تاکید مرکل بر مخالفت کشورش با تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران

به گزارش اخبار مشروح، صدراعظم آلمان تاکید نمود که کشورش با تحریم های یکجانبه و فراسرزمینی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی مخالف است.

تاکید مرکل بر مخالفت کشورش با تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرنگاران، به نقل از واشنگتن پست، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه با اشاره به تحریم پروژه گازی نورد استریم 2 به قانون گذاران آلمانی گفت: ما با تحریم های فراسرزمینی آمریکا مخالفیم و این مسئله از دیروز شروع نشده است. ما همچنین در رابطه با ایران نیز چنین مسئله ای داریم. من گزینه دیگری به جز مذاکره با آمریکا ندارم و بدین طریق نشان می دهم که با این رویه ایالات متحده مخالفم. خواهیم دید که مسئله نورد استریم 2 به کجا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران، مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه به تحریم ها علیه شرکت هایی که در پروژه خط لوله نورد استریم 2 روسیه کار می نمایند رای داد و این لایحه تحریمی را برای امضا برای رییس جمهور فرستاد.

این تحریم ها که هفته گذشته به راحتی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود، با 86 رای موافق در برابر هشت رای مخالف در سنا به تصویب رسید و هدف آنها توقف ساخت بیشتر پروژه 10.6 میلیارد دلاری خط لوله گازی نورد استریم 2 است که در بستر دریای بالتیک ساخته می گردد و با ساخت آن صادرات گاز روسیه به آلمان دو برابر می گردد.

اتاق بازرگانی آلمان - روسیه هفته گذشته بیان کرد این خط لوله برای امنیت انرژی اروپا اهمیت دارد و درخواست کرد در صورت تصویب شدن لایحه تحریم ها توسط آمریکا، تحریم های تلافی جویانه انجام گیرد.

اما قانونگذاران آمریکایی هشدار دادند که این خط لوله میلیاردها دلار درآمد نصیب مسکو خواهد نمود و نفوذ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را در اروپا افزایش خواهد داد.

قانون مجوز دفاع ملی که یک بسته 738 میلیارد دلاری برای سال 2020 است و شامل تحریم ها است، به کاخ سفید فرستاده شده و انتظار می رود دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا آن را امضا کند.

این تحریم های کشتی هایی که لوله های پروژه نورد استریم 2 و ترک استریم را جاگذاری می نمایند را هدف گرفته و شامل بلوکه شدن دارایی ها و حذف ویزا آمریکا برای پیمانکاران است.

آمریکا و کشورهای اروپای شرقی و مرکزی نگران قدرت دریافت گازپروم و دولت روسیه پس از شروع فعالیت خط لوله نورد استریم 2 هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 53

به "تاکید مرکل بر مخالفت کشورش با تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مرکل بر مخالفت کشورش با تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید