برترین هتل های سنتی کاشان

به گزارش اخبار مشروح، کاشان شهر گلاب و خانه های تاریخی است. خانه هایی که یادگار روزگار گذشته اند، درکوچه پس کوچه هایی که بوی خشت و گل می دهد. درست است که یک زمان خانه ها محلی بود برای زندگی اعیان، ولی حالا بیشترشان کاربری هتل را پیدا نموده اند و می گردد چند روز زندگی اشرافی را در آنها تجربه کرد و مزه زندگی در جایی باشکوه را چشید. در جایی که زیبایی و هیبت بنا آدم را در خود فرو می برد. ما در این پست قصد داریم در برترین هتل خانه های سنتی کاشان گشتی بزنیم.

برترین هتل های سنتی کاشان

هتل سرای عامری ها

قشنگ ترین هتل سنتی کاشان بی تردید خانه عامری هاست. خانه عامری ها که امروز آن را هتل نموده اند متعلق به خاندان عامری است و زمان ساختش به دوره زندیه برمی گردد. این خانه در واقع از چند خانه تو در تو و متصل به هم تشکیل شده و از قدیمی ترین خانه های کاشان است. کاشانی که خود کاشانه خانه های تاریخی زیادی است. عامری ها در چند نوبت مورد بازسازی قرار گرفته و در هر دوره به زیبایی اش افزوده شده و وسایل قدیمی جایشان را به وسایلی نو و مجهزتر داده اند. عامری ها حیاط باصفایی دارد، حیاطی که گرداگردش علاوه بر غرفه ها و فروشگاه هایی که صنایع دستی و سوغات کاشان را می فروشند، آرایشگاه و شیرینی پزی هم هست و بوی خوش شیرینی های محلی اش حیاط را پر می نماید. فقط همینها نیست و در خانه عامری ها همه چیز از بانک گرفته تا طلا و فرش فروشی گرد هم آمده تا آن را نه به یک خانه، که به شهری تمام و کمال تبدیل کند. جدا از معماری شگرف خانه و آیینه کاری و گچ بری های متعددی که در گوشه و کنار سرا به چشم می خورد، دیدن و نشستن در سرداب، شاه نشین، آینه خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و زمستانی، حوض خانه و دو بادگیر و حوض بزرگ حیاط تجربیاتی است که به طور معمول در زندگی روزانه به دست نمی آید، این لذت زمانی کامل می گردد که غذاخوردن در تالار آیینه سرای عامری ها نیز به آن اضافه گردد، رستورانی که هم غذاهای اصیل شهر کاشان مثل چلو دیزی و خورش نخود آله را دارد و هم غذاهای ایرانی و فرنگی نام آشنا را. نان را هم در تنور خود هتل می پزند و چی از این بهتر. سرای قهوه با معماری مدرن و حوض خانه که فضایی سنتی دارد و دمنوش ها و عرقیجات دلچسبی را سرو می نماید نیز عامری ها را به جایی تبدیل می نماید که خیال و واقعیت در آن به هم گره می خورد.

عامری ها، خانه ای است با 15 اتاق که هزینه ماندن در اتاق هایش از 280 هزار تومان برای اتاق های یک تخته آغاز می گردد به 700 تومان برای سوئیت های چهارتخته اش می رسد. اتاق ها که به آن کاشانه می گویند، تزئینات سنتی دارند با طاقچه ها و گچ بری های متعدد و پنجره های رنگی مشبک که رو به حیاط با صفای سرا باز می شوند. جدا از آن هر اتاق حمام باصفا و دلبازی هم دارد که به شیوه حمام های سنتی ساخته شده و حوضچه ای در وسطش جای گرفته که لذت آب تنی در آن را نباید از دست داد.

خانه مرشدی

خانه مرشدی با 250 سال قدمت در خیابان ملأ حبیب اله شریف شهر کاشان قرار گرفته. چند سال پیش خانه را بازسازی کردند و در نتیجه تبدیل شد به مکانی رویایی برای اقامت. در خانه مرشدی مهمانان در اتاق هایی اعیانی اقامت می نمایند که با فرش های نفیس دستباف و عتیقه جات تزئین شده است و از آن گذشته پنجره هایش رو به حیاط باصفای خانه باز می گردد، جایی که می گردد روی تخت هایش لم داد یا در کنار حوضش نشست و تلخی های زندگی را از یاد برد. خانه تاریخی مرشدی علاوه بر اتاق های دلنشین که مجهز به حمام باصفایی نیز هست، سوئیت هایی مجهز به آشپزخانه هم دارد که می توانید در آنها آشپزی کنید. شهر کاشان را به عرقیجات و دم نوش هایش می شناسند و در خانه مرشدی نیز دم نوش خانه دنجی هست که هر نوع دمنوشی که بخواهید را می گردد در آن پیدا کرد.

این خانه تاریخی در مرکز کاشان قرار گرفته و به بیشتر خانه های تاریخی مثل خانه بروجردی ها و طباطبائی ها نزدیک است. از مزیت های دیگر خانه مرشدی برگزاری تورهای ویژه کویر، کاشان گردی و خدمات ماساژ است، به اضافه کارگاه فرشی که دارهای قالی در آن برپاست و فرش های هزار رنگ و نفیس می بافند. هزینه یک شب اقامت در اتاق دوتخته تویین خانه مرشدی 150 هزارتومان می گردد.

هتل مهین سرای راهب

هتل مهین سرای راهب در محله درب باغ کاشان قرار گرفته و قدمتش به اواسط دوره ی قاجار برمی گردد. جایی که در زمانی دور خانه شاه یلانی در دوره قاجار بوده و بافتی کاملا تاریخی دارد. این ساختمان دو طبقه سه حیاط اندرونی، بیرونی و حیاط خدمه دارد و در تراس هر کدام از حیاط هایش می گردد نشست و دید خوبی به شهر کاشان و آنهمه زیبایی داشت. با وجود فضا و بافت تاریخی، میهن سرای راهب امکانات مدرنی دارد و ترکیب این دو عنصر متضاد تجربه جالبی برای مسافران رقم می زند. برای مثال استفاده از اینترنت رایگان در سرداب و شاه نشین و ایوان تابستانی و زمستانی از تجربیاتی است که به طور معمول در زندگی روزانه به دست نمی آید. اگر بخواهیم منصف باشیم گفتن این نکته هم ضروری است که ویژگی های منحصر به فرد این هتل فقط به تاریخچه و ارزش تاریخی اش مربوط نمی گردد. هتل مهین سرای راهب خدمات خوبی دارد؛ مثل گشت درون شهری رایگانی که روزهای شنبه و چهارشنبه برگزار می نماید. خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، باغ فین، بازار تاریخی کاشان و … در نزدیکی هتلند. سازمان میراث فرهنگی این ساختمان را به عنوان لوکس ترین اقامتگاه تاریخی انتخاب نموده، ساختمانی که ماندن در اتاق دوتخته آن 249 هزار تومان درمی آید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1376

به "برترین هتل های سنتی کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین هتل های سنتی کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید