خوشمزه ترین های اسکاندیناوی

به گزارش اخبار مشروح، با 7 تا از برترین غذاهای اسکاندیناوی آشنا شوید

مهم نیست که قصد دیدین نروژ، سوئد، فنلاند یا دانمارک را دارید، در منطقه اسکاندیناوی همواره چیزهای زیادی برای تماشا و تجربه کردن هست. اسکاندیناوی مجموعه ای از برترین ها است که به هر نقطه از آن سفر کنید قطعا تجربه بی نظیری برایتان خواهد بود. در این مطلب با خوشمزه ترین و برترین غذاهای اسکاندیناوی آشنا می شوید که بهتر است در سفرتان به این منطقه از آن ها غافل نمانید. این غذاهای خوشمزه و اشتها برانگیز، از برترین های اسکاندیناوی هستند و علاوه بر آن ، همه آن ها انتخاب های سالمی هستند که در سفرتان باعث چاقی تان نمی شوند! با خبرنگاران همراه باشید تا با این غذاهای خوشمزه آشنا شوید.

خوشمزه ترین های اسکاندیناوی

اسمورگاستارا (Smörgåstårta)

اسمورگاسترا یکی از خوشمزه ترین غذاهای سوئدی است که بافت نرم و خامه ای فوق العاده لطیفی دارد. این ساندویچ تقریبا طعمی مثل کیک دارد. ظاهر لایه لایه و بافت خامه ای آن، کاملا شبیه کیک است و حتی آن را به صورت تکه های کیک برش می دهند. تنها تفاوت آن در این است که طعم شیرینی ندارد. مزه این کیک ساندویچ شوری ملایمی دارد.

کانل اسنگل (Kanelsnegl)

این شیرینی یکی از خوشمزه ترین غذاهای اسکاندیناوی است که امروزه در نقاط مختلف جهان هواداران زیادی دارد و می توانید آن را در آمریکا و انگلیس هم به وفور پیدا کنید. این شیرینی خوش قیافه، به رول دارچین هم معروف است ولی در اسکاندیناوی آن را با نام کانل اسنگل می شناسند. خواستگاه این شیرینی به سوئد و دانمارک بر می گردد. بهتر است کانل اسنگل را داغ و تازه امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

گراولاکس (Gravlax)

این غذا لایه های نازکی از ماهی سالمون به همراه ادویه جات (شامل نمک و شکر) و سس مخصوص است که بیش تر به عنوان پیش غذا استفاده می گردد. این غذا بعلاوه به همراه سیب زمینی یا نان جو و سس خردل سرو می گردد و یک پیش غذای سالم و عالی به شمار می آید.

بلابارسوپا (blåbärssoppa)

سوپ بلوبری درواقع از نوع دیگه ای از خانواده این میوه تهیه می گردد و با بلوبری فرق دارد. این غذای خوش رنگ به همراه نان یا بدون آن به صورت گرم و سرد سرو می گردد.

کوتبولار (köttbullar)

هر کسی که به اسکاندیناوی سفر می نماید، باید این غذای فوق العاده را امتحان کند! کوفته گوشت که با سس خامه ای مخلوط شده و با سیب زمینی آب پز داغ سرو می گردد. این غذا با سس مخصوص میوه ای کوبری (سس میوه ای از خانواده توت ها) سرو می گردد.

لویی کیتو (Lohikeitto)

یک سوپ فوق العاده خوش طعم، مخصوصا برای روزهای سردی که در منطقه اسکاندیناوی زیاد این روزها برمی خورید. این سوپ شامل تکه های سالمون، تره فرنگی و اندازه زیادی شوید و جعفری است.

سورسترومینگ (Surströmming)

سورسترومینگ یک غذای رایج سوئدی است که محتوای آن ترشی یا شور شاه ماهی است. این ترشی یا شور را به همراه سیب زمینی آب پز، پیازچه و کمی خامه ترش مصرف می نمایند. می توانید این ترشی را با طعم های مختلفی مثل سیر، شوید و حتی کمی خردل امتحان کنید.

منبع: handluggageonly.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1503

به "خوشمزه ترین های اسکاندیناوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین های اسکاندیناوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید