تصویر معکوس گوگل

در حالی که بیشتر افراد از این ویژگی برای آنالیز پروفایل های دوست یابی استفاده می نمایند، می توانید از جستجوی تصویر معکوس برای آنالیز هویت آنلاین تریپ ادوایزر هم بهره ببرید که ببینید آیا قانونی است یا خیر؟ به راحتی این موتور تصویری را اجرا کنید و این موتور به شما منبع اصلی را می گوید.

مراقب ترویج تبلیغات مربوط به هتل باشید

برخی هتل ها به این مشهور شده اند که به طور ظاهری به مصرف نمایندگان پیشنهاداتی که از نظر آن ها لذت بخش است را می دهند و آن ها را جذب می نمایند این هم روشی است برای تبلیغات!

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1643

به "راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید