تایوان روزانه شاهد تهدیدات نظامی است

به گزارش اخبار مشروح، همزمان با اینکه آمریکا از ششمین بسته فروش تسلیحات جدید به تایوان در امسال میلادی به ارزش 280 میلیون دلار اطلاع داد، رئیس جمهور این جزیره دموکرات امروز (سه شنبه) گفت که کشورش روزانه از سوی نیروهای استبدادی با تهدیدات نظامی رو به روست.

تایوان روزانه شاهد تهدیدات نظامی است

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا به طور کلی با 11 بسته فروش تسلیحات، حمایت های خود از تایوان را افزایش داده است و دولت واشنگتن روز دوشنبه به کنگره درباره فروش یک سیستم جدید مخابرات اطلاعات میدانی خبر داد.

چنین فروش هایی چین را آزرده خاطر و عصبانی نموده است و این ناراحتی به تنش های موجود میان پکن و واشنگتن اضافه می گردد به طوری که چین شرکت های آمریکایی دخیل در این ماجرا را تحریم نموده و فعالیت های نظامی خود از جمله پرواز جنگنده هایش را در نزدیکی تایوان افزایش داده است.

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان در جریان سخنرانی در یک نشست امنیتی در تایپه به تهدیدات در این منطقه از جمله نظامی شدن بیش از حد دریای چین جنوبی اشاره نمود؛ جایی که پکن بر بخش عمده آن ادعای مالکیت دارد و در آن جزایر مصنوعی با تاسیسات هوایی و دریایی ساخته است.

وی گفت: نیروهای استبدادی دائما کوشش می نمایند تا نظم موجود را نقض نمایند. تایوان روزانه شاهد چنین تهدیدات نظامی است.

وزارت دفاع تایوان خاطرنشان کرد، این بسته جدید فروش تسلیحات نشان داد که تعهد آمریکا به یاری به تقویت ظرفیت ها و توانایی های دفاعی تایوان همچنان تغییری ننموده است.

این وزارتخانه اضافه نمود: تایوان و آمریکا به تحکیم روابط امنیتی خود برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان ادامه خواهند داد.

دولت تایوان در کوشش است تا به مردم خود اطمینان دهد که دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن حمایت های خود از این جزیره را کاهش نخواهد داد.

کرت کمپبل، یکی از مقامات سابق آمریکا که به بایدن مشورت هایی داده است در جریان سخنرانی در همین نشست امنیتی گفت: یک حمایت دو حزبی قوی از تایوان وجود دارد.

وی که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا دیپلمات ارشد این کشور در آسیای شرقی بود، اضافه نمود: گروه بزرگی از مقامات آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه وجود دارد که به خوبی این اهمیت استراتژیک را درک می نمایند و می دانند که منافع استراتژیک ما در حفظ یک رابطه قوی با تایوان است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 815

به "تایوان روزانه شاهد تهدیدات نظامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان روزانه شاهد تهدیدات نظامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید