جزئیات نو از توافق برای آزادسازی منابع ارزی ایران

به گزارش اخبار مشروح، روز گذشته خبری در یکی از رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه بخش زیادی از منابع ارزی مسدود شده ایران به تازگی آزاد می شود.

جزئیات نو از توافق برای آزادسازی منابع ارزی ایران

به گزارش فارس، گفته می شود دارایی هایی مذکور، چندین برابر 470میلیون یورویی بوده که به تازگی پس از توافق ایران و انگلیس، وصول شد.

در این باره به جزئیات بیشتری از توافق اخیر درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در یکی از کشور ها دست پیدا کرده ایم.

بنابر اطلاعات دریافتی، براساس این توافق که به امضا و قطعیت رسیده است، چارچوب و فرآیند لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده ایران، معین شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

طبق این فرآیند، وجوه مسدودی در یک بازه زمانی معین طی چند هفته در حساب های ایران وصول خواهد شد.

چارچوب این توافق، شبیه به توافق اخیر است که طی آن، رقمی در حدود 470 میلیون یورو در حساب های ایران وصول شد.

طبق خبر های دریافتی از منابع موثق، رقمی که با اجرای موافقتنامه اخیر آزادسازی خواهد شد، چندین برابر مبلغی است که پس از توافق با انگلیس وصول شد؛ بنابراین گزارش، روز گذشته نیز شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره با آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به یکی از خبرگزاری های داخلی گفته بود: در جلسه غیر رسمی روز سه شنبه 16 فروردین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای وزارت خارجه، بیان شد که طی تلاش های اجرا شده منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی قرار است آزاد شود، ولی زمان آن را بیان نکردند.

به گفته وی البته کره جنوبی چندین بار از آزادسازی منابع بلوکه شده ایران صحبت کرده، ولی آن را عملیاتی نکرده است، اما امیدواریم در این مرحله این اتفاق صورت گیرد؛ تلاش های خوب و موثر برای آزاد سازی پول های بلوکه شده تا این لحظه اجرا شده است، طی تماس ها و جلسات با وزارت خارجه، گفته شده که نزدیک به نتیجه برای دریافت این منابع بلوکه شده هستیم. امیدواریم منجر به نتیجه شده باشد و این پول ها آزاد شده باشند؛ بنابراین گزارش دولت سیزدهم پیش از این نیز در چهارچوب های دیپلماسی فعال خود پیروز شده بود برخی منابع ارزی ایران در کشور های مختلف را آزاد کند و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1525

به "جزئیات نو از توافق برای آزادسازی منابع ارزی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نو از توافق برای آزادسازی منابع ارزی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید