باید هر چه سریع تر تکلیف ساماندهی گذر آقانجفی روشن گردد

به گزارش اخبار مشروح، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، باید هر چه سریع تر تکلیف ساماندهی گذر آقانجفی روشن گردد.

باید هر چه سریع تر تکلیف ساماندهی گذر آقانجفی روشن گردد

ناصر طاهری می گوید: شورای عالی شهرسازی و معماری، مهر سال گذشته مصوبه ای را ابلاغ کرد که در آن قید شده بود شهرداری اصفهان باید طرح ساماندهی را با تأکید بر ایجاد و احیای فضاهای شهری پشتیبان محله و میدان نقش دنیا و توجه به احیای بناها و فضاهای ارزشمند فرهنگی در جهت تداوم هویت تاریخی گذر، ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه تهیه و پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای عالی ارائه کند.

او ادامه می دهد: طی روزهای گذشته نیز با انتشار نامه ای که اسفند سال 1399 از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری خطاب به استاندار اصفهان ارسال شده بود، بار دیگر جزئیاتی که طرح ساماندهی باید در اسرع وقت براساس آن تهیه گردد، در دسترس عموم نهاده شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان می نماید: شهرداری اصفهان اردیبهشت امسال طرح های برگزیده داوری خود را به راه و شهرسازی اصفهان ارائه نموده و جهت درست این است که این طرح ها ابتدا در کمیته کارشناسی این اداره کل مطرح گردد، سپس در کمیسیون ماده پنج مورد آنالیز قرار بگیرد و در نهایت، برای تصمیم گیری به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال گردد.

طاهری می گوید: طرح پیشنهادی شهرداری اصفهان زمانی قابل قبول است که بر مبنای مندرجات دو صفحه ای ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری باشد و تأکید این مصوبه نیز بر رویکرد بازسازی شهری و بازسازی بخش های تخریب شده است.

او با تأکید بر اینکه از جزئیات طرح سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان که رتبه نخست داوری کمیته داوری طرح های پیشنهادی ساماندهی را کسب نموده اطلاعی ندارد، شرح می دهد: واضح است که اگر طرح پیشنهادی منطبق بر نظر شورای عالی باشد تأیید می گردد و در غیر این صورت باید اشکالات آن را برطرف کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به فوریتی که شورای عالی شهرسازی و معماری به کرات در خصوص ساماندهی گذر خواهان رعایت آن شده بود، تصریح می نماید: اداره کل راه و شهرسازی اصفهان باید جوابگو باشد که چرا کمیته کارشناسی و جلسه کمیسیون ماده پنج برای آنالیز طرح های برگزیده تا به امروز برگزار نشده است.

طاهری می افزاید: مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ویژگی طرح مطلوب را معین نموده و تکلیف روشن است، با این وجود نمی دانم این وقت کشی و رفت و برگشت ها چه معنایی دارد.

او با بیان اینکه داوری طرح های ارسالی از ابتدا جهت درستی را طی ننموده بود، تأکید می نماید: طرح ساماندهی گذر آقانجفی باید هر چه زودتر جهت طبیعی خود را طی کند و بعد از تأیید به مرحله اجرا برسد، چون وقت کشی به نفع ساکنان بافت تاریخی میدان نقش دنیا نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1130

به "باید هر چه سریع تر تکلیف ساماندهی گذر آقانجفی روشن گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید هر چه سریع تر تکلیف ساماندهی گذر آقانجفی روشن گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید