برترین کتاب های تست کنکور

به گزارش اخبار مشروح، در بازار پرهیاهوی کتاب های کنکوری، تعداد کتاب های تست و کتاب های یاری درسی انقدر زیاد است که ممکن است برای یافتن کتاب موردعلاقه تان واقعا دچار چالش شوید. در طی سال ها ناشران متعددی برای تالیف کتاب های کنکوری پدید آمده اند که در این عرصه با هم به رقابت می پردازند و هر کدام سعی دارند برترین کتاب های تست کنکور را عرضه نمایند.

برترین کتاب های تست کنکور

1. برترین کتاب های تست کنکور انسانی

برای شرکت در آزمون انسانی استفاده از برترین کتاب های کمک درسی و تست می تواند بسیار کمک کننده باشد. بانک های تست با حجم های زیادی در بازار موجودند که ممکن است تست های آن ها تالیفی باشد و یا درواقع مجموعه ای از تست های سال های پیش باشند. ما در این لیست سعی می کنیم برای درس های مهم و معین کننده رشته انسانی کتاب های تست مناسبی معرفی کنیم.

ـ عربی:

عربی در رشته انسانی ضریب بالایی دارد و درسی معین کننده است. یک بانک تست بسیار کاربردی برای این درس می تواند کتاب عربی کامل جامع کنکور انسانی سری میکرو طلایی از انتشارات گاج باشد. در هر مبحث تست های کنکور سال گذشته که مرتبط به آن مبحث هستند، مطرح شده و علاوه بر این، تعداد زیادی تست شبیه سازی شده کنکور در کتاب موجود است که به داوطلبان کمک می نماید مقدار تسلط خود بر مباحث مختلف را بسنجند.

ـ علوم و فنون ادبی:

برای درس مهمی مثل علوم و فنون ادبی پیشنهاد می کنیم تا کتاب علوم و فنون ادبی جامع تست انتشارات خیلی سبز را تهیه کنید. این کتاب به صورت عمده بر تست ها و پاسخنامه هایش تمرکز دارد و نکته بسیار مثبت آن این است که پاسخنامه ها تشریحی هستند. بنابراین دانش آموزان می توانند جواب های اشتباه خود را تصحیح کنند و چرایی آن را درک کنند. تعداد تست های کتاب حاضر 2155 عدد است.

ـ روان شناسی:

برای درس روانشناسی پیشنهاد می کنیم از کتاب روان شناسی جامع کنکور انسانی انتشارات مشاوران آموزش بهره ببرید. این کتاب شامل بیش از 1300 تست است که پاسخنامه تشریحی هم دارند و برای روزهای منتهی به آزمون و مرور نکات به وسیله زدن تست ها، منبعی ایده آل محسوب می گردد.

ـ ریاضی و آمار:

یک بانک تست جامع که ریاضی و آمار پایه های دهم، یازدهم، و دوازدهم را در بر می گیرد و منبع قابل اعتمادی است، کتاب پرسش های چهارگزینه ای ریاضی و آمار جامع انسانی از انتشارات خیلی سبز است. اگر بخواهیم یک گزینه دیگر برای زدن تست های درس ریاضی و آمار معرفی کنیم، می توانیم به کتاب های سه سطحی قلمچی اشاره نماییم. این کتاب ها برای هر سه پایه میانهه دوم طراحی شده اند و دارای 3 سطح سوال هستند: سطح 1: 114 سوال نسبتا سخت، سطح 2: 98 سوال سخت، و سطح 3: 118 سوال سختتر. این که سؤال ها، در سه سطح تنظیم شده اند: سؤال های نسبتاً سخت، سخت و سختتر. نکته مثبت درباره سری کتاب های سه سطحی قلمچی این است که دامنه گسترده ای از دانش آموزان را با سطح های مختلف پوشش می دهد و می تواند به وسیله داوطلبان زیادی مورد استفاده قرار بگیرد.

2. برترین کتاب های تست کنکور تجربی

در این قسمت هم به معرفی کتاب های تست برای درس های مهم و معین کننده رشته تجربی می پردازیم. سعی داریم از ناشران گوناگون استفاده کنیم تا به اصل تنوع پایبند باشیم.

ـ زیست شناسی:

همه متفق القول می دانیم که درس زیست شناسی چه اثر غیر قابل انکاری بر رتبه داوطلبان دارد. با توجه به اهمیت فزاینده این درس بهتر است که انتظار نداشته باشیم تنها یک جلد کتاب به کمکمان بیاید و تمام مسائل این درس را برایمان حل نماید. پیشنهاد ما برای درس زیست شناسی، کتاب پرسش های چهارگزینه ای زیست شناسی پایه به پایه انتشارات خیلی سبز است. این کتاب برای هر سه پایه میانهه دوم طراحی شده و شامل پرسش های چهارگزینه ای زیست شناسی این سه پایه است. این کتاب بانکی از پرسش های چهارگزینه ای است که پاسخ های کاملا تشریحی دارند و دانش آموز با تحلیل پاسخنامه ها می تواند به تست ها تسلط یابد.

ـ ریاضی:

ریاضی هم از درس های نسبتاً مهم رشته تجربی است و باید در این زمینه هم کتاب مناسبی یافت. پیشنهاد ما کتاب دوجلدی ریاضیات تجربی جامع کنکور از انتشارات مهر و ماه است. جلد اول این کتاب شامل تست های دسته بندی شده است که در سه سطح آموزش، تثبیت و تسلط دسته بندی شده اند. بنابراین دانش آموزان با توجه به سطحی که دارند می توانند هر کدام از این دسته ها را انتخاب کنند. تست های برای 100% هم برای دانش آموزانی است که تست های قبلی را حل نموده اند و حالا در پی تسلط کامل بر مبحث ریاضی هستند. در جلد اول تنها کلید سوالات آمده و پاسخنامه تشریحی در جلد دوم کتاب موجود است.

ـ شیمی:

برای این درس پیشنهاد می کنیم تا از کتاب شیمی جامع خیلی سبز بهره ببرید. این کتاب نسبتا کم حجم است و برای روزهای پایانی و جمع بندی انتخاب بسیار مناسبی است. مطمئنا تنها این کتاب دوجلدی برای مطالعه درس سنگینی مثل شیمی کافی نیست، اما این اثر می تواند کمک رسان داوطلبان در امر جمع بندی و تست زنی باشد. جلد اول مختص پرسش های چهارگزینه ای است و جلد دوم شامل پاسخنامه های تشریحی این تست هاست.

ـ فیزیک:

تعداد زیادی از دواطلبان رشته تجربه با درس فیزیک مشکل دارند. برای حل این مسئله پیشنهاد می کنیم تا از کتاب دوجلدی انتشارات خیلی سبز تحت عنوان پرسش های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم تجربی بهره ببرید. در جلد اول مباحث فصل اول و دوم فیزیک دوازدهم تجربی به صورت درسنامه ارائه شده است و هر بخش از کتاب با ارائه درس نامه ای کامل شروع شده است. در قسمت درس نامه برای تفهیم بیشتر مسائل از مثال های کاربردی استفاده شده است. قسمت بعدی شامل سوالات چهارگزینه ای است که قرار است مقدار تسلط دانش آموز به هر درسنامه را بسنجد. در همین جلد پاسخنامه های تشریحی این تست های وجود دارند تا دانش آموزان و داوطلبان با رجوع به آن بتوانند با نقاط ضعف و قوت خود بیشتر آشنا شوند. جلد دوم این کتاب فصل های دیگر کتاب فیزیک دوازدهم را پوشش می دهد.

3. برترین کتاب های تست کنکور ریاضی

در این قسمت هم به معرفی برترین کتاب های تست کنکور ریاضی برای درس های مهم این رشته می پردازیم.

ـ حسابان:

برای درس حسابان قصد داریم تا منبعی جامع و کامل را معرفی کنیم. مهم ترین ویژگی کتاب حسابان کامل کنکور سری میکرو طلایی از نشر گاج که یکی از برترین انتشارات کتاب های کمک درسی به حساب می آید- بانک تست جامع در هر مبحث است. در هر مبحث همه سوالات کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور رشته ریاضی از سال 1385 تا به امروز آمده است. این کتاب شامل 3215 تست تالیفی و سراسری (1800تست واجب، 800 تست جمع بندی، 350 تست چالشی) است که آن را به بانک تست بی نظیری برای درس حسابان تبدیل می نماید.

ـ ریاضیات گسسته:

برای این درس پیشنهاد می کنیم تا از کتاب ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور انتشارات مهر و ماه بهره ببرید. این انتشارات یکی از برترین ناشران کتاب های کمک درسی است و کتاب حاضر نیز ترکیبی از درسنامه و تست های شبیه سازی شده است. نکته مثبت کتاب این است که در بخش پایانی آن پاسخنامه تشریحی هم برای تست ها وجود دارد.

ـ فیزیک:

فیزیک هم از درس های مهم دیگری است که باید وقت زیادی به آن اختصاص داد. پیشنهاد می کنیم برای این درس از کتاب فیزیک پایه رشته تجربی دهم و یازدهم از انتشارات خیلی سبز بهره ببرید. این کتاب دوجلدی است و شامل 3153 تست تالیفی و کنکوری در سطح استاندارد است که با کتاب های درسی و کنکورهای سراسری سال ها پیش انطباق دارند و منبع فوق العاده ای برای دانش آموزان رشته ریاضی است. در هنگام تست زنی متوجه تست هایی که شماره آن ها رنگی است خواهید شد، این تست ها سخت تر هستند و نوعی چالش برای داوطلبان محسوب می گردد. دانش آموزانی که از عهده حل کردن این تست ها بر بیایند شانس زیادی برای قبولی در آزمون اصلی دارند.

ـ شیمی:

برای این درس هم پیشنهاد می کنیم دوباره از انتشارات خیلی سبز بهره ببرید و کتاب شیمی جامع کنکور نردبام این ناشر را تهیه نمایید. این کتاب شامل بیش از 1700 تست است که تمام مباحث شیمی پایه دهم و یازدهم و دوازدهم را شامل می گردد. این تست ها توانایی این را دارند که دانش آموزان را با سوالات گوناگون و ساختار کنکور در درس شیمی آشنا کنند و اصل تنوع در آن ها رعایت شده است.

4. برترین کتاب های تست کنکور هنر

کنکور هنر نیز برای داوطلبانش چالش های زیادی به همراه دارد. هم منابع زیادی برای این کنکور موجود نیست و هم این که بارها پیش آمده سوالاتی خارج از همین منابع در آزمون ها آمده است.

ـ درک عمومی هنر:

کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده درک عمومی کتاب های هنر از انتشارات قلم چی کتاب کارایی است که برای این مبحث پیشنهاد می کنیم. این کتاب تک جلدی است و منبع خوبی محسوب می گردد. سوالات این کتاب براساس کتاب های درسی معرفی شـده از سوی سازمان سنجش و کتاب هایی که در کنکور هنر مورد سؤال قرار می گیرند، است.

ـ خلاقیت نمایشی:

برای این درس مهم و معین کننده پیشنهاد می کنیم از کتاب مجموعه پرسش های خلاقیت نمایشی از انتشارات کارنامه کتاب بهره ببرید. این کتاب مختص تست است و درون خود پاسخنامه هم دارد. اما درسنامه ندارد و دقیقا درجهت هدف این مطلب است. کتاب شامل ست های طبقه بندی شده موضوعی، تالیفی و کنکوری به همراه آزمون های جامع است که انتخاب بسیار مناسبی برای داوطلبان کنکور هنر محسوب می گردد.

ـ خلاقیت تصویری و تجسمی:

برای این درس می توانید از کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی از انتشارات راه اندیشه استفاده نمایید. این کتاب شامل بیش از هزار تست تصویری و غیرتصویری است که شامل مبانی ای چون هنر های تجسمی، رنگ شناسی، چاپ، خوشنویسی، نگارگری، شناخت سبک ها و آثار هنری هنرمندان ایران و دنیا و … می گردد.

ـ خواص مواد:

انتشارات مبتکران کتابی تحت عنوان خواص مواد چاپ نموده که پیشنهاد ما برای این درس است. تمام تست ­های موجود در این کتاب در سه سطح ساده، میانه و سخت دسته بندی شده­ اند که همین باعث شده طیف وسیعی از دانش آموزان با سطوح علمختلف مخاطب این کتاب قرار بگیرند. علاوه بر تست های تالیفی دقیق، کتاب شامل درسنامه و پاسخنامه تشریحی نیز هست.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1403 بروزرسانی: 8 مهر 1403 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1781

به "برترین کتاب های تست کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کتاب های تست کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید